Accessibilitat   FAQ's   English version        
 
Intranet   usuari   clau
CDC
Inici > Informa't > Notícies
Notícies
Oriol Pujol denuncia que els anuncis de Zapatero han congelat les comandes de vehicles
14.05.2009
recomanar recomanar | imprimir imprimir
El portaveu de CiU al Parlament insisteix en el traspàs integral de Rodalies i Mitja Distància per “no condemnar Girona i les comarques gironines a tenir un servei ferroviari del segle passat”



El portaveu de CiU al Parlament de Catalunya, Oriol Pujol, s’ha reunit aquest matí amb representants del sector de l’automòbil de les comarques gironines. En la reunió, en la que també ha participat el diputat de CiU al Parlament, Eudald Casadesús, s’ha tractat sobre el que el sector reclama de l’administració per intentar la reactivació de les vendes i molt especialment dels anuncis que el president del Govern espanyol ha fet aquesta setmana en el debat de Política General celebrat al Congrés. Sobre aquests anuncis d’ajudes per a la compra de vehicles, Oriol Pujol ha denunciat que “de moment, el que han aconseguit és condemnar els concessionaris a la misèria el proper mes perquè la gent s’esperarà a fer-la efectiva”.

 

Oriol Pujol s’ha fet ressò d’aquesta manera de la queixa que ha recollit en la reunió, on els representants dels concessionaris s’han lamentat que l’anunci “ha congelat comandes ja previstes”, segons que ha explicat el portaveu de CiU. Pujol ha reclamat que “cal aplicar el més ràpidament possible el que s’anuncia” i ha denunciat que “el que cal també, sobretot per evitar l’efecte contrari, és que hi hagi coordinació entre les administracions implicades en les ajudes i planificació, sinó només podem dir que són conills que es treu del barret”.

 

El portaveu de CiU ha presentat als representants dels concessionaris gironines algunes de les mesures que el grup proposa per reactivar el sector: 2.500 euros per vehicle, turisme o industrial lleuger, 1.500 dels quals suportats íntegrament per les arques públiques; 3.000 euros públics per a la compra de vehicles més pesats o agrícoles; i que no sempre sigui ajuda a compte per l’entrega d’un vehicle a canvi, sinó també en primera adquisició, per intentar afavorir les vendes entre els joves, entre altres. El paquet de CiU també contempla mesures per al sector de les dues rodes, com ara entre 250 i 500 euros públics per moto, segons la cilindrada.

 

Pacte Nacional d’Infraestructures

En un altre ordre de coses, el portaveu de CiU al Parlament també s’ha referit a Girona al Pacte Nacional d’Infraestructures. Segons Pujol, el Pacte “està generant massa tensions al tripartit”, conseqüència, segons ell, de “l’intercanvi de cromos constant que practiquen”. “ICV ha quedat fora del consens de la LEC i sembla que per compensar-los es permet que aconsegueixin imposar les seves tesis sobre el Quart Cinturó, per exemple”.

 

El portaveu de CiU ha reclamat que el Roïne tingui presència en el Pacte i ha lamentat novament que “l’informe del govern espanyol que el descarta és més en clau política que no pas tècnica” i ha afegit que “en clau gironina, cal dir que la negativa a contemplar-lo segueix condemnant el Ter”.

 

Oriol Pujol ha renovat l’aposta de CiU per l’aeroport de Girona i ha demanat un calendari concret per a la seva desclassificació – i també la dels de Reus i Sabadell - i poder procedir així al traspàs, “encara que guanyi diners”.

 

Finalment, i pel que fa al transport públic ferroviari, el portaveu de CiU ha insistit en reclamar “el traspàs integral del servei de Rodalies i Mitja Distància” i ha denunciat que “el que fa en aquests moments el tripartit, acceptant només una part, condemna Girona i les comarques gironines a tenir un servei ferroviari del segle passat”.

 

CiU aposta, a mitjà termini, per la creació d’un servei de rodalies integrat a les comarques gironines – Girona a Blanes, Girona a Portbou i Girona a Maçanet – Hostalric -; per la creació del servei de trens regionals d’alta velocitat d’alta freqüència que permeti unir Girona, Figueres, Barcelona, Tarragona, Tortosa i Lleida; per l’augment del nombre de trens de la línia Mataró – Blanes i per la integració tarifària.

 

Oriol Pujol ha acabat assegurant que “tot el que es faci ha de tenir un benefici immediat per als usuaris, perquè sinó no serveix per a res”. En aquest sentit, i recordant les peticions de la Plataforma d’Usuaris gironins, ha insistit igualment en reclamar “la millora dels horaris i les indemnitzacions per retards, entre altres mesures”.

 

 

 

 

 

 

 


© 2005 convergència democràtica de catalunya Política de privadesa     Mapa web     Contacta'ns