|
Comunicació21.com
The Financial Times triomfa amb la seva aplicació per a l’iPad
|
| Els lectors passen a l’iPad el triple de temps que a l’edició online. |
Pearson Plc, editora de The Financial Times, ha anunciat que l’edició digital del diari ha obtingut unes dades molt favorables en la primera meitat de 2010. Marjorie Scardino, presidenta de la companyia, ha declarat que els usuaris registrats van pujar un 77%, assolint una xifra de 2,5 milions de subscriptors. Part de l’èxit del web de The Financial Times es deu a la seva aplicació per a l’iPad, que el mes passat va rebre un guardó a la Millor Aplicació per a iPad en els Premis de Disseny Apple.
Article
complet
Comentaris:
0 |
|
|
La premsa alemanya augmenta en 2,7 milions el nombre de lectors
|
| El popular Bild és el diari més llegit. |
La premsa alemanya va guanyar 2,7 milions de lectors durant el 2009, arribant als 66 milions, segons un estudi elaborat per Media Analyse Presse. El document assegura que la premsa escrita alemanya també ha vist incrementar el nombre de lectors a l’estranger. Per diaris, el més llegit és Bild, amb 12,53 milions de lectors, gairebé un milió més que el 2008.
Comentaris:
0 |
|
|
El Regne Unit fusionarà les dades de premsa escrita i digital
|
| Un cop es comprovin els resultats es determinarà si la fusió de dades és definitiva. |
L’Estudi Nacional de Lectors britànic (NRS), que proveeix les xifres de consum de diaris i revistes a les publicacions del Regne Unit, ha expressat la seva intenció de fusionar els resultats de les audiències de la premsa impresa amb les estimacions de les dels mitjans digitals. Mike Aronside, president d’NRS, ha expressat en un comunicat que es tracta “d’una iniciativa per aprendre el valor real de les campanyes en mitjans online i de paper”.
Article
complet
Comentaris:
0 |
|
|
Neix la “revista social” en una aplicació per a iPad
|
| L'acollida ha sobrepassat les expectatives dels creadors. |
Flipboard és una “revista social” personalitzada per a l’iPad que connecta amb els perfils de Facebook i Twitter de l’usuari per agregar els continguts dels enllaços que els seus contactes comparteixen a aquestes xarxes. Notícies de mitjans de comunicació, articles de blogs, vídeos o fotografies d’amics apareixen automàticament a Flipboard, per tal d’assegurar que la revista sempre oferirà alguna cosa que interessi a l’usuari.
Article
complet
Comentaris:
0 |
|
|
RTL es ven Five al grup editor del Daily Express
|
| El grup dirigit per Richard Desmond ha pagat 125 milions d’euros. |
El grup de mitjans RTL ha venut la totalitat de les seves accions en el canal britànic Five a Northern & Shell. Així ho ha anunciat RTL, que posseïa el 100% de Five, a la seva pàgina web, on ha precisat que l’operació, que té un cost de 125 milions d’euros, té “efecte immediat”. El també grup britànic Northern & Shell, dirigit pel publicista Richard Desmond, és propietari del Daily Express i de la revista del cor OK, amb edicions a diversos països.
Article
complet
Comentaris:
0 |
|
|
Els diaris francesos creen un quiosc virtual
|
| Esperen que es posi en marxa aquest mateix any. |
La premsa francesa s’ha unit per fer front a la gratuïtat de Google News i crearà un quiosc virtual que distribuirà els continguts als ordinadors, mòbils i llibres electrònics dels usuaris. Com en els quioscos tradicionals, cada editor fixarà el preu de la seva capçalera i els usuaris podran escollir entre pagar per subscriure’s a un mitjà en concret o a continguts específics de diversos d’ells.
Article
complet
Comentaris:
0 |
|
|
Treballar en mitjans digitals ‘crema’ més que fer-ho en mitjans impresos
|
| Un reportatge del NYTimes mostra la pressió a què es sotmeten els periodistes digitals dels EUA. |
Escriure articles per a mitjans digitals provoca un ritme de treball frenètic i fatigant i és més estressant que fer-ho per als mitjans impresos. Aquestes són les principals conclusions que es desprenen d’un reportatge de The New York Times on s’analitza la forma de treballa de periodistes nord-americans de portals com Politico, Bloomberg, Gawker o The Christian Science Monitor.
Article
complet
Comentaris:
0 |
|
|
El Govern italià suavitza la ‘llei mordassa’
|
| A Berlusconi no li agrada l'esmena que rebaixa el text. |
El Govern italià va presentar aquest dimarts una esmena a la polèmica ‘llei mordassa’, per la qual es permet que els mitjans publiquin les escoltes telefòniques d’investigacions oficials considerades “rellevants”. D’aquesta manera, es suavitza el projecte de llei que havia irat tant la premsa com l’oposició, i que el proper 29 de juliol arriba al ple de la Cambra Baixa.
