El MMVV estrena cartell. La nova imatge per promocionar la 22a edició del MMVV està realitzada per la dissenyadora vigatana Mireia Castanyer. Tot i que en un segon pla, l'obra manté la carxofa que des de fa tres edicions identifica el MMVV.
El Mercat de Música Viva de Vic ha estat convidat a la quarta edició de la fira musical BAFIM 2009, que ha tingut lloc a Buenos Aires del 18 al 22 de novembre. Sota la direcció de Mariana Markowiecki, que enguany va acudir al MMVV09, el BAFIM va comptar amb 80 actuacions de diversos estils musicals repartits en tres escenaris, un centenar d'estands d'empreses relacionades amb la indústria musical, i diverses conferències i taules rodones. Els grups Manel, que aquest any va guanyar el premi Puig-Porret que es dóna a Vic, i Nour, integrant de la programació oficial del MMVV09, van ser dos dels grups que van actuar als escenaris del BAFIM.
Aquest diumenge, 20 de setembre, quan La Vella Dixieland va presentar el seu treball a la plaça Major (19h), el Mercat de Música Viva de Vic (MV) va baixar el teló de la seva 21 edició, la qual suposa un clar rellançament de la cita avalat per l’èxit de públic i l’entusiasme dels professionals. Després de quatre dies d’intensa activitat i amb una programació plegada d’estrenes i presentacions de disc, el Mercat encara el futur amb nous reptes i la clara complicitat dels agents del sector. Un futur que passa per consolidar la major presència internacional i de les comunitats autònomes (de grups i programadors), entitats i associacions professionals i per seguir treballant en la línia de desenvolupar treballs de col.laboració i coproducció amb altres fires, festivals i organismes d’aquí i de fora.
A la roda de premsa de valoració del Mercat que es va portar a terme al mateix diumenge, Josep Burgaya, president de l’ImpeVic i segon tinent d’alcalde de Vic, mostrava la seva satisfacció amb el resultats del Mercat. “Estem molt satisfets del desenvolupament del Mercat d’enguany en què es comencen a veure els resultats de la bona entesa entre les administracions que el fan possible, en el marc del contracte programa. L’Ajuntament de Vic recull i dóna sentit a les propostes que arriben des de la Generalitat. Aquesta complicitat i el treball en xarxa amb altres esdeveniments, multiplica les possibilitats de tots els implicats”.
Josep Maria Dutren, delegat de música de la Generalitat de Catalunya, també mostrava la seva satisfacció pels resultats d’aquesta 21a edició del Mercat. “El projecte de canvi de model, format i context del Mercat s’està superant però encara no s’ha arribat al sostre. El present és el “clímax mercantil”, ja que més enllà de les xifres aquest any s’ha contractat molt a Vic. El futur, passa pel treball en xarxa i les coproduccions amb aliats com La Mercè de Barcelona, l’Acústica de Figueres o el Festival Barnasants”.
Dels més de 1.000 professionals acreditats (inclosos els prop de 200 periodistes), gairebé la meitat han vingut de Catalunya, 250 de comunitats autònomes i més de 150 de l’estranger. Els més de 70 estands del Pavelló Firal i l’intercanvi amb els visitants han permès presentar l’oferta d’unes 400 empreses i la bona dinàmica de les activitats paral·leles i professionals ha generat negoci i perspectives de futur entre el sector, que surt del Mercat d’enguany amb il·lusió i projectes. Es preveu que l’afluència de públic haurà estat sensiblement superior a la de les darreres edicions (sobre els 100.000 espectadors) i cal destacar el fet que tots els concerts han despertat l’interès de la gent, que s’ha repartit en els 12 espais del Mercat, gràcies a un programa equilibrat i que ha permès reconèixer millor els diferents escenaris pel format i contingut que s’hi presentava.
El cap de setmana, les noves propostes de Marc Parrot, Roger Mas, Miquel Gil i, ahir vespre, de Quimi Portet han exhaurit gairebé totes les entrades a la venda, i les actuacions a la plaça Major i Sucre han congregat més públic de l’habitual. També la programació familiar al Centre Cívic Remei a superat la referència d’anys anteriors, amb un cartell més ambiciós i ampli. En tot, la climatologia, si bé no ha estat del tot favorable, ha permès que es portessin a terme totes les actuacions.
Bona dinàmica al Pavelló Firal
12 escenaris han permès acollir els prop de 90 concerts, dels quals més de 20 estrenes de disc o repertori, i el carrer ha acollit les actuacions de gairebé 25 grups, a banda de les actuacions espontànies que cada any augmenten en el context del Mercat, més enllà del programa off. Al Pavelló Firal, 25 grups han presentat a l’espai de showcases els seus nous treballs als professionals acreditats. Les habituals jornades professionals han conjugat amb bona dinàmica i assistència les trobades associatives (de l’Oficina de Difusió Artística de la Diputació de Barcelona, la xarxa de teatres i auditoris de l’Estat, de les associacions professionals ARC, ACCES, Associació de Festivals, etc), amb les presentacions temàtiques i de les comunitats i les sessions formatives o de treball. Destaca la trobada de festivals literaris i de poesia, la trobada Musical amb el Marroc, conferències sobre la irrupció del
L’escena emergent es consolida
A la roda de premsa de valoració del Mercat, Lluís Puig, director artístic del MV assegurava que “l’escena catalana presenta bona salut, hi ha quantitat i qualitat” i afegia que el Mercat “treballa conjuntament amb InVICtro, Sona 9 o Diversons per complementar l’oferta i aportar les màximes possibilitats al llançament d’un grup”.
De totes les programacions que complementen el cartell oficial MV, segurament InVICtro és la més destacable en termes de progressió, per bé que l’escenari Diversons de La Caixa ha notat un lleuger augment d’assistència i les presentacions de Fressa i Sona 9 d’Enderrock s’han mantingut. Així ho remarcava Josep Maria Dutren “Vic ha millorat la qualitat tècnica de les actuacions i l’ordenació dels espais. InVICtro s’està professionalitzant”. Lluís Puig també afegia que “l’esperit de coproducció i de generar xarxes com a eix de treball s’ha entès molt bé i ja tenim propostes internacionals interessants per la propera edició. Nour & Speed Caravan & Rabah Donquishoot és un exemple d’èxit de la present edició” i destacava que “ Les empreses i professionals volen estar a Vic, això ho demostra la presència d’estands d’associacions i col·lectius i el fet que alguns expositors comparteixen espais.”
