Divendres, 8 de juny de 2007 

Correu

Almanac

Avui és:

Sant Maximí, Sant Kilià

Tal dia com avui:

1786 - Es ven a Nova York el primer gelat fabricat comercialment.

Per reflexionar:

Una paraula és suficient per fer o desfer la fortuna d'un home. - Sòfocles

Literatura
El zahir, de Paulo Coelho, i Dones, d'Isabel-Clara Simó, dos títols del nou segell.
 
Enllaços
augmentar la lletradisminuir la lletraEscoltar la notíciaimprimirtamany lletra
El Grup 62 presenta el nou catàleg i preveu publicar més de 60 títols anuals de “la millor literatura”
Un nou segell de llibres de butxaca en català vol conquerir les grans superfícies
Xavier Basora (laMalla.net)
Acaba de néixer "labutxaca", un ambiciós segell del Grup 62 que aspira a publicar entre 60 i 70 títols cada any presidits per "la qualitat literària". El director editorial del Grup 62, Fèlix Riera, ha assegurat que la nova col·lecció de butxaca vol "disposar en català de la millor literatura" amb l'objectiu d'augmentar el nombre de lectors en aquesta llengua. Per això, els llibres es vendran a preus competitius (9 euros de mitjana) i es distribuiran en grans superfícies, espais on fins ara els títols en català eren poc habituals.
Entre els 20 primers títols del segell, s'hi troben El vigilant en el camp de sègol, de J.D. Salinger, El quadern gris, de Josep Pla, Trilogia de Nova York, de Paul Auster, Pa negre, d'Emili Teixidor, Tòquio Blues, d'Haruki Murakami, Cavalls cap a la fosca, de Baltasar Porcel, El nom de la rosa, d'Umberto Eco, o Gràcies per la propina, de Ferran Torrent.

L'editor Fèlix Riera ha deixat clar que no hi haurà una "quota" de llibres escrits originàriament en català i que l'edició es basarà en la qualitat de les obres, amb independència de l'idioma original. Per la seva part, l'editora de "labutxaca", Eugènia Broggi, ha remarcat que el nou segell serà "independent" en el sentit que no estarà marcat pels èxits dels "segells tradicionals" del grup. A més, Broggi ha assegurat que el catàleg serà "variat" i no ha descartat que en el futur hi apareguin llibres inèdits de manera directa.

Una potent campanya de màrqueting
Broggi ha assegurat que preveuen vendre una mitjana de 4.000 exemplars per cada títol del segell. L'aposta de Grup 62 és ambiciosa i per això ha invertit 120.000 euros en la campanya de màrqueting del segell. Destaca, per exemple, la promoció que regalarà un reproductor iPod Shuffle per la compra de vuit llibres dels 20 primers títols de la col·lecció.

Aquest projecte és el primer que té un "caràcter transversal" entre totes les editorials del Grup 62 després de la recent incorporació de segells com Columna, Proa o Planeta en català. També formen part del grup els segells Edicions 62, Empúries, Selecta, Destino en català, Pòrtic, Mina, Timun Mas en català, Salsa Books, Sagarmata, Art 62, RACC-62, Península, El Aleph, Luciérnaga i Talismán. A tots ells s'afegeix ara labutxaca, una plataforma que s'obrirà també a la col·laboració amb altres editorials.
Publicat 08/06/2007 - 06:00h
 
Vols afegir el teu comentari a la notícia?

Veure opinions d'altres notícies
NORMES D'ÚS
  • Les opinions són dels internautes, no pas de LaMalla.net
  • Els comentaris han de mantenir l'educació i el respecte als altres.
  • No s'admeten comentaris que vulnerin les lleis espanyoles.
  • LaMalla.net es reserva el dret a eliminar comentaris que no s'atenguin a aquestes normes o que no guardin relació amb el tema.
Esborrar
Nom:



  • Mapa del web
  • Què és laMalla.net
  • Qui som
  • RSS
laMalla.net