Vés a Esquerra.cat
El bloc
La proposta de la setmana: Optimització de recursos en els mitjans de comunicació públics
23.03.2007 | 20.30 h
La proposta de la setmana: Optimització de recursos en els mitjans de comunicació públics

 

 

 

 + Atreviment 

 Mataró Audiovisual ha de gestionar els diferents mitjans de comunicació públics fent una optimització dels recursos econòmics, humans, tècnics i materials. Es tracta d'adoptar sistemes organitzatius que s'adaptin millor a la pluralitat de plataformes.

 

Els mitjans de comunicació públics de la ciutat (actualment Mataró Ràdio, properament el canal públic de TDT i tots els que es puguin crear en un futur), seguint la línia marcada actualment, han de poder compartir i optimitzar tots els seus recursos (econòmics, tècnics, humans, materials...) per evitar-ne així la duplicació i generar una despesa excessiva.

Aquests mitjans de comunicació de la ciutat de Mataró són de creació relativament recent (i fins i tot encara estan per crear), i per tant, estan molt poc subjectes a inèrcies.

És evident doncs que, sense perdre les característiques de cada mitjà, és possible explorar la possibilitat d'una activitat conjunta en una gran part del procés de generació de continguts.

La pluralitat en el sistema de difusió comporta també una diversitat en la preparació dels continguts i suposa (o suposarà) un treball independent i paral·lel en cadascun dels mitjans. Aquesta pluralitat té alguns avantatges evidents que cal conservar però també té alguns inconvenients que cal evitar.

Mataró Audiovisual és l'Entitat Pública Empresarial que gestiona i fa l'explotació dels diferents mitjans de comunicació públics i per tant ha de ser el responsable d'organitzar i coordinar els diferents sistemes de difusió per tal que comparteixin en la mesura que sigui possible tant els recursos econòmics, humans, com els tècnics o materials.

Aquesta reorganització interna, amb la finalitat d'optimitzar els recursos que proposem, està en la línia de la reestructuració que està portant a terme per exemple la Corporació Catalana de Ràdio i Televisió (CCRTV) en els seus serveis informatius.

  • Mataró Audiovisual ha de crear una estratègia comuna per a tots els mitjans.
  • Mataró Audiovisual ha d'analitzar fins a on pot arribar l'optimització de recursos i els límits de la coordinació dels diferents formats de difusió, hi ha de fer propostes d'organització.
  • Mataró Audiovisual ha de valorar la possibilitat d'integració (o de fusió) d'alguns serveis concrets, com per exemple, els serveis informatius.
  • Mataró Audiovisual ha de disposar de recursos econòmics, humans, tècnics i materials, que generin continguts. Posteriorment aquests continguts seran distribuïts i adaptats als diferents formats de difusió.
  • Mataró Audiovisual ha d'aprofitar l'impuls tecnològic del moment que facilita les sinèrgies internes entre els diferents mitjans.

T'ho mereixes!

:: Comentaris
Escriu el teu comentari:
.