Comunicació21.com: el portal del sector de la comunicació
publicitat
PORTADA
ENTREVISTES REPORTATGES QUI SOM CONTACTE
Cerca
A fons
Comunicació21.com

Viacom s’alia amb el rival de Youtube

Janus Friis i Niklas Zennström són coneguts com a "skypefounders".

Viacom ha anunciat un acord amb Joost, rival directe de Youtube, per tal de facilitar-li vídeos d'MTV, Paramount Comedy Central i Nickelodeon, entre d’altres, per poder penjar-los al portal. Ha estat dies després de la gran polèmica entre Viacom i Youtube, filial de Google, en què l’empresa de continguts audiovisuals va exigir al web de recerca online la retirada de més de 100.000 vídeos produïts per les seves filials. Joost, a l’igual que Youtube, és una plataforma de difusió de vídeos per mitjà de la xarxa. La van posar en marxa els fundadors de Kazaa i Skype, Janus Friis i Niklas Zennström.
Comentaris: 0

La publicitat fa créixer els bons resultats de ProSiebenSat.1

ProSiebenSat.1 incrementa els seus ingressos publicitaris.

El teledifusor alemany, a partir d’ara controlat pels fons KKR i Permira, ha vist incrementats els seus beneficis durant l’any 2006 fins a un 9%, amb 241 milions d’euros. ProSiebenSat.1 ha crescut en un 5’8% la seva xifra de negocis, principalment gràcies als seus ingressos publicitaris. De totes maneres, els guanys són lleugerament inferiors als que esperaven els analistes. Amb els canals generalistes Sat.1, ProSieben i Kabel 1, així com el canal d’informació contínua N24, ProSiebenSat.1 ha reduït la seva audiència total, perquè va registrar un 29’4%, mentre que l’any 2005 va assolir un 30’3%. Principalment, aquest fet és degut a què els drets de retransmissió dels Jocs Olímpics d’hivern i sobretot del Mundial de futbol els ha tingut el seu rival RTL, així com els canals públics ARD i ZDF.
Article complet

Comentaris: 0

Endemol augmenta els seus beneficis en un 17%

Endemol incrementa els seus beneficis.

La productora holandesa de programes de televisió Endemol, de la qual Telefónica busca revendre la majoria del seu capital, ha publicat els resultats econòmics de l’exercici de l’any 2006, que indiquen un benefici net de gairebé 97 milions d’euros, amb un creixement del 17’2% respecte l’any anterior. Aquests guanys són deguts principalment als concursos televisius, concretament “À prendre ou à laisser” (prendre-ho o perdre-ho), presentat per l’animador Arthur i venut a més de 40 països. Els accionistes de la productora han votat la reintegració d’Endemol France en el si del grup.
Article complet

Comentaris: 0

Japó fracassa en l'intent de prohibir un llibre sobre la família reial

Segons les autoritats l'autor del llibre senyala als encarregats del protocol com a responsables de la depressió de la princesa Masako.
Iris Mir // Corresponsal a Hong Kong

Tot i que el naixement del príncep Hisahito hagi salvat la cort japonesa així com al seu govern de revisar la constitució per tal d'abolir la llei sàlica, sembla que les autoritats del país asiàtic encara temen que sigui l'opinió pública i no la manca d'un hereu masculí qui demani una línia de successió que no deixi fora les dones. Aquesta vegada, l'element convuls ha estat la publicació de la versió japonesa d'un llibre sobre la família reial escrit pel respectat periodista d'investigació australià Ben Hills. Malgrat els intents de Tòquio per mantenir el llibre -titulat Princess Masako: prisoner of the Crysanthemum Throne (Princesa Masako: presonera del Tro del Crisantem)- lluny de les mans dels lectors japonesos, la principal editorial del país n'ha fet cas omís i l'ha posat finalment a la venda.
Article complet

