30-1-2008 -
Des de les JERC volem donar la benvinguda a mesures com la que ha prés el Ministeri de Sanitat, el qual està desenvolupant una estratègia per fomentar entre els i les joves la distribució de preservatius aasequibles i accesibles. L'objectiu principal és fomentar l'ús del preservatiu, ja que és l'arma més eficaç que existeix per lluitar contra les malalties de transmissió sexual i els embarassos no desitjats. En definitiva, es tracta de contribuir a l'assumpció d'una actitud responsable a l'hora de mantenir relacions sexuals.
Es tracta d'un document el qual promou una sèrie d'accions com:
- Promoure la utilització dels preservatius masculí i femení.
- Possibilitar la venda d'envasos a preu assequible i amb poques unitats per part de les empreses fabricants.
- Garantir una àmplia disponibilitat dels mateixos.
- Comercialitzar-los de manera activa, amb mesures que permetin que el producte sigui atractiu per a joves i adolescents.
- Orientar als joves i adolescents a través de les oficines de farmàcia, tenint en compte la seva proximitat i capacitat per proporcionar consell
Per tal de dur a terme alguna de les accions, els fabricants han anunciat cadascun iniciatives concretes que ja s'estan posant en pràctica:
- Be Love: aquesta empresa francesa oferirà a Espanya la seva oferta de 5 per 1 euro, el que significa que cada condó costarà només 20 cèntims. Aquesta fórmula ha tingut un gran èxit a França, on ha permès augmentar el consum de preservatius un 15%.
- Control: continuarà amb la seva campanya, iniciada el desembre i recolzada pel Ministeri de Sanitat i Consum, que consisteix a canviar alguna cosa que portin les noies i nois en la bossa per un paquet de quatre condons (ja s'han repartit 300.000 i està previst intercanviar altres 500.000 en 2009). A més, la companyia preveu augmentar a Espanya la instal·lació de màquines expenedores de preservatius i passar de les 3.000 amb les quals ara compta a 5.000 durant el present any.
- Durex: traurà al mercat un format d'estalvi amb un disseny atractiu per al públic juvenil, que ofereix 8 condons per 3,99 (50 cèntims la unitat). A més, aquesta firma regalarà més de 250.000 condons mitjançant un encartament en revistes destinades als adolescents.
Aquesta estratègia hauria de fer augmentar l'ús de condons entre els i les joves.