La concentració de l'InVICtro en dos escenaris propers, i clarament diferenciats en el format i tipus de proposta, ha facilitat un reconeixement més clar de l'escena off independent, tant per part del públic com pels programadors. Les possibilitats que el Mercat ofereix a aquests grups en termes de projecció i promoció els permeten assolir consciència del seu procés de professionalització, en un moment en què la nova indústria tendeix a treballar en base a d’altres paràmetres.
Dissabte 20 de setembre, el Conseller de Cultura i Mitjans de Comunicació de la Generalitat de Catalunya, Joan Manuel Tresserras, visitava el Pavelló Firal i reconeixia la necessitat d’un pavelló de negoci basat en la trobada presencial dels professionals a través dels estands com a model vàlid i vigent justament en un moment en què el sector més ho necessita. “Al Mercat es tanquen o s’endeguen alguns negocis. Justament pel fet que durant l’any els diferents agents del sector es relacionen en la distància, la proximitat que proporciona el Mercat és encara més necessària”, afirmava.
En el segon any del Contracte-Programa que vincula a les administracions amb l’actual model de gestió, la present edició del Mercat de Vic és un pas decisiu que apunta a la consolidació dels objectius estratègics fixats: una major internacionalització –en termes d’importació i exportació de la música-; el treball en xarxa i col·laboració amb altres festivals i fires per fer que noves produccions impulsades pel Mercat tinguin vida i puguin girar per arreu; i el rellançament de la indústria en el nou context de mercat. A tot això, l’aportació de l’Ajuntament de cara a l’edició 2010, amb el nou Auditori de Vic (una sala de 800 localitats i dues sales més) ha de permetre fer un dibuix nou del Mercat i acollir propostes de gran format i projecció en les millors condicions tècniques i d’exhibició.
El Mercat tanca les portes de l’edició d’enguany però ja comença a pensar amb la de l’any vinent. Ho explicava Josep Burgaya en la roda de premsa de valoració recordant que, en la pròxima edició, “l’Ajuntament de Vic incorporarà una nova infraestructura, un complex cultural que permetrà ampliar les possibilitats i la projecció del Mercat”.
El Mercat de Música Viva prepara les seves jornades més multitudinàries. Tradicionalment, el Mercat rep la nit del divendres i el cap de setmana la major part dels 100.000 espectadors que cada any visiten Vic. En la 21ª edició, la fira catalana celebrarà entre el dissabte i el diumenge prop de 50 concerts. Entre d’altres artistas i propostes destaquen la presència de Quimi Portet, Mazoni, Lax’n’Busto, Carles Belda, la coproducció del Mercat d’arrels algerianes Rock de souk, un homenatge a Xesco Boix i el concert de cloenda a càrrec del grup de jazz de Nova Orleans La Vella Dixieland.
L’ex-membre de El Último de la Fila Quimi Portet ja fa anys que camina sol. El cantant i
guitarrista ha escollit Vic per presentar el seu setè disc, Viatge a Montserrat, que inclou una
quinzena de noves cançons. Portet actuarà el dissabte al Cinema Vigatà, un espai on el
mateix dia també es podrà veure i escoltar el concert dels aragonesos de Biella Nuei i els marroquins d’Azawan en una producció del Festival Pirineos Sur i el Festival Boulevard de Casablanca.
Al llarg del cap de setmana es presentaran diverses coproduccions del Mercat i col.laboracions amb d’altres fires i festivals. Rock de souk, per exemple, és una coproducció
d’arrels algerianes on ha participat Vic. L’actuació, prevista per demà al recinte del Sucre,
està encapçalada per Speed Caravan, Nour (amb Yacine Belahcene) i Rabah Donquishoot. Aquest any, el certamen ha col.laborat també amb d’altres fires catalanes, com Tàrrega i Manresa, i fruit d’aquest treball és Fem sonar les musiquetes, un espectacle que es resentarà al Centre Cívic Remei-Estadi el dissabte. Acabat aquest concert el mateix escenari acollirà la posada de llarg d’un concert familiar entorn a la Nova Cançó a càrrec de Carles Belda i Sílvia Ricart.
Showcases de 25 minuts al Recinte Firal
Seguint la tònica dels dies anteriors, alguns artistes aprofitaran per presentar el seu nou
treball discogràfic. A Quimi Portet s’hi sumaran demà Flavio Rodríguez (El Sucre), Ialma
i Erika Muñoz, ambdós a la Plaça dels Màrtirs. La Coloma i el Puma, El Nota i El Desván
del Duende estrenaran els seus nous compactes, també el dissabte, al Recinte Firal, dintre
dels showcases de 25 minuts exclusius per als professionals acreditats.
La nit del dissabte és la que normalment té una major afluència de públic. En aquesta edició
es podrà veure a la Plaça Major a Dept., Acousteel Gang, Mazoni i Lax’n’Busto. L’escena
emergent de pop rock InVICtro tancarà amb Debolts, Grup TROC, Seb et les Frères,
Perlita Groove Band, The Marzipan Man i Latino i Los Llobregantes. I el cicle Diversons de La Caixa, dedicat a les músiques del món, baixarà el teló amb Bloque 53, El Deschave i Marujita.
El diumenge hi haurà pocs concerts. I bona part del protagonisme del Mercat passarà per la
Plaça Major de Vic. Des del dissabte a la tarda i el diumenge tot el dia, l’espai acollirà una
Fira del Disc amb desenes d’expositors. A la una del migdia, l’escenari més gran de Vic es posarà de nou en marxa per retre un homenatge a Xesco Boix, un músic i cantant que va morir fa 25 anys i al que s’associa al folk de casa nostra i a l’animació infantil. Al concert
hi participaran, entre d’altres, Roger Canals, Lluís Pinyot, Amadeu Rosell, Corrandes, Can Cantem, Pep Puigdemont, Jordi Tonietti, Oriol Canals, Ramon Roma i Jaume Barri. A mitja tarda, el Mercat plegarà veles amb un concert de La Vella Dixieland, també a la Plaça Major.
El Mercat de Música Viva de Vic viurà demà un dia interessant i ampli d’actuacions. Prop de 40 concerts del 90 previstos fins diumenge tindran lloc el divendres. Entre les propostes destaquen amb força l’homenatge del cantautor Marc Parrot als 50 anys de la Nova Cançó i les actuacions de Roger Mas, Miquel Gil & Manel Camp Trio, Kocani Orquestar, Tomasito, El Tío Carlos, Cris Juanico, Gianmaria Testa, Jabier Muguruza i l’inici de la programació off de l’escena InVICtro.