Comentaris: 0

Els anuncis gravats, segons Nielsen Research, mantenen audiències

Bernat Dédeu // Corresponsal a Nova York

Un dels avantatges més importants dels gravadors digitals sembla ser, si apliquem el tòpic, poder veure pel·lícules o altres programes d’entreteniment passant els anuncis a càmera ràpida. Segons ha informat un estudi de la Nielsen Research Company, l’aparent commonplace resulta no ser el més habitual a les llars nordamericanes; contràriament al que es pensa, els usuaris que graven pel·lícules i programes en aparells com el TiVo encara veuen dos terços dels anuncis que inclou la durada de la pel·lícula o programa en qüestió. Val a dir que un dels motius d’aquest nombre tan elevat és que molta gent grava aquests espais en temps del directe, mentre mira part del programa un altre dia. Nogensmenys, Nielsen ha informat que els espectadors veuen encara un 40% dels anuncis que es podrien saltar, ja sigui per gust o perquè no els molesta mirar-los. Aquestes dades s’allunyen de la mera anècdota, puix que molts dels anunciants havien pensat que la despesa en anuncis escapava d'aquest públic.
Article complet

Comentaris: 0

Le Lay prepara la seva successió al capdavant de TF1

Patrick Le Lay provocarà canvis a TF1.
Àlex Vicente // Corresponsal a París

El director general de la francesa TF1, Patrick Le Lay, prepara la seva successió. Le Lay, que al juny complirà 65 anys, ha decidit cedir el seu lloc a Nonce Paolini, actual director general delegat de Bouygues, la divisió de telecomunicacions del gegant audiovisual francès. Le Lay pretén conservar la presidència del grup TF1, però vol cedir les funcions executives a Paolini, que va ser cap de Recursos Humans de la cadena de televisió entre 1993 i 2001.
Article complet

Comentaris: 0

Cuba expulsa tres periodistes estrangers

El govern de Cuba ha retirat les acreditacions de periodistes als corresponsals de la BBC, del diari nordamericà “Chicago Tribune” i del mexicà “El Universal”, per considerar-los persones no grates per a les autoritats del país. Es tracta de l’aplicació de la norma aprovada el passat mes de desembre, amb la qual es prohibeix que els periodistes exerceixin la seva professió en cas que les seves activitats mostrin “una carència d’ètica periodística i d’objectivitat”. Segons “El Universal”, en un principi també es van denegar les acreditacions a les agències Reuters i AFP, així com al diari espanyol “El País”, tot i que després les autoritats cubanes es van retractar.
Article complet

Comentaris: 0

Getty Images entra en el món de la fotografia de famosos amb la compra de Wire Image

Per 200 milions de dòlars, l’agència de fotografia Getty Images ha adquirit l’empresa Wire Image. La intenció és desenvolupar el seu mercat de fotografies de celebritats. La compra inclou MediaVast, així com les seves filials Pelicula Magic i Contorno Foto, marques que Getty mantindrà. Segons el director general de l’empesa compradora, Jonathan Klein, “Wire Image ens permetrà oferir nous productes i serveis com podcasts, vídeos i continguts multimèdia per a telèfons mòbils”. A part, “la demanda d’imatges relacionades amb la indústria de l’entreteniment i els famosos creix de manera desorbitada, així que tenim oportunitats formidables de créixer en aquest àmbit”.
Article complet

Comentaris: 0

Comunicació21.com
publicitat
Edició d’avui, 26 de Febrer de 2007

Es queixen de la “indefensió” que pateixen enfront dels públics en situacions de conflicte

Els operadors privats locals demanen el tancament de les televisions que no van guanyar una concessió de TDT

L’Associació Catalana de Concessionaris Privats de TDT Local va acordar en la seva primera assemblea, celebrada dijous passat al Col•legi de Periodistes, “exigir a les administracions el seu compromís d’endreçar l’espai radioelèctric català amb el consegüent tancament de totes aquelles emissores sense haver obtingut concessió administrativa”. Segons expliquen els promotors de la iniciativa en un comunicat, el funcionament d’aquestes “impossibilita la posada en marxa dels nous concessionaris” i entorpeix la configuració final del mapa de la TDT.

Així mateix, l’entitat també ha denunciat “l’estat d’indefensió” que pateixen els privats enfront dels concessionaris públics “per l’escassa agilitat i flexibilitat” d’aquests últims “a l’hora de prendre decisions que afecten la posada en marxa dels nous canals". Davant d'aquesta situació s’ha acordat encarregar un dictamen jurídic que determini els drets i obligacions d’uns i altres. L’Associació s’ha constituït per defensar “la independència ideològica i econòmica” dels seus associats, assessorar-los, vetllar pels seus interessos professionals i econòmics, esdevenir un interlocutor únic davant d'organismes i autoritats i participar en altres organitzacions d’àmbit nacional o internacional.

