Internacional Cultura Societat Politica Tecnologia Medi ambient
logo
Connectats: 126
Raconaires: 58
Anònims: 68

16542 raconaires
Barra temes
Barra de temes
 
peu_caixa

Dilluns, 22 de desembre de 2008 a les 15:00
Informa: Guillem
josep_maria_pelegri_duran_lleida_61.jpegUnió Democràtica de Catalunya (UDC) no donarà suport a Alfons López Tena ni a cap candidat sobiranista com a cap de llista de CiU a les properes eleccions europees. Així ho ha confirmat el secretari general d'Unió, Josep Maria Pelegrí, en una entrevista a l'agència Efe. Pelegrí creu que CDC "disposa de més persones altament qualificades per encapçalar la llista al Parlament Europeu que les que han sonat les últimes setmanes". Darrerament havien sonat com a caps de llista el mateix Tena, l'actual secretari d'immigració de CDC, Àngel Colom, i fins i tot el número dos de CDC, Felip Puig.

Unió acceptaria això sí la renovació de l'anterior cap de llista de les europees de 2004, Ignasi Guardans, que aquell any va aconseguir els pitjors resultats de CiU en tota la història de les eleccions europees (de 29.28% a 17.44%). Malgrat que la designació del cap de llista de CiU a les europees correspon a CDC, Pelegrí considera que un candidat de perfil sobiranista "desentonaria" amb la tradició de CiU: "crec que la federació serà prou responsable per no identificar-se amb un concepte l'independentisme que no ha sigut mai el seu signe d'identitat". UDC rebutja també que CiU reediti l'aliança europea Galeuscat, amb PNB i BNG, i defensa presentar-se a les eleccions europees en solitari.

Pelegrí també tem que l'estratègia sobiranista de CiU malmeti el vot moderat que tradicionalment ha recollit la federació "s'han de buscar persones eficaces com a eurodiputats, però també s'ha de buscar el candidat pensant en clau catalana, perquè els comicis europeus poden ser el preludi de les eleccions al Parlament".


Notícies relacionades:
 
- UDC
- CiU
- CDC

Comparteix: La Tafanera Technorati Delicious Delicious

579 lectures i 22 comentaris


Llindar:  de 22 comentaris
Mode: 
fluxe
  per markxa 22 de desembre de 2008 a les 13:30

Unió cada cop s'està RADICALITZANT més i més cap a l'unionisme. Al nostre país no li convé aquest tipus de discurs RADICAL que només fa que portar-nos a un carreró sense sortida i a aquesta aventura tant poc assenyada que és l'intent de continuar administrats i controlats per l'estat espanyol quan ha quedat demostradissim que Espanya és negativa per l'avanç i el desenvolupament del nostre país, tant econòmicament com culturalment.

 

Convindria que CDC i ERC paressin d'una vegada d'enredar els seus electors i abandonessin aquestes companyies que cada cop radicalitzen més el seu discurs unionista.

 

 

pixelfluxe
avatar
  per lliureipensadora 22 de desembre de 2008 a les 19:59

Al nostre país no li convé aquest tipus de discurs RADICAL que només fa que portar-nos a un carreró sense sortida i a aquesta aventura tant poc assenyada que és l'intent de continuar administrats i controlats per l'estat espanyol quan ha quedat demostradissim que Espanya és negativa per l'avanç i el desenvolupament del nostre país, tant econòmicament com culturalment.

 

Hi estic d'acord, bon raonament!

 

Aquests unionistes vomitius són cada cop més fanàtics i més fatxendes. CDC faria bé de treure-se'ls de sobre, segur que guanya vots. I la bona gent del Matí que marxi d'aquest grup tan sinistre que cada cop s'assembla més al KKK.

fluxe
avatar
  per Josep Maria Cantimploraa 22 de desembre de 2008 a les 13:34

Jo els hi proposo que es presentin sols i que presentin el Pelegrí de número 1. A veure si els vota algú...

fluxe
  per alexcata 22 de desembre de 2008 a les 13:58

Si realment Unió Democràtica s'entesta en posicions clarament moderades, potser sí que seria hora de promoure el naixement d'un nou partit fruït d'un reagrupament de CDC i ERC, un partit nacionalista de centre-esquerra amb vocació de ser la primera força política de Catalunya.

fluxe
  per Miquel Sola Surisa 22 de desembre de 2008 a les 14:01

 

I quan els de CDC deixaran de xupa la mamella d’en Duran?

