A01. Coneix el DHUB

B01. Què és?

El Disseny Hub Barcelona (DHUB) és la integració d'un museu, un centre i un laboratori adreçat a promoure la comprensió i el bon ús del món del disseny. Una iniciativa pionera a l'Estat espanyol i a Europa que neix amb una voluntat d'esdevenir un centre de centres.

El Disseny Hub Barcelona (DHUB) és un nou centre de l’Institut de Cultura de Barcelona dedicat a promoure el coneixement, la comprensió i el bon ús del món del disseny. Un espai que vol esdevenir quelcom més enllà d’un museu o una institució que promogui els diferents àmbits d’aquesta disciplina. És un museu, un centre, un laboratori.

Per aconseguir-ho, el Disseny Hub Barcelona funciona com un sistema operatiu que transcendeix el seu propi espai físic, desenvolupant part de la seva acció en un entorn virtual, i convertint-se en el nucli d’una xarxa de conservadors, creadors i consumidors del disseny que compartirà informació rellevant relacionada amb el sector.

Així, el centre, que és el paraigües dels fons patrimonials de museus existents - Museu de les Arts Decoratives, Museu Tèxtil i d'Indumentària i Gabinet de les Arts Gràfiques - pretén observar el passat i el present del món del disseny, amb l’objectiu d’estimular-ne la recerca i promoure la seva activitat, tot col·laborant amb l’entorn empresarial.

El DHUB neix a Barcelona, una ciutat que, degut al seu vincle històric amb el món del disseny i a l’excel·lent base d’escoles, consumidors, indústria i professionals, disposa d’un enorme potencial per esdevenir un gran centre de producció internacional.

El centre assolirà els seus objectius actuant de manera molt similar a com ho fa un sistema operatiu informàtic. És a dir, conjugarà quatre mecanismes d’acció -cadascun amb funcions diferents- per abordar quatre tipus de públic i tractar les quatre disciplines primordials del disseny.

Comissari del Disseny Hub Barcelona: Ramon Prat
Directora de Museus de Disseny Hub Barcelona: Marta Montmany

Els 4 mecanismes d'acció del Disseny Hub Barcelona

  • Museu

    L’activitat més clàssica i reconeguda d’un centre museístic. És a dir, la programació d’accions i exposicions construïdes a partir de les col·leccions pròpies, que es continuaran ampliant per aconseguir un fons d’interès documental i estratègic.

  • Escenari

    Mitjançant una diversitat d’activitats que inclou exposicions, conferències, tallers i publicacions, aquesta branca pretén detectar i comprendre la realitat actual del món del disseny.

  • Recerca

    Un espai de reflexió, debat i crítica sobre disseny que vol contribuir a la definició futura de la disciplina. La investigació, mitjançant l’organització d’activitats d’exploració intensiva en matèries específiques, és el primer pas abans de procedir a l’acció.

  • Acció

    L’ estímul i la col·laboració activa amb el món de l’empresa, que té com a objectiu últim generar la producció final de serveis i productes.

Les 4 disciplines que contempla el Disseny Hub Barceloa

  • Disseny de producte

  • Disseny de la comunicació visual

  • Disseny de l’espai

  • Disseny de moda

Els 4 actors a qui es dirigeix el Disseny Hub Barcelona

Professionals del disseny / Públic en general /
Productors (indústria) / Institucions.

Desenvolupat per Gominola Creative Media 2010.

Titularitat del web

El Disseny Hub Barcelona (DHUB), Ajuntament de Barcelona, amb seu al carrer de Montcada, 12. 08003 Barcelona, és el titular del web www.dhub-bcn.cat i el posa a disposició dels usuaris a fi de difondre notícia dels serveis i activitats que ofereix i de fer accessible el contingut sobre els fons del centre del disseny.