Vés a Esquerra.cat
El bloc
Envia a un/a amic/ga:
Noves tecnologies per a millorar els serveis
05.04.2007 | 13.02 h

Notice: Undefined index: url_imatge in /var/www/vhosts/esquerra.cat/subdomains/blocs/httpdocs/compilades/c_58119d63fb78075877aead5883fd40ff.php on line 25

Aquests dies estem acabant la tramitació parlamentària al Congrés de diputats, de la llei per a l’accés electrònic de la ciutadania a les administracions públiques, una llei que té com a objectiu que les persones tinguin el dret de ser ateses electrònicament per les diferents administracions, i que marcarà també l’obligació que tenen aquestes per fer efectiu aquest dret.

Aquesta és una llei necessària, que des d’Esquerra hem valorat positivament, tot i tenir algunes objeccions que hem pogut corregir via esmenes al projecte de llei inicial. Alguns dels aspectes més positius de la llei són per exemple l’intercanvi d’informació entre administracions, actualment un percentatge elevat dels tràmits que fem els ciutadans amb una administració és per sol·licitar documentació que ens demana una altra administració. Amb aquest intercanvi d’informació, estalviarem a la ciutadania l’absurd tràmit d’aportar documentació que ja tenen les administracions, evitarem d’aquesta manera part de les cues que solen ser habituals als vestíbuls dels organismes públics. 

Agilitar els tràmits, acaba amb aquesta imatge que tenen les administracions públiques de ser excessivament burocràtiques, estalviar a les persones temps i diners a l’hora de relacionar-se amb els ens públics, obrir els registres de les administracions 24 hores al dia i 7 dies a la setmana, o oferir informació actualitzada i a l’instant, són altres dels aspectes que fan, en els temps que vivim, que a part de ser positius siguin necessaris.

Tàrrega no es pot quedar al marge d’aquesta necessitat de fer més àgil els tràmits amb l’administració. L’OAC (Oficina d’Atenció a la ciutadania) que ha agilitat l’atenció i ha reduït l’espera al nostre Ajuntament o l’ampliació dels serveis que dóna la pàgina web, són una mostra que aquest ha estat un objectiu capdal de l’actual equip de govern.

Des d’Esquerra volem, en aquests propers quatre anys, ampliar tots els serveis que millorin la interrelació Ajuntament – ciutadania. En aquest sentit les noves tecnologies jugaran un paper protagonista, acabar de transformar la pàgina web municipal en un veritable canal de comunicació, permetent que qualsevol tràmit sigui realitzable per via telemàtica és un objectiu bàsic, amb tot és necessari posar els mitjans perquè aquest servei sigui accessible al major número d’usuaris possible. Correm el perill que part dels ciutadans quedin exclosos dels beneficis que ens aporten les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC). Potenciar la formació a través del goTIC per millorar l’accés a les TIC o implicar l’escola d’adults en aquest tipus de formació serà una part important per a evitar aquesta exclusió, com també ho ha de ser fer accessibles a les persones amb discapacitat tots els serveis de comunicació que ofereix l’Ajuntament.

:: Comentaris
Xavier (Tremp) 05.04.2007 | 16.43 h
No oblidem que l'accessibilitat ha de ser concebuda des de totes les vessants. Cal tenir en compte la població amb dificultats per accedir a les TIC ja sigui per motius socials, físics, psíquics o culturals. Les tecnologies s'han de posar a l'abast de tothom.
---
Escriu el teu comentari:
.