UNA BONA NEGOCIACIÓ PER AL COMERÇ DE LLEIDA

11 abril, 2006 on 11:20 am | A Comerç |

Finalment tenim acord sobre el model comercial que la ciutat de Lleida necessita que s’impulsi per tal de fer compatible l’actual oferta amb la projecció de futur. Després de mesos en els quals uns defensàvem un sistema de distribució estratègica de mitjanes superfícies pels barris i d’altres apostaven per un únic gran magatzem que es mengés tot el sòl comercial disponible, Comerç de la Generalitat i Paeria coincidim. Des d’aquí vull felicitar molt especialment la regidora de Comerç, Consum i Turisme, Montse Bergés, qui ha fet possible l’acostament de les postures enfrontades entre Generalitat i l’alcalde de la ciutat.

Una vegada conegut l’avenç del PTSEC, que atorgava a Lleida 22.000 metres quadrats en diferents formats, Montse Bergés va començar una segona fase negociadora amb la Generalitat per tal de fer entendre que en els seus plantejaments faltaven dues consideracions que el Govern de Catalunya havia passat per alt respecte la ciutat de Lleida: l’àrea d’influència comercial inclou la Franja de Ponent i tenim la voluntat d’esdevenir capital comercial del nostre territori, tot el Ponent. 

Amb aquests dos arguments a la mà, Bergés ha defensat un creixement dels metres quadrats disponibles més ajustat a la realitat lleidatana, però sense modificar el model en el qual ja hi estàvem d’acord les dues administracions: generar pols de tensió de consum que beneficiïn tant les noves ofertes comercials com les ja existents. 

És a dir, no hi cap un gran magatzem d’una única marca -ni de 30 ni de 20.000 metres quadrats-, i en canvi sí disposarem de 17.000 metres per a una superfície comercial en la qual ja està interessada un “pool” de comerciants de Lleida. A més, es podran obrir mitjanes superfícies especialitzades, que ubicades estratègicament han de servir per potenciar el comerç dels barris, cada dia més potent.

I la darrera aposta negociadora de Montse Bergés ha estat la concessió de 6.000 metres quadrats més per a un hipermercat, sector en el qual la ciutat de Lleida només té una marca present.

Amb totes aquestes eines, comerciants, consumidors i, en definitiva, la ciutadania tota de Lleida tenim garantit un creixement sostenible de les nostres possibilitats comercials i molt camí guanyat per convertir-nos en capital comercial del Ponent de Catalunya.  

2 Comentaris »

RSS sindicació de comentaris en aquesta entrada. TrackBack URI

  1. Felicitats per la feina feta. Crec que ERC, i en concret la nostra regidora, Montse Bergés, ha fet el millor per Lleida.

    Comentari per M.Àngels — 12 abril 12edimecres 2006 #

  2. Gràcies, M. Àngels
    la veritat és que des de l’estiu que es va obrir un debat mediàtic força enrarit. Des del grup d’ERC ens vam dedicar a treballar tant a nivell local, explicant al mon del comerç el nostre model comercial, com a nivell de la Generalitat fent arribar les nostres opinions vers les necessitats comercials de la ciutat de Lleida. Penso que el resultat obtingut ha sigut molt correcte, demostrant que com a equip de govern hem sigut capaços d’arribar a un acord i per altra banda, aquest creixement comercial, si som prou “intel·ligents” i capaços d’ordenar-lo correctament amb els millors formats i amb els sectors adients, aconseguirem que la nostra ciutat tingui una oferta comercial equilibrada.
    Gràcies pel teu recolzament!

    Comentari per Montse — 13 abril 13edijous 2006 #

Deixeu un comentari

XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <code> <em> <i> <strike> <strong>

Powered by Semic Internet