Marc Parrot, que es va fer popular com El Chaval de la Peca, arribarà demà a Vic després d’estrenar la seva nova aventura musical al Festival Acústica de Figueres. El cantautor repassa en aquest espectacle algunes de les peces més emblemàtiques de la Nova Cançó --Homenatge a Teresa, Noia de porcellana, De mica en mica i El comptador d’estrelles, entre d’altres-- recolzat per una posada en escena senzilla, creada pel director de teatre Ramon Simó, que dóna sentit i coherència al repertori. Actuarà acompanyat de Dani Ferrer, Joan Anton Mas, Marc Prat, Lluís Cartes i Camilo Pérez.
Els 50 anys de la Nova Cançó no serà l’únic aniversari que se celebrarà demà al Mercat. El Taller de Músics compleix 30 anys i per commemorar l’aniversari farà una gran festa on presentarà un espectacle de percussió titulat Drum Dreams que integra elements musicals d’arreu del món.
Demà, el Mercat acollirà diverses presentacions de disc. Entre d’altres artistes que hi estrenaran treball hi ha Miquel Gil & Manel Camp, El Tío Carlos, Cris Juanico, Txala, Gianmaria Testa, Tomasito i Jabier Muguruza. Sens dubte, l’actuació de Muguruza és una de les més esperades. En aquesta ocasió, l’autor i intèrpret basc presentarà el disc Taxirik ez, ple de textos reivindicatius i combatents. Miquel Gil & Manel Camp es passejaran pel blues, el tango i la samba amb una formació de piano, bateria, contrabaix i veu. I l’italià Gianmaria Testa, un artista de veu ronca i estil refinat, mostrarà a Vic les seves cançons sense massa floritures. El seu últim compacte el va enregistrar en directe a Roma el passat mes de maig.
Rock, percussió i cançó
Cris Juanico també ensenyarà a Vic un nou treball. Es tracta d’un disc trufat d’aires roquers, new age i pop, i referències a la Mediterrània i a la seva terra, Menorca. El Tío Carlos aterrarà al Mercat convertit en un grup de culte del panorama barceloní, amb lletres corrosives i una simbiosi entre el pop i la world music. Txala, un grup de percussió, mostrarà el seu segon disc enregistrat amb la txalaparta, un instrument basc. Tomasito estrenarà Y de lo mío ¿qué?, on aposta pel flamenc-rock. I el cantautor Roger Mas presentarà un nou repertori, en aquesta ocasió més elèctric, encara que no
ha enregistrat les seves noves cançons.
Al marge dels concerts del programa oficial, el Mercat tindrà demà altres punts d’interès musical. El Pati de l’Institut del Teatre viurà a la nit l’inici del festival off InVICtro, on es podran escoltar a Els Nens Eutròphics, The Seihos, Ix, U-má i The Gramophone Allstars. InVICtro oferirà més actuacions d’altres grups el dissabte a la nit.
El recinte firal acollirà com avui una nova tongada de concerts (de 25 minuts) exclusius per als professionals acreditats al Mercat; és l’espai dels showcases. Entre les actuacions destacaran els valencians The X, que es mouen pel pop electrònic; l’ex- cantant d’Aspid, Bosk, i el grup de la República Txeca Rodinka, que viatja per la música eslava i zíngara.
També de l’Est d’Europa, en concret dels Balcans, és Kocani Orkestar, una fanfàrria integrada per gitanos amb cançons tradicionals que emanen sons i balls de Bulgària, Romania, Sèrbia i Turquia.
Manel, considerat per molts el grup del moment, ha estat el guanyador de la dotzena edició del Premi Puig-Porret atorgat pels crítics musicals catalans i la resta de la premsa especialitzada del país. El guardó, amb una dotació econòmica de 10.000 euros, va entregar-se ahir nit durant el sopar inaugural de la 21ª edició del Mercat de Música Viva de Vic, el qual s’allargarà fins el proper diumenge 20 de setembre.
La banda barcelonina va comença a escoltar-se el 2007 quan va quedar finalista del concurs Sona 9. D’això ja fa uns dos anys i ara Manel viu un moment dolç gràcies a un pop-rock senzill, irònic, alegre i sense pretensions comercials, però de lletres treballades i un pel surrealistes que beuen de la lírica quotidiana. El seu primer llarga durada, Els millors professors europeus, el mateix que els ha fet imposar-se en el Premi Puig-Porret 2009, ja va guanyar el Premi Enderrock al millor disc de pop-rock i la revista Rockdelux el va escollir el tercer millor disc espanyol del 2008.
Manel està format per Guillem Gisbert, Martí Maymó, Roger Padilla i Arnau Vallvé. Jaume Sisa, Bob Dylan, Herman Düne i Beirut, entre d’altres artistes, són algunes de les moltes influències del quartet, que juga amb una completa paleta instrumental amb secció de vents, bases electròniques, ukeleles, banjos i xiulets.
En la fase final de la dotzena edició del Premi Puig-Porret, els crítics han escollit a Manel entre els altres finalistes: Estanislau Verdet, per L’all ho és tot pels anglesos (cançó); Joan Díaz & Silvia Pérez, pel compacte Will sing Bill Evans (jazz i músiques creatives); Toti Soler, pel disc Vida més alta (folk); Mayte Martín per Alcantar A Manuel (flamenc); i Ferenc (maxi a Kompakt) i The Requesters (concert al Sónar, EP imminent amb Sinnamon), ambdós en l’apartat d’electrònica. En un primer moment optaven al guardó més de 100 músics, a partir de les llistes que elabora un ampli cens de periodistes especialitzats en música.
El grup Manel pren el relleu del cantautor Roger Mas, que va guanyar el Premi Puig-Porret l’any passat. Amb anterioritat ja havien rebut la distinció Pascal Comelade (1998), Quimi Portet (1999), Els Pets (2000), Jaume Sisa (2001), Antònia Font (2002), Adrià Puntí (2003), Miquel Gil (2004), Refree (2005), Poveda (2006) i La Troba Kung Fú (2007).
El Premi és atorgat per la Institució Puig-Porret. Es tracta d’una fundació privada amb seu a Vic que té com a finalitat atendre i protegir els antics treballadors de l’empresa El Tint i col.laborar en tasques ciutadanes d’assistència social, beneficència i de promoció de la cultura.
El Mercat de Música Viva de Vic comenta avui a la nit amb el tradicional sopar inaugural on s’entregarà el Premi Puig-Porret de la crítica musical al millor artista dels Països Catalans de l’últim any. A la mateixa gala també es donaran a conèixer els guardons de l'Associació Professional de Representants, Promotors i Mànagers de Catalunya (ARC). El sopar tindrà lloc al restaurant El Serrat del Figaró de Taradell, a les 20.45 hores. Està previst que a l’acte hi assisteixin músics, professionals del sector, periodistes i representants del Mercat i de les institucions públiques.
