Comunicació21.com: el portal del sector de la comunicació
PORTADA
ENTREVISTES REPORTATGES QUI SOM CONTACTE
Cerca
A fons
Comunicació21.com
The Financial Times triomfa amb la seva aplicació per a l’iPad
Els lectors passen a l’iPad el triple de temps que a l’edició online.

Pearson Plc, editora de The Financial Times, ha anunciat que l’edició digital del diari ha obtingut unes dades molt favorables en la primera meitat de 2010. Marjorie Scardino, presidenta de la companyia, ha declarat que els usuaris registrats van pujar un 77%, assolint una xifra de 2,5 milions de subscriptors. Part de l’èxit del web de The Financial Times es deu a la seva aplicació per a l’iPad, que el mes passat va rebre un guardó a la Millor Aplicació per a iPad en els Premis de Disseny Apple.
Article complet

Comentaris: 0

La premsa alemanya augmenta en 2,7 milions el nombre de lectors
El popular Bild és el diari més llegit.

La premsa alemanya va guanyar 2,7 milions de lectors durant el 2009, arribant als 66 milions, segons un estudi elaborat per Media Analyse Presse. El document assegura que la premsa escrita alemanya també ha vist incrementar el nombre de lectors a l’estranger. Per diaris, el més llegit és Bild, amb 12,53 milions de lectors, gairebé un milió més que el 2008.
Comentaris: 0

El Regne Unit fusionarà les dades de premsa escrita i digital
Un cop es comprovin els resultats es determinarà si la fusió de dades és definitiva.

L’Estudi Nacional de Lectors britànic (NRS), que proveeix les xifres de consum de diaris i revistes a les publicacions del Regne Unit, ha expressat la seva intenció de fusionar els resultats de les audiències de la premsa impresa amb les estimacions de les dels mitjans digitals. Mike Aronside, president d’NRS, ha expressat en un comunicat que es tracta “d’una iniciativa per aprendre el valor real de les campanyes en mitjans online i de paper”.
Article complet

Comentaris: 0

Neix la “revista social” en una aplicació per a iPad
L'acollida ha sobrepassat les expectatives dels creadors.

Flipboard és una “revista social” personalitzada per a l’iPad que connecta amb els perfils de Facebook i Twitter de l’usuari per agregar els continguts dels enllaços que els seus contactes comparteixen a aquestes xarxes. Notícies de mitjans de comunicació, articles de blogs, vídeos o fotografies d’amics apareixen automàticament a Flipboard, per tal d’assegurar que la revista sempre oferirà alguna cosa que interessi a l’usuari.
Article complet

Comentaris: 0

RTL es ven Five al grup editor del Daily Express
El grup dirigit per Richard Desmond ha pagat 125 milions d’euros.

El grup de mitjans RTL ha venut la totalitat de les seves accions en el canal britànic Five a Northern & Shell. Així ho ha anunciat RTL, que posseïa el 100% de Five, a la seva pàgina web, on ha precisat que l’operació, que té un cost de 125 milions d’euros, té “efecte immediat”. El també grup britànic Northern & Shell, dirigit pel publicista Richard Desmond, és propietari del Daily Express i de la revista del cor OK, amb edicions a diversos països.
Article complet

Comentaris: 0

Els diaris francesos creen un quiosc virtual
Esperen que es posi en marxa aquest mateix any.

La premsa francesa s’ha unit per fer front a la gratuïtat de Google News i crearà un quiosc virtual que distribuirà els continguts als ordinadors, mòbils i llibres electrònics dels usuaris. Com en els quioscos tradicionals, cada editor fixarà el preu de la seva capçalera i els usuaris podran escollir entre pagar per subscriure’s a un mitjà en concret o a continguts específics de diversos d’ells.
Article complet

Comentaris: 0

Treballar en mitjans digitals ‘crema’ més que fer-ho en mitjans impresos
Un reportatge del NYTimes mostra la pressió a què es sotmeten els periodistes digitals dels EUA.

Escriure articles per a mitjans digitals provoca un ritme de treball frenètic i fatigant i és més estressant que fer-ho per als mitjans impresos. Aquestes són les principals conclusions que es desprenen d’un reportatge de The New York Times on s’analitza la forma de treballa de periodistes nord-americans de portals com Politico, Bloomberg, Gawker o The Christian Science Monitor.
Article complet

Comentaris: 0

El Govern italià suavitza la ‘llei mordassa’
A Berlusconi no li agrada l'esmena que rebaixa el text.

El Govern italià va presentar aquest dimarts una esmena a la polèmica ‘llei mordassa’, per la qual es permet que els mitjans publiquin les escoltes telefòniques d’investigacions oficials considerades “rellevants”. D’aquesta manera, es suavitza el projecte de llei que havia irat tant la premsa com l’oposició, i que el proper 29 de juliol arriba al ple de la Cambra Baixa.
Article complet

Comentaris: 0

Assassinat a trets un periodista grec
El periodista assassinat, Sokratis Giolias (Foto: Reuters).

Un periodista grec va ser assassinat a trets aquest dilluns per tres desconeguts a la porta de casa seva, a Ilioupoli, un barri d’Atenes. Es tracta de Sokratis Giolias, de 37 anys i director general de l’emissora de ràdio privada Zema 9.89. Segons sembla, Giolias va rebre una trucada on els presumptes autors el van informar que el seu cotxe havia estat robat. Quan va sortir de casa a comprovar-ho, li van disparar diversos trets.
Article complet

Comentaris: 0

El Govern italià vol retallar els ajuts a la premsa
El ministre d'Economia, Giulio Tremonti, diu que el text no es modificarà.

