Identitat Corporativa

► Descàrrega imatge corporativa

El logotip de la Fira sintetitza una sèrie de valors que li són propis (creativitat, professionalitat, eclecticisme, lideratge...) amb una estètica contemporània i reforçant el concepte d’espai de referència en el context internacional de les arts escèniques.

La marca FiraTàrrega té com a elements diferenciadors un símbol gràfic i una tipografia singular. El grafisme remet a la lletra T, amb la voluntat de reforçar els conceptes de teatre i territori. Teatre com a referència genèrica a totes les arts escèniques possibles; i Territori entès com una explicitació de la seva ubicació geogràfica a la ciutat de Tàrrega, però també jugant amb la metàfora del territori com a espai, com a entorn físic, com a recorregut a peu de carrer, que és, en definitiva l'essència de la Fira. Com la mateixa Fira, la T neix de l'entramat de carrers i places, és un recorregut que uneix diversos punts concrets, és una itinerància delimitada en el temps i en l'espai. La T propicia també els punts de trobada, els nexes d'unió, la congregació. El traç informal característic d'aquest símbol no és casual. La Fira vol transmetre rigorositat i professionalitat, però fer-ho d'una manera amable, gens afectada. La Fira és festa però també és un aparador professional.

Pel que fa a l'element textual s'ha buscat la singularitat i la condensació. FiraTàrrega és la síntesi màxima de tots els conceptes que la integren. Té la força que requereix una marca coneguda arreu. Com a element identitari i definitori,d'una manera explícita en un segon pla, la tipografia recull també el concepte Teatre al Carrer.

Finalment la Fira adopta també un altre element, de caire més publicitari, que s'aplicarà solidàriament amb el logotip. És el claim o eslògan: Territori creatiu. Aquesta frase condensa dues de les idees motors de la Fira. La territorialitat explicitada amb el símbol gràfic i la creativitat com a element fonamental que justifica la Fira.

La nova marca, dissenyada per l'empresa Valtiq, després d'un llarg procés de definició i argumentació d'acord amb les premisses establertes i fixades pel Patronat de la Fira, va ser implantada la primavera de 2007.

► Descàrrega imatge corporativa