Comentaris: 3    ImprimeixEnvia a un amic
publicitat

Tresserras promet que al 2008 hi haurà Llei del Cinema

Divendres passat va ser la primera compareixença de Tresserras al Parlament.

El conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació, Joan Manuel Tresserras, va comprometre’s divendres passat al Parlament a tenir aprovada al 2008 la Llei del Cinema, que va quedar pendent la passada legislatura. Tot i no partir de zero, aquest any servirà al Departament per mantenir converses amb el sector que ajudin a acabar de perfilar la noció de cinema català, a dia d’avui encara “vaga”.

Segons Tresserras, el nou articulat serà “realista, amb un cost de diner públic controlat i aprofitant les possibilitats que ofereixen les noves tecnologies" com a canals de distribució. “Abans de fer grans operacions financeres i polítiques hem de discutir quin és el futur sensat que el govern haurà d’assumir”, va defensar Tresserras, tot advertint que la cultura catalana és “prou viable, prou potent i prou gran” com per dedicar-se a “construir ficcions”. Això no implica en cap cas renunciar a les quotes: “Que no ens demanin un desarmament unilateral a nosaltres, que som petits, si les grans potencies tenen quotes".

Enllaços relacionats:

Notícia publicada a C21 sobre la compareixença de divendres
Comentaris: 0    ImprimeixEnvia a un amic
publicitat

Al seu parer, la televisió pública no ha contribuït a construir un discurs nacional català

Un membre de Contrastant denuncia que TV3 “sempre ha tingut un sentit comú espanyol”

Miquel Almirall (Foto: Tribuna Catalana)

Miquel Almirall, un dels tres integrants del disolt col•lectiu Contrastant, ha assenyalat que TV3 “sempre ha tingut un sentit comú espanyol” en comptes de construir “un discurs nacional català”. En una entrevista publicada al portal Tribuna, Almirall argumenta que, si bé “els telenotícies de convergència ja tenien un nacionalisme banal espanyol prou significatiu”, amb el tripartit aquesta tendència s’ha fet més explícita. “Cada vegada més, Espanya és la referència. Per exemple, la paraula ‘Espanya’. Abans es feia servir ‘Estat espanyol’ i ara es fa servir sistemàticament”. Notícia completa

Comentaris: 0    ImprimeixEnvia a un amic
publicitat

Televisió Espanyola, a tot gas amb el Mundial de Motociclisme

Equip de TVE per al Mundial de Motociclisme.

Televisió Espanyola oferirà una àmplia cobertura del Mundial de Motociclisme, que inclourà almenys un programa de debat en horari de nit i un documental per mostrar què hi ha darrere de les competicions. La cadena, que aposta per les motos des de fa 23 anys, estudia també un reality “en to positiu i que posi l’èmfasi en l’esperit de superació” dels joves pilots, segons va avançar el director de TVE, Javier Pons, en l’acte de presentació. Amb tot, la cobertura se centrarà en la retransmissió dels Grans Premis i la Prova Test, íntegrament i en directe per La Primera. Notícia completa

Comentaris: 0    ImprimeixEnvia a un amic
publicitat

Miguel Ángel Bargueño, nou director de La Revista 40

Última portada de la revista.

El periodista Miguel Ángel Bargueño ha estat nomenat director de La Revista 40 que edita Progresa (divisió de revistes del Grup Prisa) en substitució de Luis Martínez, que es posa al capdavant de Cinemanía. Llicenciat en Periodisme, Miguel Ángel Bargueño (Madrid, 1966) va iniciar-se en el periodisme a finals dels 80, sempre en l’àmbit de la música.

Bargueño ha col•laborat en les principals capçaleres del sector: Rolling Stone, El Gran Musical, Man, Efe Eme, Boggie Tendencias. Durant 13 anys ha desenvolupat la seva carrera a la televisió, primer a Canal+ i després com a redactor en cap del canal musical 40 TV. És autor del llibre Enrique Urquijo. Adiós tristeza (Ramalama Music, 2005), biografia del desaparegut líder de Los Secretos.

