català  |  castellano
// Consultoria sociopolítica




investigació sobre el consum
    
El consum és una pràctica social que va més enllà del simple fet d'apropiar-se o adquirir un servei o producte, va estretament lligat al sistema de valors i interpretacions simbòliques d'una societat determinada. Això implica que les empreses necessiten conèixer als seus clients a fons per poder explotar al màxim les seves oportunitats de negoci.
Segmentació i tipologia dels consumidors
El mercat està integrat per multitud de persones amb necessitats i gustos distints. Per tant, és de vital importància per les empreses, profunditzar en el coneixement del mercat, adaptar-hi la seva oferta i estratègies de marketing.

Els nostres estudis de segmentació divideixen el mercat en segments o grups homogenis entre ells amb l'objectiu d'identificar i escollir els més idonis per comercialitzar l'oferta dels clients.
Satisfacció i fidelització de clients
Conèixer els clients, saber com són, com valoren els productes, què n'esperen, quines coses rebutgen, les raons per les quals compren uns determinats serveis, etc., és fonamental per fidelitzar-los i aconseguir-ne de nous. Així doncs, la quantificació del grau de satisfacció dels clients en relació als serveis oferts és una eina molt potent i útil per les empreses.
Usos, actituds i factors de consum
És de vital importància conèixer les necessitats dels consumidors, els seus hàbits de consum i altres variables que influeixen en el seu comportament, amb l'objectiu de poder ampliar l'oferta de serveis i consolidar els productes ja comercialitzats.
Anàlisi sobre el procés de raonament de compra
Es tracta d'identificar, donar compte i analitzar el protocol de raonaments que efectua un consumidor/usuari davant de la situació de compra d'un producte/servei. La finalitat és conèixer les principals característiques dels raonaments que s'efectuen per prendre la decisió d'adquirir o no determinats productes amb la finalitat de poder-los fer més atractius i ampliar, consolidar o detallar el target al qual van dirigit.
Elaboració del briefing de pre-campanya
Per elaborar o tirar endavant una campanya comercial i/o publicitària és molt important definir prèviament una sèrie d'items que marcaran el seu desenvolupament i jugaran un paper important en el seu èxit. Cal analitzar i estudiar a quin target ens volem o podem adreçar i perquè, els mecanismes més adients que cal utilitzar per adreçar-s'hi, els llocs estratègics d'emplaçament on hem de concentrar més esforços i les formes més efectives i eficients que disposem per donar a conèixer i vendre els productes.
Informe de dades, indicadors de consum i intenció de compra
Aquest és un servei que recopila, gestiona, filtra i analitza dades secundàries que provenen de fonts d'informació reconegudes (sempre i quan existeixin dades al respecte) relacionades amb el consum i la compra de diversos sectors d'activitat. L'anàlisi depurat i acurat que oferim d'aquestes informacions pot proporcionar a les empreses coneixements quantitatius molt valuosos sobre: l'evolució del mercat, la competència, la sortida que tenen determinats productes pel que fa al seu consum i les potencialitats que en aquell mercat tenen alguns serveis.

 

 
  Gran Via Jaume I, 41 1r 17001 GIRONA | Telf. 972 42 66 40 | Mòb. 659 85 95 42 / 653 22 05 88 | Fax 972 21 94 10 | neopolis@neopolis.cat
 
NOTA LEGAL web: 3v2.net