El Reglament de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació preveu, al seu article 22, l?establiment d?un ?consell assessor consultiu mixt per incentivar les relacions entre l?activitat acadèmica i el món laboral i professional en els seus àmbits respectius?. D?acord amb aquest article, aquest consell assessor estarà integrat per catorze membres designats per la Junta de Facultat i tindrà les funcions següents:
-
a) promoure la participació de la Facultat en la societat, així
com la col·laboració de la societat en el finançament d?activitats del
centre,
b) contribuir a l?enfortiment de la implicació dels ensenyaments del centre en la realitat social,
c) participar en els processos d'avaluació dels ensenyaments,
d) totes les altres que la normativa vigent li atribueixi.
Aquest document pretén concretar la missió, les línies d?actuació, el funcionament i la composició d?aquest Consell.
Missió
La missió del Consell Assessor de la Facultat és facilitar la relació entre la Facultat i el seu entorn social i professional, apropant-la a les necessitats de les organitzacions públiques i privades que treballen en l?àmbit de la informació i la documentació i donant a conèixer a aquestes organitzacions les activitats docents i de recerca que s?hi realitzen.
Línies d?actuació
- Apropar les institucions públiques i privades a les activitats que es realitzen a la Facultat amb la finalitat d?afavorir la integració dels seus estudiants en el món laboral.
- Donar a la Facultat una percepció més directa de la valoració professional i social dels seus titulats, així com copsar la demanda del mercat laboral.
- Facilitar la convergència entre la tasca docent i els perfils professionals que demana la societat.
- Participar en les avaluacions periòdiques de les titulacions de la Facultat.
- Potenciar la imatge de les diferents titulacions que s?imparteixen a la Facultat i ajudar a difondre-les.
- Assessorar els processos de disseny de nous plans d?estudis i de la posada en marxa de noves titulacions.
- Donar a conèixer a la Facultat les necessitats de recerca en l?àmbit de la informació i la documentació amb l?objectiu de facilitar que els seus grups de recerca treballin en línies que responguin a aquestes necessitats
- Difondre els resultats dels grups d'investigació que hi treballen.
Funcionament
El Consell es reunirà com a mínim una vegada a l?any per analitzar els resultats de les línies d?actuació descrites més a munt.
La Facultat elaborarà per al Consell un informe anual.
Composició
El Consell Assessor de la Facultat estarà format per catorze membres:
- 1 representant del Consell Social de la Universitat de Barcelona.
- 2 representants d?empreses o d?associacions empresarials amb presència de professionals del sector.
- 1 representant de les xarxes de biblioteques públiques.
- 1 representant de les biblioteques universitàries.
- 1 representant de la Biblioteca de Catalunya.
- 1 representant del sector dels arxius.
- 1 representant del Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya.
- 1 representant de l?Associació d?Arxivers de Catalunya.
- 1 antic alumne.
- 2 representants del deganat de la Facultat: el degà de la Facultat i el secretari docent, que actuarà de secretari del Consell.
- 1 representant del Departament de Biblioteconomia i Documentació.
- 1 professor d?un altre departament de la Universitat de Barcelona.
Membres del Consell
- Sr. Lluís Anglada, director del Consorci de Biblioteques Universitàries de Catalunya. Representant de les biblioteques universitàries.
- Sra. Mònica Baró, directora del Departament de Biblioteconomia i Documentació.
- Sra. Alícia Conesa, cap de Documentació de Televisió de Catalunya. Representant d?empreses amb presència de professionals del sector.
- Sra. Eulalia Espinàs, presidenta del Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya.
- Sra. Núria Jornet, secretària docent de la Facultat, que actua de secretària del Consell.
- Sra. Dolors Lamarca, directora de la Biblioteca de Catalunya.
- Sra. Amanda Marín, Orex Digital S.L., en representació dels antics alumnes.
- Sr. Miquel Martínez, director de l?Institut de Ciències de l?Educació, en representació del professorat de la UB.
- Sr. Arturo Ortega, director tècnic de la Fundació Barcelona Digital, representant d?empreses amb presència de professionals del sector.
- Sr. Ramon Plandiura, representant del Consell Social de la Universitat de Barcelona.
- Sra. Carme Renedo, cap de l'Àrea de Biblioteques del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació.
- Sra. Amèlia Poves, directora de l?Arxiu Municipal del Districte de Sarrià-Sant Gervasi. Representant del sector dels arxius.
- Sr. Jordi Serra, Àrea d'Organització i Administració Electrònica del Departament de la Vicepresidència.
- Sr. Cristóbal Urbano, degà de la Facultat.