Notícies - CiU proposa crear una Comissió de Seguiment per fiscalitzar el Pacte Nacional d’Infrastructures, que s’hauria de signar abans de finals d’any.

Per més informació sobre la secció Notícies visita la secció de CIU al respecte

CiU proposa crear una Comissió de Seguiment per fiscalitzar el Pacte Nacional d’Infrastructures, que s’hauria de signar abans de finals d’any
Accessibilitat     Butlletí electrònic     FAQ's    
Inici > Informa't > Notícies
Notícies
CiU proposa crear una Comissió de Seguiment per fiscalitzar el Pacte Nacional d’Infrastructures, que s’hauria de signar abans de finals d’any
20.09.2007
recomanar recomanar | imprimir imprimir
Els nacionalistes s’ofereixen a tancar acords amb urgència sempre que el pacte inclogui programa i calendari i exigeixen que aquesta Comissió tingui caràcter permanent

El Portaveu de Convergència i Unió al Parlament de Catalunya, Felip Puig, i el diputat, Josep Rull, han denunciat avui els “alarmants” retards acumulats en les grans infrastructures de Catalunya, principalment pel que fa a ferrocarrils i carreteres.

Tal com ha destacat Josep Rull, “no només s’han alterat els terminis de finalització d’obres fixats per l’anterior Govern de CiU, sinó que el tripartit es véu obligat a esmenar constantment les seves pròpies previsions”, la qual cosa ha portat a l’actual Govern a “evitar fixar terminis en les seves planificacions”.


Davant de la “incapacitat” del Tripartit per gestionar l’obra pública, els nacionalistes han exigit que “el Pacte Nacional d’Infrastructures se subscrigui amb urgència abans de finals d’aquest any” i que aquest pacte “inclogui programa i calendari”. En el mateix sentit, CiU ha proposat la creació d’una “Comissió de seguiment de caràcter permanent, que impulsi el pacte i que supervisi i doni un nou ritme a l’obra pública en el futur”. Segons ha explicat Felip Puig, aquesta Comissió “hauria d’incloure grups polítics, professionals, agents econòmics, Cambra de Contratistes, etc.”.


Els nacionalistes han destacat que els motius d’aquests “fragants retards” en les obres es deuen a cinc motius principals:


1. Les “discrepàncies internes del Tripartit” (Quart Cinturó, Barcons, etc.).


2. La “reformulació de projectes” que ja havien estat pactats, acordats i programats per governs anteriors, que “el Tripartit desprograma i atura”. (Línia 12 metro, orella de Casserres, perllongació FGC a Terrassa, etc.).


3. Les “deficiències en l’execució de les obres” (Carmel, Moll Prat del Port de BCN, etc.).


4. La “mala gestió i desídia en els tràmits administratius” (Pla Director d’Infrastructures Ferroviàries).


5. La “incapacitat del Govern de Catalunya per fer pressió sobre el Govern de l’Estat”.


Davant la “incapacitat de l’actual Govern per atendre el ritme d’obra pública que el país necessita”, que porta al “col·lapse i la incompetitivitat”, Felip Puig i Josep Rull s’han ofert a treballar en el Pacte Nacional d’Infrastructures “les 24 hores dels tres mesos i escaig que resten de 2007”, per poder arribar a acords amb urgència, però han destacat, que si el Tripartit no és capaç de tancar aquests acords, “demanarem al President Montilla que substitueixi al Conseller Nadal, per responsabilitat política”.


Documents relacionats
Document Quadres resum sobre el retard de les grans infraestructures.
Document Dossier de premsa. El retard de les grans infraestructures.
© 2007 convergència i unió Política de privadesa     Mapa web     Contacta'ns