El TGV competirà amb el pont aeri d'Iberia en unir Barcelona i Madrid en poc més de dues hores i mitja
R. D.
L'apogeu del pont aeri d'Iberia entre el Prat i Barajas, la línia aéria més rendible del món, pot arribar al seu final. Iberia, que mai ha dubtat a potenciar l'aeroport madrileny en detriment del Prat, pot veure perillar part dels seus ingressos després de l'aposta que farà Renfe, que unirà la capital catalana i la capital espanyola amb 25 trens diaris en cada sentit. Els més ràpids, que no s'aturaran a cap estació, faran els 600 quilòmetres que separan les dues ciutats en dues hores i trenta-cinc minuts.
Segons ha informat Catalunya Ràdio, un document de Renfe especifica que en les hores de més demanda, és a dir, de 6 a 10 del matí i de 3 a 8 de la tarda, sortiran combois cada mitja hora, mentre que durant la resta del dia la freqüència serà d'un TGV cada hora. Mentre els de l'estació madrilenya d'Atocha sortiran a les hores en punt, els de Sants iniciaran a la marxa a les mitges hores. Dels 25 combois previstos, tot i que inicialment i a conseqüència dels contratempes, es preveu que siguin menys de vint, dels quals una desena seran directes.
La punta de l'iceberg de la polèmica desplegada entorn de l'alta velocitat continuava essent, fins aquest dijous a última hora, però, la data d'arribada a Barcelona. Finalment, sembla ser que la infraestructura entrarà en funcionament el 21 de febrer, coincidint amb l'inici de la campanya electoral, dos mesos després de l'anunciadíssima inauguració.
Com a mesura promocional i de compensació, Renfe oferirà els bitllets al preu de 80 euros, malgrat que es preveu que pugin a 130 euros, molt per sota dels 200 que val actualment el pont aeri entre la ciutat comtal i capital de l'Estat.
Pel que fa als combois que no facin la ruta directa entre Barcelona i Madrid, n'hi haurà de dues modalitats: els semidirectes, que a banda de Madrid i Barcelona s'aturaran a Saragossa i faran un trajecte de dues i quaranta-cinc minuts, i els que pararan a totes les estacions, incloses les de Lleida i Camp de Tarragona, i trigaran tres hores i cinc minuts a cobrir la distància. El viatge entre les ciutats catalanes serà força curt, ja que en poc més de mitja hora s'arribarà a l'estació de La Secuita (Tarragona) des de Barcelona, i en 55 minuts Lleida quedarà connectada amb la capital catalana.