Tots els alumnes ens hem barrejat i hem format petits equips, els
quals tenien un nom cadascún.
Cada 8-10 minuts feiem canvi i d’aquesta manera hem jugat tots
contra tots.
Ha estat una expèriencia molt divertida per a tots nosaltres!!!
Alumnes de secundària de l’escola van participar en l’acte que es va fer a la Plaça Vella de Terrassa realitzant uns murals i llegint alguns drets dels infants.
CONVENCIÓ SOBRE ELS DRETS DELS INFANTS
Et proposem que coneguis els teus drets i parlis d’ells a l’escola, a
casa i allà on vulguis, perquè tant tu com les altres persones, adults
i
infants, els respecteu i els poseu en pràctica.
És una cosa important que ningú et pot prendre, que totes les persones
tenim des que naixem, tu també.
Totes les nens i nens de 0 a 18 anys tenim una llei internacional que ens protegeix: la Convenció sobre els Drets dels Infants. Tots els infants tenim els mateixos drets. Això vol dir que els governs, les famílies, i totes les persones que ens envolten, ens han de protegir i tractar bé.
Tots els nens i nenes son importants ¡Per això, els governs i totes les persones hauran de fer tot allò que sigui millor per la nostra vida i perquè estiguin bé.
Tots els infants tenim un nom i això es un dret.
Tenim dret a que totes les persones ens tractin bé i que ningú ens
faci mal. Hem de tractar bé els altres nens i nenes i totes les
persones, perquè també és el seu dret.
Tenim dret a rebre ajuda quan estiguem malalts, a anar al centre de
salut i a que ens pugin curar. Tenim el deure de cuidar el nostre cos
i menjar aliments sans.
Tenim dret a anar a l’escola i aprendre moltes caoses. A més, tenim el
deure de fer les tasques que proposen mestres i educadors.
Tenim dret a passejar per boscos i camps plens de flors i sense
escombraires.Tenim dret a banyar-nos en mars i rius nets. Tenim dret a
respirar aire sà i a beure aigua potable.Tenim deure de respectar la
natura, les plantes i els animals.
Tenim dret a descansar, a jugar, a estar amb els altres nens i nenes,
a riure i agaudir d’espais al camp i a la ciutat.
Tenim dret a parlar la nostra llengua, a participar en les nostres festes i costums tradicionals i a que les mares i pares ens ho ensenyin. A més hem de respectar les llengües i costums que són diferents a les nostres.
Tenim dret a que les mares i els pares, les mestres i els educadors
ens diguin quan no fem bé alguna cosa i que ens ensenyin a fer-les
millor.
Àrea de informàtica (18-11-2009)
Jose Manuel Martinez Salinas.
Després de veure la pel•lícula, hem fet una reflexió a través de diferents preguntes per tal de que els alumnes siguin conscients de les conseqüències a les quals poden portar aquest tipus de comportament a les persones afectades.
Un cop vam arribar, vam anar als vestidors, vam esmorzar i quan vam acabar, els monitors i monitores ens van ensenyar com es feia servir el rem.
Després vam pujar a la barca de 5 persones i vam fer una cursa fins
a la torre negra.
Quan vam acabar de la barca ens van ensenyar com es feia servir el
rem del “Kayac”i vam pujar 2 persones.
Hi havia una mica d’onades i quan vam acabar una llanxa ens va
portar fins el moll i després vam anar als vestidors a canviar-nos
de roba per que amb el rem et mullaves. Quan ja estàvem secs i
canviats vam anar a dinar i quan vam acabar vam jugar una mica fins
l’hora de marxar. Vam agafar l’autocar i vam anar cap a Terrassa.
Judit Garcia
L’exposició de les obres està a la mateixa biblioteca, a la sala de llibres infantils i juvenils. També podeu veure els més de cent punts de llibres seleccionats dels més de 8000 participants de moltes escoles de Terrassa.
La Laura va fer el segon premi i també es van seleccionar els punts de llibre d’altres alumnes de l’escola: Illià Riba, Geovanny Antonio Gómez, Sergi de la Torre, Irene Sanz, Oscar Jiménez i Joaquim Pérez. Enhorabona a tots!!
El 1r dia vam fer la gimcana dels cavallers. A la nit vam fer el joc dels instruments.
L’endemà al matí vam anar d’Excursió a la cascada del Parc del RACC.
Després de molt suar vam arribar a dalt.
A la tarda vam fer les 2 proves del cavaller (rocòdrom i tir amb
arc).
I a la nit, després de dutxar-nos, DISCOTECA!!!
L’últim dia vam fer un bonic pot de sal de colors i un joc d’orientació amb brúixola i mapes.
Aquestes colònies ens ho hem passat molt bé. Els monitors, Joan i Alba, ens han ajudat molt i ens han preparat unes activitats molt divertides.
MOLTES GRÀCIES JOAN I ALBA!
Un petó.
Adrià R, David U, Mariona, Nicasio, Núria, Oscar, Saqib i Xavier G
Han construït un molí amb paper de diari. Per fer el molí han
dibuixat la silueta del molí, l'han retallat i enganxat les puntes.
Després han fet un petit forat al centre, han passat un fil i l’han
enrotllat amb un pal de pinxo petit.
Finalment han fet la part més emocionant, sortir al pati a veure com
funcionaven els seus molins de vent.
Desprès hem anat a la classe i hem muntat una casa de fusta. Hem posat bombetes i cables hi ha funcionat amb piles. Desprès hem anat pujat les cases hem vist com funcionaven amb les plaques solars.
Per últim hem anat a buscar les pizzes i les hem menjat. Ens ha agradat el taller de energia solar.
SERGI DELGADO I JESSICA GOMEZ
Va posar un exemple de que un noi havia d’entrar a treballar a les 8, però com feia la feina molt ràpidament, va decidir entrar a les 9.
A mi personalment m’hagués agradat que hagués parlat de la seguretat que hem de tenir a la feina els treballadors i les precaucions.
Va estar ensenyant fotos de gent que treballava en un forn de pa, en un hospital i també en una fàbrica de cartró.
Torrades amb: mantega i melmelada, patés, formatge, oli,...
Llet amb cereals naturals, fruits secs tipus muesli, galetes,...
Iogurts amb fruites, o cereals, o fruits secs,...
I per acompanyar un suc natural
Esperem que us animeu a fer–los i que el temps no sigui un
problema.
Penseu en totes les coses positives que estem donant i educant als
nostres fills