El Premi Puig-Porret, que arriba a la seva dotzena edició, sortirà d’entre set finalistes de diferents estils: el grup Manel, pel disc Els millors professors europeus (pop rock); Estanislau Verdet, per L’all ho és tot pels anglesos (cançó); Silvia Pérez, pel compacte Will sing Bill Evans (jazz i músiques creatives); Toti Soler, pel disc Vida més alta (folk); Mayte Martín per Alcantar A Manuel (flamenc), i Ferenc (maxi a Kompakt) i The Requesters (concert al Sónar, EP imminent amb Sinnamon), ambdós en l’apartat d’electrònica. En un primer moment optaven al guardó més de 100 músics, a partir de les llistes que elabora un ampli cens de periodistes especialitzats en música. L’elecció final la fa un petit jurat de crítics.
El Premi està dotat amb 10.000 euros que atorga la Institució Puig-Porret. Es tracta d’una fundació privada amb seu a Vic, que dirigida per un Patronat, té com a finalitat atendre i protegir els antics treballadors de l’empresa El Tint i col.laborar en tasques ciutadanes d’assistència social, beneficència i de promoció de la cultura.
La Plaça Major tornarà a acollir la Fira del Disc després de més d’un any sense fer-se. La cita, amb desenes d’expositors, estarà oberta el dissabte a la tarda i tot el diumenge. Aquí els afeccionats i els col·leccionistes musicals podran comprar, vendre i intercanviar discs, compactes, DVD’s, llibres, pòsters i tot tipus de material musical.
L’exposició de Sau s’ha obert avui a la Biblioteca Pública Joan Triadú. Inclou unes quaranta imatges de Martí E. Berenguer, un fotògraf que va acompanyar a Carles Sabater i Pep Sala durant nou anys, entre el 1991 i el 1999. Berenguer es va guanyar la seva confiança i la relació es va anar fent més propera fins aconseguir imatges dels moments més íntims del grup català. Precisament, la majoria de les fotos recullen aquests moments més personals. La mostra, que porta per títol Sau vist, coincideix amb la sortida d’un llibre amb 200 fotos del mateix autor, comentaris i anècdotes d’amics, col·laboradors i periodistes vinculats amb Sau.
Activitats per a professionals
Entre el dijous i el dissabte, el Mercat acollirà prop de 40 activitats per a professionals, la majoria d’elles al Pavelló Comercial. Algunes de les més destacades són el IV Congrès Estatal de Sales de Música en directe ACCES, on es debatrà sobre la viabilitat dels espais de música en viu a les ciutats; la reunió de la comissió de música de la Red de Teatros, Auditorios y Circuitos de Titularidad Pública –organitzada per l’INAEM del Ministerio de Cultura-; l’assemblea general de l’Associació per al Desenvolupament de la Música Iberoamericana, i una jornada tècnica de l’Oficina de Difusió Artística de la Diputació de Barcelona (ODA), amb el tema de l’especialització com a estratègia de programació en el municipi.
A més, el Mercat acollirà la I Trobada d’Organitzadors de Festivals Literaris, on es parlarà de les estratègies per a la difusió de la poesia catalana i s’oferirà una panoràmica dels festivals literaris en l’espai cultural català. L’agenda d’activitats professionals comptarà també amb la primera presentació del pla actuació del Consell Nacional de la Cultura i les Arts en l’àmbit de la música, a més d’un parell de jornades formatives del Digital Music 2.0 i una conferència sobre la regularització de la professió de músic.
Les comunitats autònomes d’Andalusia, Aragó, Extremadura, Euskadi, les Illes Balears i Canàries també tindran el seu espai per presentar els seus programes de música. I un grup d’experts i de professionals analitzaran la situació de la música al Marroc. Aquesta trobada inclourà un cicle de documentals musicals al Chill Out del Pavelló Comercial i el concert de Biella Nuei & Azawan amb la proposta Romper el muro.
El Mercat de Música Viva de Vic (MV) viurà entre el 16 i el 20 de setembre la seva edició més internacional. Fins a un 25% de les 90 actuacions previstes a la capital d’Osona estaran protagonitzades per músics estrangers.
La presència de cantants i grups forans és cada cop major. Aquest any, per exemple, creix un 5% respecte al 2008, fet que permetrà veure a Vic a artistes d’Alemanya, Argentina, Bèlgica, Brasil, Colòmbia, Costa Rica, França, Itàlia, Macedònia, Marroc, Portugal, República Txeca i Suïssa.
Els artistes són la cara més visible d’aquesta internacionalització, però segons el director artístic, Lluís Puig, es fa més seguint criteris de la indústria que no pas artístics. La procedència dels artistes i els programadors parteix de les aliances que el Mercat estableix amb altres festivals estrangers i països com el Marroc, França i Itàlia. Puig estima “que el número de programadors estrangers creixerà entre el 10 i el 15%”.
El gruix dels participants, però, continua sent dels Països Catalans. Un 55% dels artistes són de Catalunya, el País Valencià i les Illes Balears, mentre que el 20% restant provenen d’altres Comunitats Autònomes, com Andalusia, Aragó, Canàries, Extremadura, Galícia i País Basc. En total estaran representades a Vic set comunitats autònomes espanyoles.
En un any marcat per la crisi econòmica, el Mercat no solament no perd sinó que aquest augmenta lleugerament el pressupost respecte a l’edició del 2008, uns 80.000 euros, i es situa entorn als 1,1 mil.lions d’euros. La Generalitat, a través de l’Institut Català de les Indústries Culturals (ICIC), fa una aportació de 550.000 euros, mentre que l’Ajuntament de Vic paga uns 215.000 euros. També aporten finançament l’Oficina de Difusió Artística de la Diputació (40.000 euros), el Instituto Nacional de n las Artes Escénicas y de la Música del Ministerio de Cultura (50.000 euros) y la Sociedad de Artistas o Ejecutantes de España (12.000 euros), entre d’altres.
A la presentació de l’edició d’aquest any, el passat mes de juny, el Secretari de Cultura, Eduard Voltas, va dir que Vic no tenia cap retallada perquè es una fira estratègica que ajudarà a combatre la crisi que sí que pateix el sector musical. El Mercat arriba a la seva 21 edició i espera convocar uns 100.000 espectadors, 1.000 professionals i un centenar de periodistes especialitzats.
