Edición en Castellano

/ ESPORTS

Dilluns 8 juny 2009

Portada > Esports


Fotogaleria: El camí d'El Rocío

Cada any, per Pentecosta, milers de fidels pelegrinen amb cavalls i carretes cap a El Rocío per homenatjar la Mare de Déu.


Paraula de culer.

CONCURS D'EL PERIÓDICO

Els relats del Barça 

Consulta els guanyadors de les cinc millors històries blaugranes amb una samarreta de la final de Roma



RESULTATS DE MOTOGP, 250CC I 125CC

Mundial de Motociclisme.

TOTA LA INFORMACIÓ DE LA COMPETICIÓ DEL 2009

Especial Mundial de F-1.

Edició Impresa

Aquesta notícia pertany a l'edició en paper

Si ho desitja, pot consultar la versió PDF

Veure fitxer (pdf)


LA PREGUNTA

¿Considereu que el Reial Madrid de Florentino estarà al nivell del Barça?

[veure'n més]

Vota i guanya un Mercedes Benz

8/6/2009 14:49 DECLARACIONS DEL SEU REPRESENTANT

Etoo es vol quedar al Barça però està obert a altres ofertes

8/6/2009 10:40 SEGON PARTIT DE LA FINAL

Bryant i Gasol aplanen el terreny cap al títol

8/6/2009 Edición Impresa EL TORNEIG DE TENNIS DE ROLAND GARROS

Federer posa fi a la seva gran obsessió

8/6/2009 Edición Impresa EL TORNEIG DE TENNIS DE ROLAND GARROS

"Vèncer aquí és màgic, mai vaig desesperar"

8/6/2009 15:12 El GP de Turquia de F-1 // Una cursa sense emoció

Rendits a Button

8/6/2009 Edición Impresa Tendències gastronòmiques // L'evolució a la capital catalana

Noves ofertes de menjar ràpid i assequible repliquen la crisi a BCN

8/6/2009 Edición Impresa OPERACIÓ DE RECERCA DESPRÉS DEL SINISTRE DE L’AIRBUS FRANCÈS

El Brasil ja ha recuperat 17 cossos de l’avió sinistrat

8/6/2009 Edición Impresa CITA AMB UN GEGANT DEL ROCK DUR

AC/DC rebenta Montjuïc

8/6/2009 Edición Impresa RESULTATS DELS COMICIS A ESPANYA

Rajoy guanya, segella la pau amb l'ala dura i pressiona Zapatero

8/6/2009 Edición Impresa EL GP DE TURQUIA DE F-1 // UNA CURSA SENSE EMOCIÓ

Rendits a Button

  1. • El pilot de Brawn GP arrasa a Istanbul i suma la seva sisena victòria en set grans premis
 Jenson Button (Brawn GP), en primer pla, celebra la seva victòria d'ahir a Istanbul seguit per Mark Webber (Red Bull). Foto:  AP / BURHAN OZBILICI
Jenson Button (Brawn GP), en primer pla, celebra la seva victòria d'ahir a Istanbul seguit per Mark Webber (Red Bull). Foto: AP / BURHAN OZBILICI

MÉS INFORMACIÓ

MIGUEL MARTÍNEZ
ISTANBUL / ENVIAT ESPECIAL

Queda per saber si batrà els millors registres de Michael Schumacher o de Jim Clark, endevinar en quin gran premi es proclamarà matemàticament campió. Tota la resta està resolta per a Jenson Button. Sis victòries en set carreres ho han deixat clar. Ni tan sols Sebastian Vettel s'hi pot acostar. L'alemany només va poder ser tercer al Gran Premi de Turquia, que el líder es va anotar amb la facilitat que acostuma a tenir, sense ni un ensurt, forçant només en les quatre o cinc primeres voltes. Massa fàcil per no avorrir els 10.000 espectadors --el 10% de la seva capacitat-- d'Istanbul Park. Els Ferrari ni es van acostar als dos equips que van lluitar pel podi, barrejats entre els Toyota, BMW i Williams, per davant de Fernando Alonso, que va lluitar per portar a la desena posició un Renault que és un altre cop el setè equip de la graella.
Ningú havia guanyat a Turquia sense sortir des de la pole. "Espero trencar l'estadística", va avançar Button dissabte. És clar. També es veu capaç de batre els millors registres de la història de la F-1 en una arrencada de temporada. Només Schumi havia aconseguit sis victòries i un tercer lloc en set curses (Benetton, 2004). Button ja ha igualat el registre i ha millorat el del mateix Schumacher (Ferrari, 2004) i Jim Clark (BRM, 1965), amb sis victòries i un abandonament. I els batrà gairebé tots. Ahir només va necessitar una volta per liquidar el GP. Va arrencar darrere de Vettel, però l'alemany va anar llarg al revolt nou i l'anglès va veure el camí lliure per situar-se líder. A partir d'aquí, va esprémer el Brawn GP per allunyar-se de Vettel a un ritme de sis dècimes per volta.