Article
complet
Comentaris:
0 |
|
|
Assassinat a trets un periodista grec
|
| El periodista assassinat, Sokratis Giolias (Foto: Reuters). |
Un periodista grec va ser assassinat a trets aquest dilluns per tres desconeguts a la porta de casa seva, a Ilioupoli, un barri d’Atenes. Es tracta de Sokratis Giolias, de 37 anys i director general de l’emissora de ràdio privada Zema 9.89. Segons sembla, Giolias va rebre una trucada on els presumptes autors el van informar que el seu cotxe havia estat robat. Quan va sortir de casa a comprovar-ho, li van disparar diversos trets.
Article
complet
Comentaris:
0 |
|
|
El Govern italià vol retallar els ajuts a la premsa
|
| El ministre d'Economia, Giulio Tremonti, diu que el text no es modificarà. |
El Senat italià va aprovar la setmana passada un pla de retallades d’uns 25.000 milions d’euros que inclou una reducció dels fons públics destinats a finançar la premsa italiana. Segons informa el Financial Times, el paquet de mesures ja ha estat enviat al Congrés i es preveu que es voti abans de l’aturada estival. Si s’aprova el pla, alguns diaris podrien tancar per la seva alta dependència de les subvencions.
Article
complet
Comentaris:
0 |
|
|
El trànsit de The Times cau dos terços
|
| El digital hauria doblat les tarifes des de la instauració del mur de pagament. |
Des de que News International ha instaurat un mur de pagament per accedir a l’edició digital de The Times, les visites al portal han caigut dos terços, segons informa The Financial Times, que destaca que la reducció de trànsit ha estat molt inferior al 90% que pronosticaven els més pessimistes.
Article
complet
Comentaris:
0 |
|
|
Jornal do Brasil estarà disponible només online
|
| El diari acumula un deute de 50 milions de dòlars. |
El centenari diari Jornal de Brasil finalment deixarà de banda l’edició impresa a partir de l’1 de setembre i dedicarà tots els seus esforços a la digital. Els seus responsables van realitzar una investigació entre els seus lectors per determinar si abandonava l’edició impresa i iniciava una nova estratègia de negoci. Tot i que les conclusions no s’havien de donar a conèixer fins l’agost, l’empresari de la comunicació i editor del diari, Nelson Tanure, ja ha pres la decisió, segons ell, pel vistiplau donat pels lectors.
Article
complet
Comentaris:
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Comunicació21.com
|
02/08/2010 - 9:30h
Comunicació21 tanca per vacances
|
|
Amb motiu de les vacances d’estiu, el servei de notícies de Comunicació21.com no es tornarà a reactivar fins al proper 30 d’agost. Des de la redacció aprofitem per desitjar-vos un bon estiu.
|
|
Comentaris:
0 |
|
|
30/07/2010 - 20:42h
El 31,5% dels catalans consumeix premsa generalista a la xarxa
|
|
|
El consum d’internet continua creixent a les llars catalanes. |
El consum de premsa generalista en paper a internet no para de créixer a les llars catalanes. Segons la tercera onada del 2010 el Baròmetre, el percentatge és d’un 31,3%, cinc dècimes més que en la segona onada. Les dades Baròmtre tornen a mostrar el continu augment de l’ús d’internet entre els catalans, situant-se en 2.840.000 usuaris al dia, un 44,2% de la població. Respecte a l’onada anterior, l’augment és de 59.000 usuaris, un 2,1% més, i respecte a les xifres de fa un any, l’increment és de 428.000 usuaris, un 16,3% més. Els minuts dedicats al dia també augmenten, passant de 53,5 a 54,9.
Notícia
completa
|
Enllaços relacionats:
FUNDACC
|
Comentaris:
0 |
|
|
30/07/2010 - 20:13h
Iu Forn i Joan Barril pleguen de l’Avui i El Periódico, respectivament
|
|
El periodista de l’Avui, Iu Forn, s’ha acomiadat aquest divendres dels lectors en la columna que mantenia al rotatiu. Iu, que ha estat al diari durant set anys, no explica ni els motius de la marxa ni quins són els seus plans de futur. Per la seva banda, Joan Barril també ha dit adéu als seus lectors en la seva columna a El Periódico. En el seu cas, sí que expressa el motiu: per cansament del gènere d’opinió, al qual li ha dedicat 14 anys.
|
|
Comentaris:
0 |
|
|
30/07/2010 - 20:01h
L’ACR recorrerà als tribunals la instrucció del CAC sobre la publicitat a les ràdios públiques
|
|
L’Associació Catalana de Ràdio (ACR) ha anunciat aquest divendres que presentarà un recurs contenciós administratiu als tribunals contra la instrucció aprovada pel Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) que limita la publicitat a la ràdio pública. L’ACR justifica la mesura per “la falta de suficient diàleg amb el sector” durant el tràmit d’elaboració de la norma, ja que “no s’ha atès cap” de les seves al·legacions. L’associació considera que, amb l’actual context de crisi econòmica, la instrucció posa en “greu risc” la viabilitat de les ràdios privades que operen a Catalunya i, per tant, “la pluralitat que representa aquest conjunt d’empreses”.
