
TV3 clava el genoll en senyal de vasallatge
dijous, 03 maig de 2007

Cada cop que la Família Reial s'engreixa amb l'arribada d'un nou plançó els mitjans protagonitzen un fenomen vergonyant consistent a

omplir pàgines i pàgines amb les més oblidables nimietats de l'esdeveniment. La premsa dita seriosa es tenyeix uns dies de rosa per

informar del prepart, del part, del postpart i de les visites dels familiars, amb titulars de dubtós interès informatiu com el de La

Vanguardia digital on es titulava en ubicació preferent que la petita Leonor "visitaba a su hermana y la colmaba de besos". 





Per sort, l'Avui i El Punt van ser honroses excepcions. En el cas del primer, per exemple, el vint-i-cinquè aniversari del Barbican

Centre de Londres ocupava més espai que la notícia del naixement de la segona filla de Felip de Borbó i Letizia Ortiz. 








Lamentablement, l'actitud de TV3 va ser d'autèntic vasallatge i l'obertura dels informatius era essencialment la mateixa que la de les

televisions espanyoles, públiques o privades. Com era de preveure, els canvis als informatius ho han estat d'ordre estètic, però no

s'ha encarat la veritable qüestió de fons: la pèrdua de la mirada pròpia i de l'òptica catalana que hauria de presidir l'escaleta del

Telenotícies. La figura del Rei, és sabut, desperta a Catalunya posicions més tèbies de mitjana (quan no directament contràries) que a

d'altres indrets de l'Estat. Però ningú no hauria arribat a aquesta conclusió si hagués fet servir com a referència les ensabonades dels

TNs dels darrers dies. 






