L’èxit que té des de fa dos cursos el programa
Polònia ha modificat les campanyes electorals catalanes. De la mateixa manera que al seu moment el
Caiga quien caiga del Gran Wyoming va humanitzar més d’un polític, tot i deixar-lo en evidència, Toni Soler i companyia ens han ensenyat que la nostra classe dirigent es deixa parodiar i és de carn i ossos. Ara mateix, a les escoles, els nens catalans juguen a imitar Montilla i servidor ja espera que algun dia el president surti al balcó de la Generalitat i deixi anar un “Cabòries!” davant la multitud, igual que Cruyff ens va deixar aquell “
en un momento dado...”. Potser si el Barça guanya la Lliga...
Passa, tanmateix, que fer humor –humor voluntari—és molt difícil. Els candidats han après la lliçó polonesa i s’afanyen a introduir als mítings algun acudit fàcil, estil
Club de la Comèdia i sempre apuntant a algun contrincant. El mèrit de debò, no obstant, és saber-se riure d’un mateix. No sembla que els directors de campanya opinin igual, però. Els únics indicis que trobem al web d’
Imma Mayol són unes fotografies de quan era petita, però més aviat semblen buscar l’entendriment del votant.
Llegir més