Llotja virtual amb banc de dades
Una de les novetats del Mercat d’aquest any és l’estrena d’un nou web (www.mmvv.cat) que millora notablement el grafisme, la navegabilitat i l’arquitectura interna. La pàgina ha sofert una renovació estètica i una posada al dia a nivell tecnològic que suposa millores com un accés als continguts del web més senzill i útil o la possibilitat d’incorporar vídeo.
Per tal de millorar la informació s’ha convertit el web en una llotja virtual per programadors, promotors, músics i professionals del sector. Incorpora informació força detallada dels artistes que participen a la fira i dels professionals i estands que s’exposen a Vic. A més, inclou un gestor d’informació i un banc de dades que possibiliten, un cop el professional s’ha acreditat, el contacte i l’intercanvi ’informació (inclòs àudio i vídeo) abans i durant la celebració del Mercat i la gestió
personal de la informació relativa als professionals, artistes, expositors i ubicacions.
Entre les novetats d’aquest any, el Mercat incorpora diverses coproduccions amb altres festivals, amplia les aliances estratègiques amb països i certàmens i s’internacionalitza més amb una major presència estrangera.
Així ho han explicat aquest matí el director artístic del Mercat, Lluís Puig, en una roda de premsa que s’ha portat a terme a la plaça Major de Vic, en la qual també hi han participat, l’alcalde de la ciutat, Josep M. Vila d’Abadal, el president de l’ImpeVic i segon tinent d’alcalde, Josep Burgaya, la codirectora d’InVictro, Eva Vilaró i el director de l’Àrea de Música de l'Institut Català de les Indústries Culturals de la Generalitat de Catalunya, Josep Maria Dutrèn.
Josep Burgaya ha manifestat que com cada any la ciutat es sent orgullosa de celebrar un dels principals Mercats que organitza i és per dos motius: en primer lloc, perquè el MMVV és un festival de música que aposta cada any per idees innovadores i també serveix com a punt de trobada dels professionals del sector musical.
Burgaya ha remarcat la millora internacional que ha fet el Mercat, “ és un mercat artístic però també té la capacitat de negoci, intercanvi. És un element de potenciació de l’activitat musical i professional.”
Alhora, ha subratllat la importància de les aliances estratègiques amb Mercats d’altres països. També ha agraït a InVictro “la important tasca que desenvolupa tot donant als assistents un complement alternatiu dins la programació del Mercat”.
Per la seva banda, Lluís Puig ha destacat que molts dels noms que es proposaven amb cert desconeixement a finals de juny han obtingut, durant aquests tres mesos, varis premis com a reconeixement del seu esforç, treball i talent.
Eva Vilaró, coodirectora d’InVictro, ha aprofitat per presentar aquesta 8a edició de InVictro que constarà de 19 propostes musicals repartides entre el divendres 18 i el dissabte 19 de setembre. Aquestes propostes, i a diferència d’anteriors edicions, tindran lloc en un sol espai repartit en dos escenaris diferents: al parc de M. Àngels Anglada, conegut com a pati de l’Institut del Teatre d’Osona.
Vilaró ha afegit que InVictro és “una dosi d’aire fresc i músiques alternatives per a tots aquells visitants al Mercat que ho vulguin.” Que tot i que s’hagi concentrat el seguit de propostes en una sola ubicació, s’ha intentat al màxim mantenir l’essència InVictro.
Josep M. Vila d’Abadal ha dit que la ciutat està entusiasmada amb aquest Mercat de Música Viva i que com cada any, es sent orgullosa de dur a terme una de les cites més importants pel sector, tant a nivell, nacional com internacional i ha avançat que l’edició de l’any que ve, la ciutat comptarà amb el nou complex cultural l’Atlàntida, uns equipaments de primera per a la ciutat i per al mercat.
Coproduccions i nous treballs discogràfics
Aquest any Vic en presentarà diverses coproduccions. El concert inaugural anirà a càrrec del pianista cubà Omar Sosa i la Jove Orquestra Athenea, una coproducció del Mercat amb el X Festival de Músiques Religioses i del Món de Girona i la Fundació Auditori Palau de Congressos de Girona. A més, el Mercat inclourà altres coproduccions, entre elles un homenatge als 50 anys de la Nova Cançó que encapçala el cantautor Marc Parrot i Rock de souk, una proposta amb arrels algerianes on actuaran els artistes Speed Caravan, Nour (amb Yacine Belahcene) i Rabah Donquishoot.
Una de les novetats d’aquest any, és la presentació d’una vintena de grups i músics que aprofitaran el seu pas per Osona per presentar els seus nous treballs discogràfics.
A més de les coproduccions i els artistes que estrenaran disc, el cartell inclou altres propostes i noms de primer nivell, com un concert del cantant i acordionista Carles Belda sobre la Nova Cançó destinat al públic familiar, una producció del Festival Pirineos Sur i el Festival Boulevard de Casablanca encapçalada per Biella Nuei & Azawan, una producció sobre els 30 anys del Taller de Músics que dirigeix Lluís Cabrera i els concerts alternatius de l’Escena Emergent, integrada per l’escenari Diversons i la programació InVictro, a més del concurs Sona 9 i les iniciatives de Fressa (Moviment Musical d’Osona).
90 artistes i 1.000 professionals
El director artístic del Mercat, Lluís Puig, ha dit que dels 90 artistes que passaran per Vic un 50% són dels Països Catalans, un 25% provenen de la resta de l’Estat espanyol, mentre que l’altre 25% són estrangers.
Això suposa un creixement d’un 5% respecte al 2008 i permetrà veure a Vic músics d’Alemanya, Argentina, Bèlgica, Brasil, Colòmbia, Costa Rica, França, Itàlia, Macedònia, Marroc, Portugal, República Txeca i Suïssa. Segons Puig, la presència de professionals estrangers ha estat marcada també per les aliances que s’estableixen amb altres festivals estrangers, com és el cas del Festival Boulevard de Marroc, el Babel Med Music francès i el Meeting delle Etichette Independenti d’Itàlia, i per una previsible major assistència de programadors forans.
En l’àmbit professional, el Mercat comptarà amb un pavelló comercial amb una setantena d’estands i dos escenaris de showcases on s’organitzaran actuacions i jornades tècniques dirigides als professionals del sector. És pervist que passin pel Mercat uns 1.000 professionals.
La 21a edició del Mercat de Vic és a punt de començar. Entre el 16 i el 20 de setembre la música arribarà de nou als carrers i les sales de la capital d’Osona. Aquest any la fira musical més important que es fa a Catalunya programarà uns 90 concerts de tots els estils durant quatre dies en una dotzena d’escenaris.
