LA MILLOR SUPERFÍCIE COMERCIAL

4 gener, 2006 on 5:57 pm | A Comerç |

Publicat el 4 de gener de 2006 al diari La Mañana   L’Eix Comercial de la ciutat de Lleida és el tercer de Catalunya amb més capacitat d’atracció després de dues àrees de Barcelona, segons la Generalitat. Aquest titular sorgeix després de l’anàlisi de les dades en el sector de roba i calçat des de l’any 2003, i situa l’Eix Comercial de Lleida per sobre dels espais comercials de Reus, Girona, Tarragona i d’altres de la mateixa ciutat de Barcelona. Aquestes dades valoren, sobretot, la qualitat de l’oferta als clients en funció de la importància global dels comerços instal·lats. Sense cap mena de dubte, i entenent que totes les dades objectives també són objecte de lectures parcials, es tracta d’una nova confirmació d’allò que els lleidatans i les lleidatanes sabem des de fa temps, que la nostra ciutat té un important potencial comercial que l’ajuda a definir-se, créixer econòmicament i convertir-la en punt de referència a la resta de Catalunya. L’Eix Comercial, els seus més sis mil metres quadrats de superfície, és la punta de llança, de la qual s’han de beneficiar la resta de zones comercials de la ciutat.

Ara com ara, la ciutat de Lleida ja té dues grans àrees comercials: l’Eix i la Zona Alta, espais a cel obert on es pot trobar de tot i que des del punt de vista de la promoció externa encara hauríem de potenciar més una imatge unificada i conjunta de Lleida com a centre comercial. Són aquestes àrees per les quals hem d’apostar, juntament amb altres polaritats comercials que ja es dibuixen a l’entorn dels comerços dels barris, ubicant estratègicament quatre o cinc superfícies mitjanes que facin de motor d’una nova regeneració del comerç i alhora convidin als visitants a comprar als comerços tradicionals.

No podem oblidar que el consum privat català és la peça sobre la qual es construeix el creixement del nostre sistema econòmic. El consum de bens i serveis de les llars catalanes es mou en paràmetres del 3,3% d’increment mitjà en els darrers anys. Els comerciants de Lleida, la principal aportació a l’economia lleidatana de l’anomenat sector serveis, són una peça clau per tal de configurar el futur creixement de la ciutat.

Aquesta realitat comporta que considerem el comerç com un sector estratègic de la ciutat i, per tant, som sensibles al fet que qualsevol canvi o novetat important que es generi a la ciutat té el seu efecte sobre el comerç i, a la vegada, que qualsevol sensible modificació en la estructura comercial té la seva repercussió sobre la resta de la ciutat.

Són aquestes les raons que ens esperonen a l’hora de planificar i executar projectes tan ambiciosos com necessaris: la renovació del paviment de l’Eix, que enguany arriba a la seva tercera i darrera fase; la construcció del Palau de Congressos-La Llotja, que servirà per consolidar la tendència a l’alça en quant a la captació d’un públic que es demostra com potencial consumidor, el dels assistents als congressos; els estudis sobre peatonalitzacions de carrers de la Zona Alta i animar a Renfe a executar al màxim el Pla Especial de l’Estació.

I com a catalitzador de tota aquesta inversió i dels esforços financers privats que cada comerciant realitza, la Regidoria de Comerç, Consum i Turisme de la Paeria treballa en un programa global que té com a objectiu general la promoció i dinamització de l’activitat comercial de la ciutat de Lleida, així com contribuir en la millora, modernització i competitivitat del sector.

De manera específica, aquest programa, que les entitats analitzen hores d’ara, persegueix impulsar la competitivitat de l’oferta comercial amb activitats que millorin la dinamització de totes les zones comercials de la ciutat; el disseny d’un Pla de Serveis que permeti aplicar criteris d’economia d’escala per tal de reduir costos en la contractació de serveis; incrementar els mecanismes de difusió de les activitats de les associacions; promoure l’adhesió als programes de qualitat; fomentar la formació i el desenvolupament professional; motivar la professionalitat mitjançant la promoció de premis als millors comerços; motivar l’associacionisme i la creació d’una marca comercial, una imatge corporativa comuna i aplicable de forma personalitzada a cada zona comercial.

Paral·lelament, es vol impulsar tot un seguit de serveis que permetin que les zones comercials siguin atractives i accessibles, facilitant l’aparcament als clients i treballant en favor d’un horari comú; i promoure l’ús de les noves tecnologies adreçades cap a la clientela. I també es vol desenvolupar estratègies d’estabilització laboral que garanteixin la professionalitat i la qualitat laboral al sector, com la creació d’una plataforma permanent de formació i una borsa de treball temporal especialitzada.

Accions totes que tendeixen a enfortir l’actual estructura del comerç ciutadà de Lleida, un dels pilars sobre els quals creix la nostra societat.

No Comments yet »

RSS sindicació de comentaris en aquesta entrada. TrackBack URI

Deixeu un comentari

XHTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <code> <em> <i> <strike> <strong>

Powered by Semic Internet