Comentaris: 0    ImprimeixEnvia a un amic
publicitat

55.000 professionals visiten el Saló Graphispag

Ahir es va cloure la desena edició del Saló Graphispag, amb un índex notable de visitants. Es tracta d’un dels certàmens més importants a Europa del sector de la impressió i les arts gràfiques, i va comptar amb prop de 55.000 professionals participants, corresponents a 1.445 empreses de 41 països diferents, repartides en 472 estands en tres pavellons de Fira Barcelona-Gran Via. La xifra d’assistents va ser un 16% més que a l’edició anterior, celebrada quatre anys enrere. Abans de la propera cita, prevista per al 2011, se celebrarà al 2009 Graphispag Digital, que es dedicarà a la impressió digital en gran format.

Comentaris: 0    ImprimeixEnvia a un amic
publicitat

El PSOE vol que Telemadrid multi Sánchez Dragó per haver insultat en antena

Sánchez Dragó presenta un informatiu d'autor.

Els consellers socialistes a Telemadrid han sol•licitat que se sancioni Fernando Sánchez Dragó per haver insultat els ciutadans de la capital, especialment els d’origen immigrat. Concretament, l’escriptor i ara presentador de l’espai informatiu nocturn de la cadena, va dir: “Els madrilenys són bruts i els immigrants encara pitjor”. Per al PSOE, les declaracions constitueixen un al•legat xenòfob que s’empara en la vessant més radical de l’ideari del PP. Els populars, en canvi, creuen que els socialistes calumnien Sánchez Dragó per prosseguir amb la campanya de desprestigi que apliquen a la cadena. En tot cas, la majoria que detenten al Consell d’Administració assegura que la moció per multar el presentador d’un informatiu tan original com polèmic no tirarà endavant. Sánchez Dragó, per cert, va demanar disculpes l’endemà, tot qualificant-se “d’energumen” mentre es coronava la testa amb unes orelles de burro.

Comentaris: 0    ImprimeixEnvia a un amic

Retiren la campanya polèmica de Dolce&Gabanna

La campanya va despertar les crítiques de l'Institut Espanyol de la Dona.

Els dissenyadors italians Domenico Dolce i Stefano Gabbana han cedit a la pressió i han retirat la campanya amb la qual pretenien fer promoció de la nova temporada de moda masculina. L’anunci va ser interpretat per algunes entitats, incloses l’Institut Espanyol de la Dona, com una violació múltiple davant la passivitat dels altres concurrents. Tot i haver-se embeinat l’anunci, els dissenyadors no s’han estat de criticar que "Espanya s'ha quedat una mica enrere". Els responsables de la campanya han traçat una analogia amb anteriors formes d’art i opinen que, si la seva foto és censurable, aleshrores "caldria cremar també museus com el Louvre o els quadres de Caravaggio".

Comentaris: 0    ImprimeixEnvia a un amic

Notícies de l'anterior edició
Joan Manuel Tresserras: “En cap cas es produirà el tancament de Ràdio 4”
Amenaces de vaga a Europe 1 per la reducció de personal
TF1 gairebé dobla els seus guanys
20 minutos retira els anuncis sexuals dels seus classificats
Els periodistes jordans se senten amenaçats amb una llei que permet empresonar-los i multar-los
La pràctica totalitat dels adjudicataris se sumen a l’Associació de Concessionaris de TDT local de Catalunya
Admeten a tràmit la querella contra Iu Forn per un article satíric contra els militars
Repsol YPF signa la primera web de l’IBEX 35 en les quatre llengües oficials
Unedisa llença una revista sobre salut: OKS
Els mitjans de comunicació indonesis aposten pels blocs
27 de març: nova data límit de la llei de la Corporació
Ràdio Flaixbac renova la web per fer-la més interactiva
Wal-Mart presenta una pàgina de descàrrega de pel•lícules
Duo de querelles per l’entrevista no emesa a TVE: José María García i Florentino Pérez
Canal+ es fa amb els drets d’emissió del Top 14 de rugbi
Bill Gates limita l’accés a internet a la seva filla de 10 anys

