Hola famílies!!! Ja acabem el segon trimestre..., això va que vola! No direm encara que comença el bon temps, ben just quan escrivim aquestes ratlles sortim d'una nevada i fa un fred de rigorós hivern...;serà que ens hem d'anar acostumant a viure als "Pirineus"??... Bé, després de la brometa fàcil, entrem en matèria, com ja és habitual us fem cinc cèntims d'allò més rellevant d'aquest trimestre. Allà va!! |
|
RACONS
|
|
|
|
A la
sala polivalent, Balls. La gent d'EP1, EP2 i EP3 van aprendre la dansa
dels Nans Vells de la patum de Berga. La gent d'EP4, EP5 i EP6, van aprendre
un ball Irlandès molt i molt marxós!!
Com sempre, tothom engrescat, enfeinat i molt distrets..., i, al final del dia..., valoració... GENIAL!! |
|
La
nostra segona diada de racons va ser el 18 de març. Pati de dalt:
Shootball, sala polivalent: taller de Clown.
Ambdós activitats, ben pensades!!... acollida, fantàstica. En Sergi Santigosa, pare de l'Alba d'EP1 i l'Albert d'EP4 i el Raúl, s'han fet càrrec del racó de Shootball. La Marion i la Carol, s'han encarregat del racó de clown. |
|
DECORACIÓ DE MENJADOR ja fa molts dies que
la nova decoració "festes tradicionals" llueix en el
nostre menjador..., ens han fet esperar molt la gent d'EP5 amb el seu
mural de Sant Jordi amb el seu drac espectacular!!! I la gent d'EP6,
que estan ultimant uns castellers d'allò més elaborats...,
la pinya ja està apunt, en breu, els nostres castellers començaran
a tirar amunt!! |
|
EI4
ens ha fet uns focs artificials preciosos! EI5, un Sant Medir molt peculiar,
però sense pluja..., EP1 una patum esbojarrada, EP2, un súper-
carnaval, EP3 uns diables explosius, EP4 un Sant Joan al solar del patronat
quan sigui a terra!!! i EP5 i EP6, ja estan dits!!!
|
|
Els
nens i nenes de 5è: Protagonistes d'una llegenda!! Els nens i nenes de
5è hem triat, dins del gran tema de les festes tradicionals,
"Sant Jordi", per decorar el nostre espai de menjador de l'escola.
|
|
També
us volem explicar els entrellats de la Patum de les pizzes de 1r...
Aquest
1er trimestre, les pizzes, hem anat a la patum de Berga!! bé,
no hi hem anat físicament però hem descobert tantes coses
d'aquesta festa que ho sembla. MÚSICA: Escoltem les cançons de la Patum mentre expliquem un conte on surt el bestiari i els personatges de la festa. VESTUARI: Descobrim com és el barret i el mocador de la Patum. Serveixen de protecció de les espurnes del foc!! PERSONATGES: Mirem un vídeo!! Una sèrie de gravacions en directe dels salts i balls de la Patum. Seguidament, identifiquem els balls amb els personatges i el bestiari en el conte de l'activitat anterior. BALLEM: Tot escoltant les cançons de la Patum, a la Sala polivalent, intentem ballar la dansa dels "nans vells". DIBUIXEM: Fem un dibuix de la bèstia o personatge preferit de la patum. |
|
Després
de totes aquestes activitats hem començat a realitzar el mural
del menjador. hem utilitzat els dibuixos de les bèsties, dibuixos
de nosaltres mateixos amb el barret i el mocador de la patum ( talment
com si estiguéssim allà) i algunes traçades de pintura
"tempera" per fer la plaça del poble. UNA PINZELLADA D'INTERÈS: *La
Patum de Berga és una festa tradicional i popular que es celebra
a la ciutat de Berga, capital de la comarca del Berguedà, durant
la festivitat de Corpus. Consisteix en diferents representacions al carrer
i amb la participació ciutadana, a les quals n'és característica
la presència de foc i pirotècnia. I
SI US VE DE GUST SABER UNA MICA MÉS SOBRE AQUESTA FESTA.... AQUÍ
TENIU LA WEB OFICIAL DE "LA PATUM" : http://www.lapatum.cat
Pizzes de EP1 i la Margarida |
|
ELS HÀBITS El Cocodrils (EI4) i les Papallones (EI5) continuem treballant hàbits al temps de migdia, a través de les titelles, jocs i fotos. Aquest segon trimestre hem decidit dedicar-nos a dos hàbits que encara costen una mica: UTILITZAR ELS COBERTS CORRECTAMENT: Vam organitzar una cursa de relleus on havíem de portar una pilota de ping-pong amb una cullera... aquesta vegada la cullera si que servia per jugar... i va ser divertidíssim!!! I Desprès ens vam fer fotos simulant com s'han d'utilitzar els cobert... mireu, mireu... |
|
SEURE BÉ:
|
|
|
|
Per
donar-li un to més positiu, vam decidir canviar de tàctica,
durant uns dies vam estar fent fotos al menjador, a veure què sortia!!
