Menu Content/Inhalt
Personal i transferible
Personal i transferible

La comunicació és una activitat complexa. La nostra cultura, més tecnològica dia a dia, ens obliga a estar atents a la innovació. Els nostres públics objectius estan cada cop més dividits en categories, segments i nínxols, amb motivacions i valors diferents.

En aquest context, la comunicació tendeix a evolucionar cap a la globalització. Per arribar als nostres públics hem d’utilitzar totes les tècniques disponibles.

A la publicitat tradicional, hem de sumar les tècniques editorials, la imatge de marca, les relacions públiques, els gabinets de premsa, els portaveus, la promoció, el merchandising, el buzzing, l’ambient media, la comunicació en punt de venta, el patrocini i el mecenatge, la comunicació ferial, els esdeveniments, etc.

Totes són tècniques individuals que es complementen, les unes a les altres, de manera transversal per guanyar eficiència.

La comunicació global significa aplicar un conjunt de tècniques que projecten els missatges en 360º, per impactar el màxim volum del nostre públic objectiu (target). Això vol dir que els professionals han de tenir amplis coneixements i habilitats per saber trobar l’instrument de treball adequat. He visualitzat aquesta idea de treball multidisciplinari amb la imatge d’una navalla amb diversos mecanismes.

La navalla ens permet actuar sobre diversitat de suports, i trobar l’eina més adequada per a cada cas. Perquè l’ofici de la comunicació consisteix en dominar les tècniques i en disposar dels estris necessaris per dissenyar i produir el nostres projectes, els nostres artefactes de comunicació.

multiusos