 

Notícies destacades d'edicions prèvies
20 minutos retira els anuncis sexuals dels seus classificats
27 de març: nova data límit de la llei de la Corporació
Joan Besson dirigirà la ràdio i la televisió pública andorrana
El grup alemany Axel Springer assoleix el seu rècord de beneficis
Saül Gordillo, nou director de l’Agència Catalana de Notícies
El PSC vol que els diaris deixin de publicar anuncis de prostitució
Libération declara haver arribat al final de la crisi
L'editora d'El Triangle abandona la gestió de Ràdio Gràcia
Dubai vol ser el hub mediàtic entre Occident i Orient
Santiago González, nou director de RNE

 

 

PUBLICITAT

Comunicació21.com
A fons

26/2/2007

Animac

1/3/2007

Rethink the basis of communication

4/3/2007

Centelles. Les vides d'un fotògraf 1909-1985

14/3/2007

Barcelona VisualSound

16/3/2007

Premis de Comunicació de la Diputació de Barcelona 2006

Més actesMés actes
A fons
EL MÉS NOU de la secció a fons
Comunicació21.com

Entrevista a Enric Sierra, director de LaVanguardia.es i redactor en cap adjunt a la direcció de La Vanguardia

«Abans de l’estiu hi haurà una nova LaVanguardia.es, ja sigui per la via de la transició o amb una transformació total»
Accés a l'entrevista

Entrevista a Albert Sáez, secretari de Mitjans de Comunicació

«El sistema actual d’ajuts condueix a algunes perversions»
Accés a l'entrevista

Arxiu d'entrevistes
Comunicació21.com

Reportatge:
Les revistes Lluc i Benzina, premis APPEC 2006

«Les revistes en català celebren els seus guardons»
Accés al reportatge

Reportatge:
Francesc Vila i Rufas (1927-2006)

«L'humor català perd el ninotaire Cesc»
Accés al reportatge

Arxiu de reportatges

COMUNICACIÓ 21, EN PAPER

Comunicació 21 número 18

Comunicació 21 número 17

Comunicació 21 en paper: número 16

Comunicació 21 en paper: número 15

Comunicació 21 en paper: número 14
Tots els fòrumsNúmeros anteriors | Últim número
ENLLAÇOS

Selecció de webs i recursos de comunicació a Catalunya

Enllaços destacats

Altres enllaços

Associació Catalana de la Premsa Comarcal
Associació Catalana de la Premsa Gratuïta
Associació Publicacions Periòdiques en Català
Col.legi de Periodistes
Consell de l'Audiovisual de Catalunya
Consorci de Comunicació Local
Consorci Local i Comarcal de Comunicació
Federació Ràdios Locals
FORTA
laMalla.net
Observatori de la Comunicació Local
Portal InCom UAB
Sindicat de Periodistes de Catalunya
El Singular Digital
Xarxa de Televisions Locals
Opinió i participació
Comunicació21.com
EDITORIAL

Rac-1: assegurar els fonaments

Els resultats d’audiència aconseguits per Rac-1 són una injecció de moral per a la ràdio en català, ja que han demostrat que una ràdio privada i en la llengua pròpia era possible i podia ser exitosa. Tanmateix, convindria alertar dels peus de fang amb què es mou, i intenta córrer, l’emissora del grup Godó. A cop de talonari han aconseguit una nòmina d’estrelles capaç de mesurar-se de tu amb tu amb els pesos pesants de Catalunya Ràdio. Però les desercions entre la tropa rasa són freqüents, fins al punt que el presentador del magazín matinal Xavier Bosch, va deixar traspuar el malestar que li generava anar perdent els seus col•laboradors. Editorial completa
Comentaris: 0

Comunicació21.com
FIRMES

Recordar de quin peu calcem

Dos dels darrers assaigs que he llegit tenen com a autors sengles escriptors que, a més, estan clarament vinculats a un partit polític. Amb tot, les solapes dels seus respectius llibres obviaven aquest lligam. Parlo concretament ara de Vicenç Villatoro (CiU, exdirector general de la Corporació) i Miquel Pueyo (ERC, secretari de Política Lingüística), però la llista resultaria inacabable. L’omissió és censurable, perquè el contingut de les dues obres (una crítica al tripartit, un brindis al sol pel futur del català, respectivament) té prou vinculacions polítiques com perquè el possible lector compti amb aquesta dada a l’hora de confrontar la seva visió pròpia amb la de l’escriptor. Si fossin obres literàries (estrictament literàries, vaja), s’entendria que l’autor volgués deixar de banda la seva filiació a un partit. No és el cas. Article complet
Comentaris: 0