 

Cada dia es veu més clar que amb Duran pel mig és impossible veure a la Generalitat un govern entre CIU i ERC!

 

CDC desperta, que fa anys que et prenen el PEL!!!!! No poden viure junts en un sol partit unionistes espanyolistes i nacionalistes catalans! De la mateixa manera que s'ha d'acabar d'una vegada per totes el casori ERC i PSC!

 

El que hauria de fer CDC es plantar en Duran i anar separats a les europees, però clar, la cadira com sempre passarà per sobre de tota una nació!

fluxe
avatar
  per cathalàa 22 de desembre de 2008 a les 14:32

 

El candidat ideal per a Unió seria l'Alejo Vidal-Quadras. De fet en va ser militant i tot.

fluxe
avatar
  per slasha 22 de desembre de 2008 a les 14:36

ja es veia a venir, el miratge de López Tena com a cap de llista de CIU a les europees aviat s´esvairà. 

pixelfluxe
  per alexcata 22 de desembre de 2008 a les 14:56

No ho donem tot per perdut... CDC és qui ha de designar el candidat. I jo prefereixo López Tena, però amb un discurs neutral tot i el seu sobiranisme descomplexat per aconseguit uns bons resultats que situïn Catalunya a Europa. Si ERC pot incloure's a la candidatura millor!

 

Comentaris que he llegit que la culpa de que no existeixi un pacte CiU-ERC és d'en Duran, no els comparteixo. No ens enganyem si us plau... la culpa de que CiU i ERC no governin és d'ERC.

pixelpixelfluxe
avatar
  per ReiDelMama 22 de desembre de 2008 a les 15:25

La culpa de que no governin és de tots dos. Quan CiU podia triar entre ERC i PP, va triar PP, i quan ERC ha pogut triar entre CiU i PSC, ha triat PSC.

pixelpixelpixelfluxe
  per alexcata 22 de desembre de 2008 a les 20:09

ReiDelMam. Bé jo objectivament et diré que tens part de raó. CiU no ha fet tot el que havia de fer històricament per aconseguir el suport d'ERC.

 

Però et recomano llegir aquesta notícia:

 

ERC proposa un pacte de govern CiU-PSC-ERC [http://www.tv3.cat/eleccions99/]

 Josep-Lluís Carod-Rovira, cap de llista d'ERC, va anunciar la seva predisposició a promoure un govern tripartit amb CiU i el PSC, però va demanar a Jordi Pujol i Pasqual Maragall "un gest que els situï a l'alçada de les circumstàncies". Carod-Rovira va dir que ERC no faria cap acord de govern on hi participés el PP i va reiterar quines serien les condicions prioritàries per accedir a formar govern: actualització de l'Estatut, el concert econòmic i la creació d'un espai social català.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

I si realment hi hagués hagut una possibilitat seriosa d'un govern  CiU i ERC, estratègicament convenia? O sigui, CiU en tenia prou amb els vots del PP per continuar governant sola i va pactar un sistema de finançament amb majoria absoluta del PP que el tripartit no hagués aconseguit si s'hagués pogut fer el 1999: perquè no ho dubtis, van quedar a un escó de fer-lo i ja s'hagués fet el 1999.

 

A més... el pacte de CiU amb el PP el 1999 no és el mateix que el pacte d'ERC amb el PSC. En el primer lloc es va pactar un suport al govern català, que es va trencar el 2002. En el segon lloc, ERC va enviar els guanyadors de les eleccions a l'oposició i va situar un partit amb dependència de Madrid a la presidència de la Generalitat. Creus que és el mateix?