El Mercat de Música Viva de Vic arriba a la 21 edició. La música tornarà a sonar
amb força entre el 16 i el 20 de setembre. La fira programarà uns 90 concerts en
12 escenaris repartits per la ciutat. Les principals novetats d’aquest any són la
presentació en exclusiva d’una vintena de discos, la coproducció de diversos
espectacles, entre ells un sobre els 50 anys de la Nova Cançó i la internacionalitació
del certamen.
Entrevista a Lluís Puig, director artístic del Mercat de Música Viva de Vic
Lluís Puig és promotor i mànager d’artistes. Director del Mercat de Música Viva de
Vic per segon any consecutiu, Puig va treballar entre l’any 1990 i el
Generalitat de Catalunya. També fou director de la Fira de la Mediterrània de
Manresa. El 1984 va rebre el Premi Nacional de Dansa Vicente Escudero.
Lluís Puig: “El Mercat ha de seguir incentivant les aliances amb altres festivals,
auditoris i països i avançar en la millora de les infraestructures”
“L’objectiu del Mercat no es guanyar espectadors... A Vic volem facilitar
al professional del sector musical el material que busca”.
“Sobretot estan notant la crisi els artistes d’un alt cachet econòmic.
Molts d’aquests professionals han vist reduïdes les contractacions”
“Crec que a nivell creatiu travessem un moment òptim. La gent que fa
un primer disc esta més preparada que les generacions passades”
“Els professionals estrangers saben que amb quatre dies a Vic se
n’emporten una imatge molt clara de com està l’escena catalana i de
l’Estat”
Porta dos anys al capdavant del Mercat de Música Viva de Vic. Pot haver-hi
qui no conegui aquesta fira. Ens en pot fer cinc cèntims.
El paral.lelisme que es podria fer és amb la d’un client que va a un mercat
d’aliments a comprar i tria el que se’n vol endur. A Vic volem facilitar al professional
del sector musical el material que busca. L’hem de posar en contacte amb els
diferents gèneres musicals a través d’estands, concerts, etcètera. Això permet al
professional conèixer les novetats, tastar-les i decidir el que compra.
No és la imatge que es té del Mercat de Música Viva de Vic. Molta gent
pensa que es tracta d’un festival.
Vull deixar ben clar que el Mercat no és un festival. El seu objectiu no és guanyar
més espectadors. Tot el que es fa va adreçat al sector. Ara bé, el que és evident és
que el públic forma part del Mercat. Des de fa anys la fira funciona molt bé a nivell
de públic i això té un avantatge molt clar i es que permet veure com un artista
funciona davant dels espectadors i la grandària de concert pot fer.
El Mercat arriba a la seva 21 edició. Quines són les principals novetats
d’aquest any?
La programació té tres eixos bàsics, continuant la línia endegada l’any passat.
Donem molta importància a les coproduccions amb altres festivals i auditoris, les
presentacions de discos (una vintena aquest any) i l’aposta per grups d’una llarga
carrera internacional i que actuaran per primera vegada a Vic. Aquest any
programem 90 concerts i al voltant del 50% dels artistes provenen dels Països
Catalans. Per tant hi ha un criteri de territorialitat important. La resta de músics
s’escullen entre la resta de l’Estat espanyol i l’estranger. Aproximadament, un 25%
de les propostes són estrangeres i la resta son espanyoles. Es un cartell que sol
incloure quasi tots els estils.
Quins creu que són els artistes que poden funcionar aquest any al llarg
dels quatre dies?
Ens agradaria que la gent es deixi portat per la curiositat i vagi a veure coses. És
evident que els espectacles més grans entren més pels ulls. De les propostes més
interessants d’aquest any hi ha els showcases del Recinte Firal per als professionals
acreditats. Es veuran actuacions força destacades. Només són oberts als
professionals. Són com una revalida pels artistes. Tenen 25 minuts per demostrar
el que valen. També es podran escoltar una vintena de presentacions de discs de
gent com El Tío Carlos, Quimi Portet, Jabier Muguruza, Gianmaria Testa, Cris
Juanico, Ialma, El Desván del Duende, Erika Muñoz, Txala i l’homenatge a Xesco
Boix, entre molts d’altres. Vic també estrenarà dues produccions per commemorar
els 50 anys de la Nova Cançó.
Una d’elles està encapçalada pel Marc Parrot i el director de teatre Ramon Simó.
Preparen un apropament més contemporani d’algunes de les cançons més
conegudes d’aquell moviment. L’altre homenatge a la Nova Cançó el presentarà
l’acordionista i cantant Carles Belda i va més adreçat al públic familiar. També
m’agradaria destacar el concert inaugural d’Omar Sosa i la Jove Orquestra Atenea,
la producció Drum Dreams del Taller de Músics i la celebració de les tres dècades
del mateix Taller de Músics.
Un aspecte molt important de l’edició d’aquest any són les coproduccions
amb altres països i festivals.
Nosaltres donem molta importància a les aliances estratègiques. De fet un dels
objectius d’aquest any és estrènyer vincles i traçar estratègies comunes. Aquest
any això s’ha concretat en diversos projectes i coproduccions amb diferents
certàmens com el Festival de Músiques Religioses de Girona, el Festival Pirineos
Sur, el Festival Boulevard de Marroc i el BAM (Barcelona Acció Musical). També
s’han estret els lligams amb dues fires musicals veïnes, el Babel Med Music francès i
el Meeting delle Etichette Independenti d’Itàlia, entre d’altres. Una coproducció no
solament són els diners que inverteixes en un espectacle. Per exemple, el concert
inaugural del pianista cubà Omar Sosa i la Jove Orquestra Atenea és una
coproducció amb el X Festival de Músiques Religioses i del Món de Girona i la
Fundació Auditori Palau de Congressos de Girona. Des de Vic hem posat molts pocs
diners però en canvi fem una aportació estratègica molt important organitzant el
concert i donant-lo a conèixer al sector professional. També es podran veure altres
coproduccions en les que Vic ha participat. La proposta Rock de souk de Speed
Caravan, Nour i Rabah Donquishoot, que aproparan la música de l’Algèria amazigh
a les noves tendències europees, i Fem sonar les Musiquetes, que s’ha produït amb
les xarxes de Cases de Música i que també passarà per la Fira Mediterrània de
Manresa. Un dels objectius de Vic és col.laborar més amb altres fires catalanes,
com Manresa i la Fira de Teatre al Carrer de Tàrrega, i establir circuits i produir
espectacles.