Notícia
completa
|
|
Comentaris:
0 |
|
|
30/07/2010 - 17:04h
Marín troba “insuficients” els 6 minuts per hora de publicitat a la ràdio pública
|
El CCL valora la “sensibilitat” del CAC amb les ràdios de municipis de menys de 20.000 habitants
|
|
Marín creu que podria doblar-se a 12 minuts. |
El president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Enric Marín, considera que la publicitat als mitjans públics hauria de superar els sis minuts per hora que proposa la instrucció aprovada pel Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC). En el transcurs d’un una entrevista al programa El matí de Catalunya Ràdio, ha dit que discrepava d’aquest minutatge, tot i que ho respectava: “Jo crec que aquest límit de sis minuts és un límit insuficient, i que estàvem més còmodes amb una prohibició de vuit, deu o dotze, fins i tot”, ha afegit Marín.
Notícia
completa
|
|
Comentaris:
0 |
|
|
30/07/2010 - 16:28h
TV3 segueix líder a tot el país amb suficiència
|
|
|
Els canals temàtics continuen augmentant en audiència. |
Les dades de la tercera onada del 2010 del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura no presenten canvis respecte a les primeres posicions del rànquing de les audiències televisives, que TV3 segueix liderant a les quatre províncies catalanes i tots els dies de la setmana, ara amb un 18% de quota de pantalla. Tot i perdre quatre dècimes respecte a l’onada anterior, manté una àmplia avantatge sobre la segona classificada, Telecinco, que aconsegueix un share del 14,8% i baixa dues dècimes per tercera onada consecutiva. Després continuen Antena 3, amb una quota del 13,6% (baixa set dècimes); La 1 amb un 13,1% (puja una dècima), Cuatro amb un 7% (es manté) i La Sexta amb el 6,8 % (en torna a perdre una per tercera onada consecutiva).
Notícia
completa
|
Enllaços relacionats:
FUNDACC
|
Comentaris:
0 |
|
|
30/07/2010 - 15:45h
Josep Pont, nou vicepresident del CAC
|
|
El ple del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) ha nomenat aquest divendres Josep Pont i Sans com a nou vicepresident de l’ens. Pont, que és conseller del CAC des del 2008, substitueix en el càrrec Domènec Sesmilo i Rius, que el passat 30 de juny va finalitzar el seu mandat. A més de Sesmilo, també resta per substituir el conseller Fernando Rodríguez Madero.
Notícia
completa
|
|
Comentaris:
0 |
|
|
30/07/2010 - 14:45h
La crisi frena el projecte d’incorporar el català a Euronews
|
|
|
Mònica Terribas (Foto: ACN). |
La directora de Televisió de Catalunya (TVC), Mònica Terribas, ha assenyalat que la crisi econòmica ha aturat el projecte d’incorporar el català a la programació informativa d’Euronews. En una entrevista a l’ACN, Terribas assenyala que el moment econòmic actual “fa impensable” una inversió que seria “incomprensible” malgrat beneficiar el coneixement del català al món.
Notícia
completa
|
|
Comentaris:
0 |
|
|
30/07/2010 - 14:30h
Catalunya Ràdio marca distàncies amb RAC1
|
|
La segona onada del 2010 del Baròmetre, feta pública el passat 31 de maig, indicava que Catalunya Ràdio era l’emissora de ràdio més escoltada del país, tot i que la diferència respecte a RAC1 es quedava en tan sols 41.000 oients de diferència, la meitat dels 82.000 de la primera onada. Ara, els resultats de la tercera onada del 2010 indiquen que Catalunya Ràdio agafa una mica d’aire. En concret, assoleix 484.000 oients diaris, 13.000 més que en l’anterior onada. Per la seva part, RAC també puja, però menys: guanya 5.000 oients i es queda en 435.000. En tercera posició continua la Cadena SER, que amb 379.000 oients (en guanya 5.000), atura les pèrdues continuades de les quatre onades anteriors (en total, va baixar en 53.000 oients).
