Presentació

Fira de Barcelona

Tot i que la primera fira de mostres es va celebrar el 1920, la tradició firal de Barcelona es remunta a les exposicions universals de 1888 i 1929.

Fira de Barcelona, constituïda oficialment el 1932, és d'importància estratègica per a l'economia catalana i espanyola com a plataforma de promoció econòmica i de projecció internacional de les empreses. És marc excepcional per a la trobada i intercanvi dels diferents sectors econòmics.

El seu suport als expositors i al teixit productiu augmenta especialment en temps de crisi econòmica, actuant de dinamitzador que aporta confiança i proposa iniciatives per facilitar la participació en els salons, la qual cosa enforteix a les empreses de cara al futur.

La institució firal suscita ple consens en la societat catalana, que valora la importància de disposar d'una fira moderna, àgil i competitiva adaptada als reptes de la globalització.

SALONS. Fira de Barcelona té una cartera de 80 salons (anuals, bianuals, biennals, triennals i quatriennals), reuneix 40.000 empreses (directes i representades) i tres milions i mig de visitants.

15 salons són referents europeus, és a dir, figuren entre els tres primers de la seva especialitat celebrats a Europa.

És líder en salons industrials - professionals celebrats a Espanya i l'aportació a l'economia de la ciutat i el seu entorn es calcula en més de 2.500 milions d'euros, segons les estimacions realitzades el 2008.         

RECINTES I SUPERFÍCIE. Fira de Barcelona compta amb 365.000 m2 bruts de superfície expositiva, una de les majors d'Europa, distribuïda en dos recintes: Montjuïc (165.000 m² bruts expositius, 50.000 d'ells exteriors) i Gran Via (200.000 m² bruts expositius).

Una ampliació ja en marxa del recinte de Gran Via augmentarà la capacitat expositiva en 40.000 m2 més, fins a assolir el 405.000 m2 entre ambdós recintes.

INTERNACIONALITAT. La internacionalització és prioritària per a Fira que realitza un gran esforç per assegurar la presència als seus recintes de grans salons i esdeveniments internacionals, així com d'expositors i visitants estrangers, reforçant d'aquesta manera la seva posició com una de les millores plataforma d'Europa per a grans trobades sectorials.

El 41% dels expositors i el 25% dels visitants de salons professionals són internacionals. Fira compta amb una xarxa de delegacions en l'exterior amb representació a 33 països.

GESTIÓ I CREIXEMENT. El model de Fira de Barcelona - titularitat pública amb gestió empresarial autònoma- s'ha mostrat molt eficaç.

La seva estratègia d'expansió es basa a fomentar el creixement dels salons professionals i de públic, innovar mitjançant el llançament de nous salons, potenciar noves línies de negoci, atreure grans esdeveniments internacionals, assegurar l'excel·lència en el servei a expositors i a visitants i apostar per activitats i productes amb valor afegit.

_

Noticies Fira

Noticies

Tota l'actualitat sobre Fira de Barcelona i els seus salons.