Es parla de que el Mercat del 2009 serà l’edició més internacional.
Aproximadament aquest any de la industria musical que entre el 16 i el 20 de
setembre s’aplegarà a Vic un 25% serà estrangera. A Vic mesurem la procedència
dels professionals seguint criteris més d’indústria que no pas artístics. Per exemple,
per les aliances que establim amb festivals del Marroc, França i Itàlia. La sensació
que tenim es que la presència de programadors de fora augmentarà entre un 10 i
un 15%. Hi hauran professionals d’Alemanya, EEUU, Canadà, Holanda, Argentina,
Bèlgica, Brasil, Colòmbia, Costa Rica, França, Itàlia, Sèrbia, Marroc, Portugal,
República Txeca, Suïssa...
Comentava que programaran uns 90 concerts. Recordo que fa uns anys a
Vic es podien veure més de 160 concerts.
El que un professional pot veure en quatre dies de Mercat té un límit. La xifra de
160 concerts era excessiva. No conec cap ciutat que tingui infraestructures fixes
per fer actuar a 160 grups en quatre dies. A Vic això obligava a haver de construir
molts escenaris que es desmuntaven en acabar la fira. Moltes d’aquestes
infraestructures eren a l’aire lliure. Ara en canvi només tenim un escenari sense
sostre, la plaça Major, un fet que redueix molt les possibles suspensions en cas de
pluja. Sóc del parer que 90 concerts és una xifra òptima de concerts.
Creu que el Mercat és un reflex de la música catalana?
Sens dubte. És l’aparador per la quantitat i varietat de gèneres. És un aparador
força acurat. Hi passen dels grups més emergents fins als artistes més consolidats.
Els professionals estrangers saben que amb quatre dies se n’emporten una imatge
molt clara de com està l’escena catalana i d’altres comunitats autònomes.
En un any de crisi, el Mercat no s’ha vist afectat per retallades de
pressupost.
No, aquest any ens movem al voltant dels 1,1 milions d’euros, uns 80.000 euros
més que l’any passat. Gràcies al contracte programa que tenim amb la Generalitat
s’ha evitat que ens hàgim vist afectats per retallades. Totes les aportacions fetes
per les administracions en moments de crisi com ara són molt importants. Creiem
que el que s’inverteix a Vic repercuteix en tot el sector. Invertir en mercats tant
importants pot ajudar a reactivar el sector. Tot i així aquesta edició estem ajustant
els pressupostos tot el que podem.
Pel càrrec que vostè ocupa manté molt contacte amb el sector musical.
Com creu que li afecta la crisi?
Només és una impressió, però crec que sobretot estan notant la crisi els artistes
d’un alt cachet econòmic. Molts d’aquests professionals han vist reduïdes les seves
contractacions. Un dels problemes que hi havia fins ara és una inflació de preus. Es
gastava molt diner públic en pagar cachets molt cars d’artistes que després no
tenien el poder de convocatòria esperat i era difícil recuperar els diners invertits. Si
no vinguéssim d’un abús generalitzat de la música, sens dubte la música seria més
sostenible. Benvinguda la crisi si es capaç de ressituar-nos en el veritable cost de
les coses.
Seguim parlant del sector musical. Quin és l’estat de la música catalana
actual?
Crec que a nivell creatiu travessem un moment molt òptim. La gent que fa un
primer disc esta més preparada que les generacions passades. Ara algú que es
posa a tocar la guitarra esta llicenciat a l’Esmuc o té força coneixements de base. I
això és nota en el producte. Hi ha un bon nivell en molts estils, com per exemple en
jazz. S’ha pujat en molts gèneres, com la cançó d’autor...
Algun problema deu haver detectat?
On si que hi ha un problema és en els escenaris. En general, els espais estables no
han augmentat en la quantia necessària. No es fàcil trobar lloc on actuar en directe.
Un altre handicap ha estat una dura legislació en molts municipis per tocar en
directe, una qüestió que ara s’està resolent. En qualsevol cas cal construir més
escenaris. Cal també potenciar un nou públic que tingui la curiositat per anar a
veure coses que no conegui. I convé fomentar la presència de la música catalana
en els mitjans. És evident que si no es dona a conèixer a un artista no se’ls anirà a
veure.
Miri una mica endavant. Per on passa el futur del Mercat de Vic? Què té
pensat per millorar l’edició del 2010?
Jo tinc un contracte d’un any i no se si continuaré. Però cal seguir incentivant les
aliances amb altres festivals, auditoris i mercats. A més crec que a Catalunya un
dels problemes és la falta de producció nova. Hi ha pocs festivals que s’encarreguin
de fer produccions. Vic ha d’incentivar les produccions que tinguin més rodatge i
pes i ha de ser seguir avançant en la internacionalització. S’han d’obrir nous
contactes a l’exterior per exportar el nostre producte. Finalment, hem de seguir
apostant, com fins ara, per música en directe. És una de les peces més importants
per sostenir la industria.
Diu que Vic és una fira adreçada al sector principalment. Quants contractes
es tanquen més o menys cada any?
És molt difícil de quantificar. Les contractacions varien molt en el temps. Algunes es
tanquen durant el mateix dia o la setmana següent. Altres van més a poc a poc.
Alguns contractes es materialitzen a mig termini i altres a més llarg. El que és
evident és que hi ha molts artistes i empreses que cada any van a Vic. A les
empreses anar a Vic els costa diners. Venen a Vic a treballar. També ens visiten
des de fa anys moltes comunitats autònomes. Creiem que a tots els hi va bé. Per a
nosaltres la medalla és que uns i altres repeteixen any rere any. Aquest any amb la
crisi sembla que hi ha menys contractacions, especialment en l’àmbit privat.
Veurem com afecta al Mercat. Ara bé, creiem que Vic permetrà als professionals
optimitzar la feina i veure que necessiten realment per als propers mesos, un fet
que els pot fer estalviar diners.
Com cada any, en el sopar inaugural entregaran el premi Puig-Porret de la
crítica musical. Quina importància té a aquest guardó.
Li donem molta importància. La Fundació Puig-Porret és una fundació històrica. La
votació la fa la premsa musical. És un premi de molta solera amb una dotació
econòmica --10.000 euros-- força important. Normalment els artistes que el reben
el reinverteixen en la seva carrera, en una gira o en la producció d’un nou disc.
Finalment podria valorar el paper de la ciutat de Vic en el desenvolupament del Mercat?