MASSA FÀCIL
L'única opció de l'alemany per guanyar s'havia esfumat abans de completar la primera volta. A més, la seva estratègia a tres parades el va endarrerir encara més. "No entenc per què no hem canviat a dues parades quan Jenson m'ha avançat", es va queixar. En el segon relleu no va poder avançar l'anglès tot i portar molta menys gasolina i aquí va perdre el temps suficient perquè el seu company Mark Webber li prengués la segona plaça després de la seva tercera parada.
El domini de Button resulta insultant, fins i tot avorrit --"aquí he tingut el millor cotxe de tot l'any, m'hauria agradat fer pujar al podi tot l'equip", va resumir--, tot i que no deu estar exempt de mèrit quan el seu company Rubens Barrichello pateix tant. Igual que a Austràlia, es va quedar clavat a la sortida. "Un altre cop ha entrat el sistema anticalatge --el cotxe es queda en punt mort automàticament-- en l'arrencada", es va disculpar el brasiler. "Podria ser un problema de la caixa de canvis", va dir, però sembla més un error seu a l'escollir els mapes de l'embragatge i l'accelerador per a la sortida. Va perdre 10 posicions amb l'incident i després va ser absolutament incapaç de remuntar.
El seu intent de remuntada va ser, juntament amb la pugna entre Nelson Piquet i Lewis Hamilton, rememorant la seva carrera a Turquia de la GP2, el més entretingut d'una cursa que es va decidir en la primera volta. En aquell gir es va equivocar Barrichello i Button va agafar el liderat; en aquella volta va perdre Kimi Raikkonen tres llocs i "la possibilitat de puntuar"; en aquells 5,3 quilòmetres va saber Alonso que estava condemnat a perdre posicions respecte a cotxes més ràpids i amb més càrrega de gasolina que sortien per darrere. Va lluitar per superar els dos Ferrari però "Rosberg ens ha passat a tots per dins. Després hem sortit gairebé tots als revolts 9 i 10, que ha sigut on Button ha avançat Vettel, Raikkonen ha perdut dues posicions, jo n'he guanyat una... Ha sigut un caos. He sortit vuitè i he passat per meta la primera vegada vuitè. He perdut posicions en un costat i les he guanyat en un altre", va revelar al final un Alonso amb cara llarga.

RESIGNACIÓ
La seva estratègia amb poca gasolina li va fer perdre dues posicions després amb Robert Kubica i Timo Glock. "Però si haguéssim carregat més hauríem sortits desens a la graella. És el mateix". I el desè té mèrit. "No hem evolucionat el cotxe des de Bahrain, d'altres sí, i ara som el setè equip de la graella. O el que és el mateix, hauríem d'haver acabat 14ns i 15ns i hem fet 10ns i 16ns", va resumir amb resignació.




ALTRES WEBS DEL GRUP ZETA

Enllaços Recomanats
Tarjetas de Crédito MBNA | Videojuegos | Hoteles | Oferta formativa | Apuestas Deportivas stanjames.es | Despedidas Soltero - Soltera | Organización eventos - organización fiestas | Hoteles | Vuelos | Álbum Digital – Fotos | Entradas futbol – Tickets futbol | Hotels Barcelona – Book Hotel Barcelona | hoteles.es | Vuelos baratos