Dissabte, 26 de maig de 2007 

Correu

Almanac

Avui és:

Sant Felip Neri

Tal dia com avui:

1896 - Es comença a publicar l'índex Dow Jones.

Per reflexionar:

Només és digne de llibertat qui la sap conquerir cada dia. - Johann Wolfgang von Goethe

Correus Lectors

Tots els correus dels lectors

Mostrant: 1-10 de 270

LaMalla.net ofereix aquest espai perquè publiqueu els vostres comentaris, reflexions o articles d'opinió. Els textos no poden ser més llargs de 2500 espais, han d'estar signats i ha de constar el vostre municipi. LaMalla.net es reserva el dret a publicar els correus rebuts.

envia el teu correu
Vicenç Marquès i Sanmiquel(Sabadell, el Vallès Occidental)

L'accidentalitat dels camions

augmentar la lletradisminuir la lletraEscoltarImprimirCanviar mida de la lletra
Dimarts, 22 de maig de 2007

D’un temps ençà, s’estan produint molts accidents de trànsit provocats per camions. Molts d’ells bolquen, quedant moltes vegades entravessats al mig de la calçada, entorpint la normal circulació en el lloc on s’ha produït l’accident, però també, de retruc, a molts quilòmetres de distància del sinistre, provocant interminables cues. En molts d’aquests accidents, s’ha pogut comprovar que la causa del mateix ha estat perquè el xofer en duia més al cap que als peus, altrament dit que anava borratxo com un cub. En certes ocasions, a més de donar positiu en el control de l’alcoholèmia, també ha donat positiu quan se li ha fet la prova dels estupefaents, quedant ben a les clares que en un moment o altre de la ruta o abans d’emprendre-la, s’havia inflat de qualsevol substància com per exemple haixix, marihuana o cocaïna, barrejant-la amb l’alcohol. Sense deixar de banda els accidents per adormir-se al volant.

A què és degut aquest fenomen? Una de les causes es podria trobar en el fet que, segons rumors certs o infundats, els camioners treballen sota una pressió molt forta. Aquesta pressió, diuen, ve donada pel fet de que els hi exigeixen uns temps de lliurament de la mercaderia el més curt possible. I, evidentment, això comporta que no compleixin amb els temps de descans establerts, que no dormin les hores que han de dormir i, a que, per combatre la manca d’hores de dormir, es vegin gairebé obligats a desvetllar-se a base de psicòtrops. Perquè està vist que amb unes quantes tasses de cafè no n’hi ha prou per a desvetllar-se.

Què cal fer per evitar aquesta proliferació d’accidentalitat en els camions? Potser seria bo que es muntessin més controls policíacs a les carreteres de més trànsit de camions. Però també es podrien muntar controls prop dels llocs on els camioners tenen tendència a aturar-s’hi per a fer-hi els tres àpats principals del dia. Alguns camioners surten a la carretera alegres just acabats d’esmorzar! Després encara resta dinar i sopar, que les rutes són llargues. Massa llargues. Potser si fessin com els maquinistes de tren, s’evitarien molts accidents d’aquest tipus. Un maquinista de tren, d’un tren que per exemple vagi de Barcelona-Sants a Salamanca, com a molt conduirà el comboi de Barcelona a Saragossa. A Saragossa el tren continuarà fins a Salamanca, però el maquinista que l’ha dut fins a Saragossa no. I el nou maquinista que agafi el tren a la capital aragonesa, com a molt el conduirà fins a Miranda de Ebro. I així, per trams, fins que el tren arribi a la seva destinació. Doncs amb els camions de grans rutes s’hauria de fer exactament el mateix.

Vols afegir una opinió a la notícia

    Opinions a la notícia: 0 més notícies

    Demanem que les opinions mantinguin l'educació i el respecte als altres. LaMalla.net es reserva el dret a esborrar-les

 

 
Cercador
  • La frase exacta
  • Totes les paraules
  • Alguna de les paraules
Des de:
Fins:

  • Mapa del web
  • Què és laMalla.net
  • Qui som
  • RSS
laMalla.net