La ciutat fa una aposta decidida pel Mercat. L’Ajuntament hi esta molt implicat. La
ciutat estima molt el Mercat. No s’organitza de manera forçada. Hi ha una aportació
de sinergies importants. Va néixer amb la idea de promocionar la ciutat de Vic.
Vic, 9 de setembre.- La crítica musical catalana ha donat a conèixer avui els finalistes (per categories) al Premi-Puig Porret al millor artista dels Països Catalans de l’ultim any. El guardó s’entregarà durant el sopar inaugural del Mercat de Música Viva de Vic, el proper dia 16 de setembre, juntament amb els premis ARC de l'Associació Professional de Representants, Promotors i Mànagers de Catalunya (ARC).
Vic, 31 d’agost.- Des de l’any 1998, la premsa especialitzada i els crítics musicals atorguen en el Mercat de Música Viva de Vic el Premi Puig-Porret al millor artista dels Països Catalans de l’últim any. El que va començar sent un guardó petit s’ha convertit en el premi musical de referència i és el que té una major remuneració econòmica (10.000 euros). Aquest any opten al premi més de 100 músics. A més, enguany l'Associació Professional de Representants, Promotors i Mànagers de Catalunya (ARC) lliurarà també els seus guardons anuals, els Premis ARC, per distingir les propostes musicals i escèniques catalanes més rellevants de la temporada.
Vic, 25 d’agost.- Les produccions pròpies i les coproduccions són un dels elements que més personalitat donen als festivals i a les fires professionals. Seguint aquesta línia, aquest any el Mercat de Música Viva de Vic, que se celebrarà del 16 al 20 de setembre a la capital d’Osona, inclourà tres coproduccions. Es tracta del concert inaugural del pianista cubà Omar Sosa i la Jove Orquestra Athenea, l’homenatge que el cantautor Marc Parrot prepara pels 50 anys de la Nova Cançó i la proposta Rock de souk que encapçalen Nour, Speed Caravan i Rabah Donquishoot.
Del 16 al 20 de setembre, el Mercat de Música Viva de Vic (MMVV) convoca prop d’un centenar de concerts, al voltant de 100.000 espectadors, més de 1.000 professionals i uns 100 periodistes especialitzats. Una cita ineludible tant pels professionals com pel públic en general que aquest any, superada la vintena edició, consolida la línea iniciada en el passat de posar en contacte de forma eficaç a tots els agents del sector, generant noves eines i canals per la difusió iexportació de la música catalana i de propostes de tot l’estat, sense deixar de banda l’escena internacional.
Des que finalitzà el període de presentació de propostes el passat 31 de març, amb un total de 800 propostes rebudes, l’organització del Mercat treballa de forma activa per tancar un programa de concerts i activitats que aquest any incorpora varies coproduccions amb altres certàmens com el Festival de Músiques Religioses de Girona, el BAM (Barcelona Acció Musical), el Festival Pirineos Sur, el Festival Boulevard de Marroc, el Babel Med Music francès i el Meeting delle Etichette Independenti d’Itàlia, entre d’altres. Continuen les col.laboracions amb altres comunitats autònomes i amb artistes i agents internacionals, que suposen el 45% de la programació.
En l’àmbit professional, el MMVV’09 comptarà amb el pavelló comercial i l’escenari de showcases, organitzarà jornades tècniques i acollirà reunions de diferents col.lectius del sector. En l’àmbit artístic, la mostra musical s’organitza en dos blocs: la Secció Oficial (l’Escena Emergent, integrada per l’escenari Diversons, de la Fundació Obra Social de La Caixa icentrat en músiques del món, i la programació InVictro, a més del concurs Sona 9 i les iniciatives de Fressa (Moviment Musical d’Osona).
Amb especial atenció a tots els estils musicals i a les principals novetats discogràfiques, el MMVV’09 capitalitza més de 20 presentacions de discos durant els quatre dies. Els diferents escenaris mantenen una especialització temàtica amb la finalitat de que cada espectador, públic o professional, elabori el seu propi itinerari i selecció.
Complementant aquesta voluntat de col.laboració del Mercat i d’establir circuits, s’inicien produccions conjuntes amb altres fires professionals públiques de Catalunya: la Fira de Teatre al Carrer de Tàrrega i la Fira Mediterrània de Manresa.
L’Associació de Mànagers, Representants i Promotors de Catalunya (ARC) lliurarà els premis en el marc del 21è Mercat de Música Viva de Vic, que tindrà lloc del 16 al 21 de setembre
Després de sis edicions dels Premis Arc, l’Associació de Mànagers, Representants i Promotors de Catalunya ha considerat oportú actualitzar el format d’aquests guardons i assolir una dimensió de caràcter mes global. Els Premis ARC de la Música i l'Espectacle a Catalunya són un reconeixement a la tasca duta a terme pels diferents protagonistes que intervenen en la creació, realització i promoció de la música feta a Catalunya.
El Mercat de música Viva de Vic MMVV és un punt de referència per a la indústria musical internacional. Per aquest motiu, ambdues parts han considerat molt oportú que sigui en aquest context on s’hi desenvolupi la “nova” edició dels premis de l’Associació de Mànagers, Representants i Promotors de Catalunya.
Segons una enquesta realitzada pel Departament d’Indústries Culturals de la Comunitat de Madrid (PromoMadrid, SA) -a les empreses madrilenyes de la industria musical que treballen amb plans d’internacionalització i ubicades a la Comunitat de Madrid-, el Mercat de Música Viva de Vic (MMVV) és una de les tres fires musicals internacionals de més interès, juntament amb les fires Womex (Sevilla) i Popkomm (Berlín).
Totes tres coincideixen en un mateix aspecte, i és que tant el MMVV com el Womex i el PopKomm són plataformes que donen prioritat a la música en directe i, en particular, a les músiques del món.
Aquestes tres fires, les segueixen: SXSW (South by Southwest) de Austin (Texas, Estats Units) seguida de la LAMC (Latin Alternative Music Conference) de Nova York i Babel Med Music de Marsella (França).
La llista de la resta de manifestacions de promoció i venda internacional que han seleccionat les empreses participants a l’enquesta, amb menys intensitat, inclou: Musikmesse de Frankfurt, CMJ de Nova York, BAFIM de Buenos Aire i Mercartes de Sevilla. En alguns casos també apareix Hong Kong Music Fair, CINAIRS de Montreal i la Billboard Latin Music Conference de Miami.
En aquesta enquesta se’ls demana a les empreses de la Comunitat de Madrid que opinin sobre les principals manifestacions musicals internacionals, programades durant el 2009, que més els atrauen.
Per a més informació podeu visitar el següent web: www.promomadrid.com