logotip del Projecte Edu21

Edu21

http://www.edu21.cat

 





 

Edu21

Edu21, un projecte d'acció i reflexió a l'entorn de l'educació a Catalunya que vol articular un pensament pedagògic propi que permeti afrontar els reptes que avui en dia viu el món de l'educació.

Presentació d'Edu 21 en PDF (21 KB)


Destaquem

Bloc Coaching Tutoria

"Qui té raó?", presentació del llibre de Jaume Sarramona

25 de novembre de 2008

   

Notícies

Un model propi i obert
02 de juliol de 2009 - Carol Biosca (Diari Avui)

Un model propi i obert

XARXA ÚNICA · La norma crea un Servei d'Educació de Catalunya que aglutina les escoles públiques i concertades TRETS · Potencia l'autonomia, la direcció i l'avaluació i suprimeix la tercera hora de castellà

Llegir més


La LEC da más autonomía a las escuelas, blinda la inmersión lingüística y amplía
01 de juliol de 2009 (La Vanguardia)

La LEC da más autonomía a las escuelas, blinda la inmersión lingüística y amplía los conciertos

Fija como objetivo dedicar a la educación el 6% del PIB en ocho años.

Llegir més


Més notícies



Observatori

19 de juliol de 2009 - Conrad Vilanou i Torrano, Universitat de Barcelona

La pedagogia racionalista de Francesc Ferrer i Guàrdia

El proper 13 d’octubre d’enguany (2009) es complirà un segle de l’afusellament de Francesc Ferrer i Guàrdia (1854-1909) al castell de Montjuïc, acusat de ser l’instigador dels successos de la Setmana Tràgica que van sacsejar la vida de la ciutat de Barcelona –llavors una veritable Rosa de foc– a les darreries del mes de juliol de 1909.

Llegir més


Factors determinants del rendiment educatiu: el cas de Catalunya
14 de juliol de 2009 - Maria Gutiérrez-Domènech (Documents d'Economia "La Caixa")

Factors determinants del rendiment educatiu: el cas de Catalunya

Aquest estudi analitza la relació entre els factors socioeconòmics i el rendiment educatiu dels alumnes de primària a Catalunya. L’anàlisi identifica que els estudiants més joves de la classe obtenen pitjors resultats acadèmics i que aquest desavantatge persisteix al llarg del cicle escolar. També mostra que els alumnes que van començar la seva etapa col·legial més aviat, especialment abans dels tres anys, presenten un millor rendiment. A més, l’estudi indica que un entorn menys favorable, com el que suposa créixer en famílies no nuclears o amb un nivell d’estudis baix, dificulta l’aprenentatge. De la mateixa manera, revela que els immigrants de primera generació tendeixen a obtenir resultats lleugerament pitjors que els dels alumnes nascuts a Espanya. Finalment, l’evidència existent no permet concloure que els estudiants d’incorporació tardana o educació especial exerceixin una influència negativa sobre l’aprenentatge de la resta de la classe. En canvi, l’anàlisi mostra que la lectura, l’estudi de llengües, la informàtica i la música tenen beneficis clars per al rendiment escolar.

Descarregar en format PDF (1327 KB)


Més informes analitzats a l'Observatori



Articles i Publicacions

20 de juliol de 2009 - Ferran Ferrer (director), José Luis Castel i Òscar Valiente

Equitat, excel·lència i eficiència educativa a Catalunya. Una anàlisi comparada

Aquest llibre recull l'estudi de les dades del PISA 2006, l'enquesta internacional de rendiment dels alumnes més famosa i de major rellevància al món. Els informes que se'n deriven gaudeixen d'un gran respecte i difusió entre el món acadèmic i els investigadors dedicats a les ciències de l'educació.

La mirada d'aquest llibre, com la del que estudiava les dades del PISA 2003, recau de manera principal en l'anàlisi de l'equitat, l'excel·lència i l'eficiència, com a valors de qualitat de qualsevol sistema educatiu.

Descarregar en format PDF (1812 KB)

Obrir enllaç web


26 de juny de 2009 - Enric Ma Sebastiani (coordinador) (Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari)

Guia per a l'avaluació de competències en ciències de l'activitat física i de l'esport

Emmarcada en el procés de convergència a l’Espai europeu d’educació superior (EEES) i en un canvi de paradigma pedagògic que comporta la reflexió al voltant de les competències, aquesta guia coordinada per Enric Ma Sebastiani (col·laborador d'Edu21) pretén ser una eina pràctica per a la revisió tant dels procediments d’avaluació com de les activitats d’aprenentatge del grau de Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport.

Descarregar en format PDF (479 KB)


Més articles i publicacions



Activitats realitzades






  
fons decorativa

Butlletí 32

20/07/2009

Editorial

(Enric Roca, coordinador d'Edu21): La LEC, una llei per a un país

Articles

(Conrad Vilanou i Torrano, Universitat de Barcelona): La pedagogia racionalista de Francesc Ferrer i Guàrdia

(Antoni Pascual i Ventosa, llicenciat en filologia anglesa; Xavier Ureta i Buixeda, pedagog i col·laborador d'Edu21): Els principis del mètode vivencial en l'aprenentatge del català com a llengua d'ús per a l'alumnat nouvingut (i II)


Llegir el darrer butlletí
Llegir tots els butlletins


E-mail:

Privacitat




Innovació, tecnologia i educació (Miquel Àngel Prats)

3r Premi d'Educació Edu21 2009

Aprenent amb totes les intel·ligències

Qui té raó?

Tapa llibre "Reflexions sobre l'educació en una societat coresponsable"

Fes-te amic d'Edu21 al facebook!