La comarca del Priorat es troba al sud de Catalunya, al cor de les terres tarragonines.

Oficina de turisme del Priorat

Envia els teus suggeriments, preguntes, ...
Sant Marcel, 2 | Falset | 43730 | T.977831023
  • insertar comentari
  • afegir al full de ruta

Camí del Vi de les Bassetes del Lloar

• Distància: 7 km
  • Nivell: 240 m
  • Dificultat: 1
  • Temps: 1 h 55 m
Des de la plaça de l’Església (WP1) es pren el carrer del Pla Moré, al costat del Casal del Poble, en direcció a la serra. Es creua la carretera i es continua carrer amunt fins el final (WP2), on es troba el vell camí ral de la Figuera també conegut com el de la Font de Minfami. De seguida es troben les vinyes i el nou celler del grup Torres al Priorat (WP3). S’arriba una cruïlla sota el celler i va recte amunt (WP4). Es passa a tocar del celler (WP5) i es continua pel camí agrícola que surt en direcció a la serra. El camí puja suaument fins fer cap al coll de les Bassetes, on la bassa recorda el pas de ramats per aquest
punt (WP6). Dels tres camins que surten del coll es continua pel del mig, pujant en direcció a la serra, pel costat d’un camp (el de la dreta és l’antic camí ral del Lloar a Cabacés). [(WP7) pal de senyals CC d’escassa utilitat]. De seguida es retroba l’antic camí de ferradura que entra a la zona dels Rogerals.
El camí puja àgil i elegant arrapat als vessant de gres vermell En alguns trams llueix un magnífic empedrat i també espones de pedra delimitant la part externa del camí. Pujant, a l’esquerra, queda una formació rocosa molt singular que rep el nom del Nas d’en Quiuma. Més a munt, les roques roges
deixen pas a les calcàries blanquinoses i de seguida s’arriba a una bifurcació (WP8). El de l’esquerra és el camí de la Font de Minfami, que puja cap el mas de la Pedregosa i salta la serra en direcció al Molar. Es continua a la dreta pel de la Figuera fins anar a sortir al camí de tractor que hi porta. Al trobar-lo, es gira a l’esquerra i es continua en direcció contraria, baixant cap el Molar, tot seguint les marques del GR 171 (WP9). De seguida, a l’esquerra, entre els dos serrats s’obre una finestra que permet veure, a sota, el Lloar i el vell Priorat de pissarres paleozoiques, esquitxades a reu pels seus famosos vinyards. Cap el sud, la vista s’obre àmplia sobre la conca de Mora, tancada per les muntanyes de Cardó i els Ports. El camí transcorre per l’indret conegut com Damunt Roca i transmet sensacions estepàries i aèries alhora. Entre els marges d’antigues feixes abandonades, apareixen conreus
d’ametllers, oliveres i noves plantacions de vinya. S’arriba a l’encreuament de la pista que a la dreta baixa a la font de Minfami (WP10). Davant mateix es troba el camí vell de la Font que puja pels Rogerals passant pel mas de la Pedregosa. Es travessa sota el marge principal (WP13) per retrobar el camí de la Font de Minfami al costat dels xipresos que va plantar en Xavier Perelló, per donar la benvinguda al
mas. Des d’aquest punt es baixa en direcció als Rogerals i es troba, de seguida l’encreuament amb el camí de la Figuera (WP8). Només cal desfer el camí d’anada per retornar al Lloar.

Participa. Explica'ns la teva experiència al Priorat.

Nom

Escriu el text que es mostra en la imatge:
Participa en el nostre web, deixant els teus comentaris i opinions sobre els articles publicats

Quadern de viatge

Planifica la teva estada a la comarca

Localització

Continguts relacionats

Viticultura (1)

• El món del vi des de una altra perspectiva, els Camins del Vi Per penetrar en la dimensió més sensorial i emotiva dels vins d’aquesta terra, res millor que acceptar la suggerent invitació a recórrer els seus antics camins. Són els camins per on va transcórrer la vida, el treball i els anhels d’aquesta comarca durant segles.

Municipis (1)

• El Lloar | El Lloar està situat al sud-oest de la comarca, als contraforts sud-occidentals del Montsant. El riu Montsant, poc abans de la seva unió amb el Siurana, en forma el límit oriental.