 

 

 

I sí... tens raó RelDelMam... potser CiU no ha fet tot el que havia de fer per guanyar-se ERC (ells mateixos ho han reconegut) però ERC l'ha cagat com mai...

fluxe
avatar
  per FrancescCiutaa 22 de desembre de 2008 a les 16:04

Quines històries per no dormir... res de nou per ciu?

fluxe
avatar
  per supepa 22 de desembre de 2008 a les 16:18

 

    

 

convergència !! ... espabila.... que aquets tius son uns mitja merda punxada amb un pal.

 

 

fluxe
avatar
  per jb2004a 22 de desembre de 2008 a les 16:30

Crec que esteu molt errats si penseu que Unió és un llast per a CiU. Unió és un llast per a la emancipació nacional de Catalunya, però no per als interessos de la coalició. A part de tenir el líder més ben valorat i un cert poder dins l'establishment econòmic-empresarial i dins l'Església Catòlica, unió aporta a CiU molts votants que de trencar-se la coalició, votarien obertament al PP.

 

 

 

pixelfluxe
  per markxa 22 de desembre de 2008 a les 22:10

Unió és un llast per a la emancipació nacional de Catalunya, però no per als interessos de la coalició

 

Aquesta és la clau, i a CDC i Unió tenen claríssim quins són els seus objectius, els seus objectius són i seràn defensar els interessos de la coalició i manar, els altres temes (emancipació nacional, catalunya, etc.) estan en segon terme.

 

pixelfluxe
  per foca 22 de desembre de 2008 a les 17:45

Aquest va ser l'error descomunal de CDC, aliar-se amb els hereus de Cambó i la Lliga Regionalista, un partit de poder vinculat a l'esglèsia i a la burgesia més reaccionària, espanyolista, regionalista i carca del país. Fins que CDC no s'espolsi de sobre aquesta colla de quadres vinculats al poder el país seguirà segrestat. Espero i desitjo que els sectors més normalitzats, democràtics i sobiranistes de CDC pressionin per marginar aquest grupuscle radical que representa UDC. Pel bé del país se'ls hauria d'aillar i condemnar la seva actitud conservadora,  antidemocràtica, espanyolista  i racista.

fluxe
avatar
  per Pedro Larrocallaa 22 de desembre de 2008 a les 17:48

Ara m'ha vingut al cap la típica paradeta d'Unió a les rambles per sant jordi amb estelades vermelles... i els joves d'unió dient que són independentistes.

 

Va home va!!!

fluxe
avatar
  per Jerquia 22 de desembre de 2008 a les 18:57

 

 

'''crec que la federació serà prou responsable per no identificar-se amb un concepte d'independentisme que no ha sigut mai el seu signe d'identitat'''

fluxe
  per IGNASIcata 22 de desembre de 2008 a les 19:32

acebes

EL CANDIDAT IDEAL PROPOSAT PER UNIÓ

peu_caixa
 
peu_caixa
 


[Ajuda
peu_caixa
 





















Vols anunciar-te a
Racó Català?
caixa_petita
 
caixa_petita
 

peu_caixa
 
Gener - 2009
DL DT DC DJ DV DS DG
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31  
         Música
         Cultura
         Presentació
         Altres
         Més d'un acte
peu_caixa
 
Darrerament s'han complert 2 anys del segon tripartit. Què n'opines d'aquest global de 6 anys de tripartit a la Generalitat del Principat?
caixa_petita
 
Publicitat
Publicitat
Publicitat
peu_caixa
 
Gener
DL DT DC DJ DV DS DG
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
peu_caixa
 
peu_caixa

Els comentaris i opinions de cada usuari són propietat d'ell mateix, i Racó Català no se'n fa responsable.
Les opinions de Racó Català les expressen els seus redactors a la portada - Avís legal - email
Sindicació XML

Logo Raco petit
© 1999-2008 Racó Català
A Internet des del 04-03-1999
v5.52 estrenada el 13-04-2006
Logo Creative Commons
AGRAÏMENTS
Avellana Digital
Llibres cat
firefox
Pàgina generada en 0,460 segons