Notícia
completa
|
Enllaços relacionats:
FUNDACC
|
Comentaris:
0 |
|
|
30/07/2010 - 13:46h
Font lamenta que manquin dos consellers del CAC per renovar
|
El president de l’ens alaba la personalitat “idònia” de la nova consellera, Carme Figueras
|
|
La nova consellera, Carme Figueras. |
La fins ara diputada del PSC, Carme Figueras, ha pres possessió aquest divendres com a nova consellera del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), després que el ple la designés per a aquest càrrec el passat 14 de juliol amb 124 vots a favor, 6 en contra i 2 abstencions. Durant l’acte, el president del CAC, Ramon Font, ha destacat la “personalitat plenament idònia” de Figueras per ocupar una de les conselleries del CAC, però s’ha mostrat “decebut” perquè la renovació de l’ens no ha estat completa, ja que només s’ha incorporat un nou membre, quan haurien d’haver estat tres.
Notícia
completa
|
|
Comentaris:
0 |
|
|
30/07/2010 - 7:56h
El CAC aprova la instrucció que limita la publicitat a la ràdio pública
|
Permetrà 6 minuts a l’hora, i 20 minuts per als municipis de menys de 20.000 habitants
|
Fa una setmana, l’Associació Catalana de Ràdio (ACR) va demanar al Parlament que s’eliminessin els anuncis a les emissores públiques i que s’aturés la instrucció del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) que limitava la publicitat a la ràdio pública. Però un parell de dies abans, l’ens ja havia aprovat la normativa, que resta pendent del dictamen d ela comissió jurídica assessora de la Generalitat i de l’Institut Català de les Dones (ICD). En principi, la instrucció es preveu que entri en vigor l’1 de gener del 2011 i es revisarà als dos anys.
Notícia
completa
|
|
Comentaris:
0 |
|
|
29/07/2010 - 17:25h
Els fotoperiodistes critiquen l’actuació dels Mossos en l’incendi de Vilopriu
|
Els professionals constaten que en un incendi forestal el seu problema “són els Mossos i no el foc”
|
|
Diuen que van afrontar “riscos innecessaris” per fer la feina (Foto: Gabriel Navales/La Factoria). |
Els fotoperiodistes i càmeres han criticat dels “impediments” que els Mossos d’Esquadra els han posat per cobrir l’incendi que des d’aquest dimecres afecta les localitats de Vilopriu, Gaüses i Colomers, al Baix Empordà. En un escrit col·lectiu enviat per professionals de diversos mitjans a la demarcació de Girona del Col·legi de Periodistes de Catalunya (CPC), asseguren que l’armilla i el braçalet que els identifiquen “no serveixen” per treballar, ja que els Mossos o “no saben què són” o “ho saben perfectament que no han de deixar passar” els qui porten aquesta identificació.
Notícia
completa
|
|
Comentaris:
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
Comunicació21.com
Reportatge:
El Mobile World Congress demostra que el sector del mòbil ha superat la crisi |
«El que més agrada als assistents són les funcionalitats vinculades a internet i les xarxes socials»
Accés al reportatge
|
|
|
Comunicació21.com
Entrevista a Josep Lluís Micó, periodista i codirector del Laboratori de Comunicació Digital (Universitat Ramon Llull) |
«Hi ha massa professors de Periodisme que no han treballat mai en un mitjà, i això perjudica els estudiants»
Accés a l'entrevista
|
|
|
|
COMUNICACIÓ 21, EN PAPER |
|
|
|
|
|
|
|
|
Cultura21.cat
|
Les dues sortides de l’Avui
Per a la temporada 2010-2011, hi ha dues grans incògnites que planen en el sector de la premsa impresa, les quals tenen punts de connexió. Una és el llançament del diari Ara, que planteja, entre d’altres, dos interrogants bàsics: un, com serà el nou diari?; i dos, com s’ho farà per tirar endavant en una situació on convergeixen dues crisis, l’econòmica i la de la premsa impresa? La segona gran incògnita és sobre el futur de l’Avui, la situació del qual mai ha estat per tirar coets: com l’afectarà la sortida d’un nou rotatiu que trepitja un mateix terreny?
Article
complet
Afegeix un comentari |
|
Veure articles d'opinió anteriors |
|
Ara sí!
El llançament del diari Ara és la notícia més rellevant que s’ha produït en els últims anys al sector de la comunicació catalana. El projecte va fer un pas de gegant dijous passat al constituir-se l’empresa editora entre els accionistes i els promotors que dóna llum verda a un diari que ells mateixos han definit com una “àgora pública”amb voluntat de “servei a la societat”. L’endemà de les eleccions autonòmiques sabrem quina societat de la que ens parlen s’identifica amb aquest propòsit tan honorable.
Article
complet
Comentaris: 2 |
|
Veure articles d'opinió anteriors |
|
|
ENQUESTES |
|
|
|
CARTES DELS LECTORS |
| |
|
|
| |
|