Després de mirar-les, les monitores varem decidir quines serien
les més idònies per treballar aspectes relacionats amb els
hàbits. Cada mes, aproximadament es visualitzaran 3 fotografies
en les que ells i elles són els protagonistes, hi reflexionarem
i entre tots i totes buscarem una frase "en positiu", que ens
ajudi a millorar alguna aspecte. Tot just acabem de començar...
AVIAM COM VA!!
|
TREBALLEM
JUNTS??
Ja en l'últim butlletí vam crear aquest nou apartat, el que es pretén és crear un espai de treball conjunt o encetar temes que ens poden preocupar tant a les famílies com a nosaltres, que ens permetin reflexionar plegats i que conegueu millor la nostra manera de fer, amb les vostres criatures. En aquest butlletí, hem triat el següent tema: |
ALIMENTACIÓ
I VINCLES AFECTIUS
Com ja és sabut, monitors i monitores ens dediquem, entre altres coses a acompanyar durant el dinar les vostres criatures. Socialment, potser, no es dóna la suficient importància a aquesta tasca, sobretot si no es tenen en compte els aspectes emocionals i afectius que giren al voltant del fet de dinar. Explicarem perquè: El primer
vincle afectiu que es crea quan naixem, en condicions normals, es dóna
amb la mare en el moment de l'alletament, és a dir, quan alimenta
el nadó i quan té cura de la higiene d'aquest. Aquests moments
tant íntims, com l'alimentació, el bany, la son..., són
moments de gran proximitat física, i s'estimulen els sentits del
nadó, el tacte, la vista, l'oïda, l'olfacte..., i proporcionen
al nadó una gran sensació de plaer i seguretat, en definitiva,
s'estan cobrint les necessitats primàries bàsiques per al
bon desenvolupament físic, emocional i de la personalitat, és
a dir, desenvolupament integral. A primària la figura del monitor o monitora ja és un referent molt clar, establir un bon vincle afectiu és molt més fàcil, per tant, el treball d'hàbits és molt més fluït, intentem que els propis alumnes prenguin part d'aquests aprenentatges i de les reflexions que els acompanyen, és un treball cooperatiu i no autoritari. Les vivències al voltant d'una taula, en l'àmbit familiar ens acompanyen al llarg de tota la vida, són un espai de diàleg, de compartir i fins i tot de les discussions més acalorades, sobretot en l'adolescència. "Sempre més els moments viscuts durant els àpats romanen en el record dels adults, quan anem a dinar a casa els pares i sentim aquella olor dels canalons o l'escudella de casa..., evoquem la nostra infantesa, recordem els "mimos" i les cures que les nostres mares i els nostres pares tenien amb nosaltres, i ho recordem amb enyorança". El millor
del temps de migdia del Patronat és quan venen a veure'ns antics
alumnes i ens diuen "QUINS BONS RECORDS EN AQUEST MENJADOR". |
|
I
amb tota aquesta informació i unes quantes fotos de bons moments
viscuts al temps de migdia us desitgem bones vacances!!!
|
|