Més exàmens

Si han de ser-hi que hi siguin bé. Això va pels polítics. Quan a mitjans dels noranta van començar a aparèixer les primeres webs de partits polítics catalans la immensa majoria d’aquells espais online eren poc més que aparadors estàtics. Els partits no es creien gaire –o no entenien encara– la importància que acabaria per assumir la xarxa, també en l’esfera política. Article complet
Comentaris: 2

El diari del linotipista

La notícia que publicava Comunicació 21 fa uns dies sobre la pèrdua d'audiència del web de l'Avui ens dóna l'excusa perfecta per tractar un dels temes preferits d'aquesta columna. Sense voler ser tan crític com lo navegant en els seus comentaris, sí és cert que la pàgina de l'Avui, bo i oferir alguns bons serveis – com l'edició impresa en format PDF – està molt lluny del que hom consideraria el web d'un diari digital. Molt lluny. Com molts altres. Article complet
Comentaris: 0

Què passa amb The Times?

El relativisme moral converteix el pecat en virtut, i viceversa. El relativisme ideològic distorsiona els ideals de la dreta i els fa coincidir amb els de l'esquerra, i viceversa. El relativisme periodístic pot convertir el botxí en víctima, i viceversa. Un exemple d'això és el reportatge que diumenge 4 de febrer va emetre el "Telenotícies Migdia" de TV3 amb una entrevista amb els pares d'un dels delinqüents de Cambrils que van ser sorpresos dins una casa a Sudanell i que va morir per trets d'escopeta. Els pares clamaven justícia i molts telespectadors suposo que devien creure que el papa i la mama responien a la síndrome que els gitanos coneixen com "amor de madre" -que justifica sempre al fil per més diabòlic que sigui aquest-, la qual cosa no se'ls pot retreure. En tot cas, a qui si que cal demanar explicacions és a TV3 per emetre una entrevista en què els papers de l'auca estaven intercanviats. Article complet
Comentaris: 1

ENQUESTES
CARTES AL DIRECTOR

Partidisme en els mitjans
David Vallespí i Ros --- Ja fa un temps que es parla de la qualitat dels telenotícies de TVC fins a l'extrem de que els propis professionals s'han hagut de mobilitzar per a posar-hi remei. Jo ja fa molt de temps que ni veig els Telenotícies ni em llevo amb Catalunya Ràdio pel seu marcat partidisme. I això es reflecteix en les estadístiques d'audiència de tots els mitjans públics, que cada dia posen de Relleu que la gent ja no es deixa prendre el pèl tant fàcilment. L'últim exemple el tenim a BTV que deixa d'emetre un programa per les crítiques al consistori municipal. Llegir-ne més

Campanades a TV3
Jordi Garcia i Caballero --- A vegades, TV3 es passa d'innovadora i ens convida a canviar de canal i marxar amb el nostre comandament a Madrid. Ara, s'han inventat això de fer campanades sense rellotge i sense campanes per la nit de cap d'any. Tot remarcant que pot ser molt bonic veure la Torre Agbar de Barcelona, il•luminada al so de ves a saber què. Perquè el què és segur és que en aquesta torre no hi ha campanes. Senyors i senyores de TV3, tant els hi costa acostar-se a qualsevol poble o ciutat del nostre país, enfocar les llustroses campanes que hi lluen i mostrar un de tants rellotges de les nostres comarques? Llegir-ne més

Envieu una carta | Veure totes les cartes

HAN DIT...

"La meitat dels americans no han llegit mai cap diari. La meitat dels americans no vota cap president. Hom espera que sigui la mateixa meitat."

Gore Vidal, escriptor estadounidenc.

HEMEROTECA

Premsa Local de Catalunya, S.L. Tots els drets reservats. *