El Senat italià va aprovar la setmana passada un pla de retallades d’uns 25.000 milions d’euros que inclou una reducció dels fons públics destinats a finançar la premsa italiana. Segons informa el Financial Times, el paquet de mesures ja ha estat enviat al Congrés i es preveu que es voti abans de l’aturada estival. Si s’aprova el pla, alguns diaris podrien tancar per la seva alta dependència de les subvencions.
Article complet

Comentaris: 0

El trànsit de The Times cau dos terços
El digital hauria doblat les tarifes des de la instauració del mur de pagament.

Des de que News International ha instaurat un mur de pagament per accedir a l’edició digital de The Times, les visites al portal han caigut dos terços, segons informa The Financial Times, que destaca que la reducció de trànsit ha estat molt inferior al 90% que pronosticaven els més pessimistes.
Article complet

Comentaris: 0

Jornal do Brasil estarà disponible només online
El diari acumula un deute de 50 milions de dòlars.

El centenari diari Jornal de Brasil finalment deixarà de banda l’edició impresa a partir de l’1 de setembre i dedicarà tots els seus esforços a la digital. Els seus responsables van realitzar una investigació entre els seus lectors per determinar si abandonava l’edició impresa i iniciava una nova estratègia de negoci. Tot i que les conclusions no s’havien de donar a conèixer fins l’agost, l’empresari de la comunicació i editor del diari, Nelson Tanure, ja ha pres la decisió, segons ell, pel vistiplau donat pels lectors.
Article complet

Comentaris: 0


Comunicació21.com
publicitat
02/08/2010 - 9:30h

Comunicació21 tanca per vacances

Amb motiu de les vacances d’estiu, el servei de notícies de Comunicació21.com no es tornarà a reactivar fins al proper 30 d’agost. Des de la redacció aprofitem per desitjar-vos un bon estiu.

Comentaris: 0    ImprimeixEnvia a un amic
publicitat
30/07/2010 - 20:42h

El 31,5% dels catalans consumeix premsa generalista a la xarxa

El consum d’internet continua creixent a les llars catalanes.

El consum de premsa generalista en paper a internet no para de créixer a les llars catalanes. Segons la tercera onada del 2010 el Baròmetre, el percentatge és d’un 31,3%, cinc dècimes més que en la segona onada. Les dades Baròmtre tornen a mostrar el continu augment de l’ús d’internet entre els catalans, situant-se en 2.840.000 usuaris al dia, un 44,2% de la població. Respecte a l’onada anterior, l’augment és de 59.000 usuaris, un 2,1% més, i respecte a les xifres de fa un any, l’increment és de 428.000 usuaris, un 16,3% més. Els minuts dedicats al dia també augmenten, passant de 53,5 a 54,9. Notícia completa

Enllaços relacionats:

FUNDACC
Comentaris: 0    ImprimeixEnvia a un amic
publicitat
30/07/2010 - 20:13h

Iu Forn i Joan Barril pleguen de l’Avui i El Periódico, respectivament

El periodista de l’Avui, Iu Forn, s’ha acomiadat aquest divendres dels lectors en la columna que mantenia al rotatiu. Iu, que ha estat al diari durant set anys, no explica ni els motius de la marxa ni quins són els seus plans de futur. Per la seva banda, Joan Barril també ha dit adéu als seus lectors en la seva columna a El Periódico. En el seu cas, sí que expressa el motiu: per cansament del gènere d’opinió, al qual li ha dedicat 14 anys.

Comentaris: 0    ImprimeixEnvia a un amic
publicitat
30/07/2010 - 20:01h

L’ACR recorrerà als tribunals la instrucció del CAC sobre la publicitat a les ràdios públiques

L’Associació Catalana de Ràdio (ACR) ha anunciat aquest divendres que presentarà un recurs contenciós administratiu als tribunals contra la instrucció aprovada pel Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) que limita la publicitat a la ràdio pública. L’ACR justifica la mesura per “la falta de suficient diàleg amb el sector” durant el tràmit d’elaboració de la norma, ja que “no s’ha atès cap” de les seves al·legacions. L’associació considera que, amb l’actual context de crisi econòmica, la instrucció posa en “greu risc” la viabilitat de les ràdios privades que operen a Catalunya i, per tant, “la pluralitat que representa aquest conjunt d’empreses”. Notícia completa

Comentaris: 0    ImprimeixEnvia a un amic
publicitat
30/07/2010 - 18:41h

Les publicacions de proximitat en català tenen bona salut

El consum de publicacions periòdiques continua augmentant.

La tercera onada del Baròmetre certifica que les publicacions periòdiques en català gaudeixen de bona salut. En concret, entre les 20 primeres publicacions setmanals i quinzenals més llegides a Catalunya, continua la tendència d’haver-n’hi set en català. Si focalitzem més en el territori, trobem que entre els deu setmanaris i quinzenals més llegits a la demarcació de Tarragona n’hi ha set en català (en l’anterior onada eren cinc), mentre que entre les deu publicacions mensuals més llegides a Girona n’hi ha vuit en català (una més que en l’anterior onada). A Lleida, Comarques de Ponent i del Pirineu és la publicació setmanal i quinzenal més llegida, mentre que Cafè amb Llet, la Guia de Reus i La Borrufa són les capçaleres mensuals més llegides a les demarcacions de Girona, Tarragona i Lleida, respectivament. Notícia completa

Enllaços relacionats:

FUNDACC
Comentaris: 0    ImprimeixEnvia a un amic
publicitat
30/07/2010 - 17:04h

Marín troba “insuficients” els 6 minuts per hora de publicitat a la ràdio pública

El CCL valora la “sensibilitat” del CAC amb les ràdios de municipis de menys de 20.000 habitants

Marín creu que podria doblar-se a 12 minuts.

El president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Enric Marín, considera que la publicitat als mitjans públics hauria de superar els sis minuts per hora que proposa la instrucció aprovada pel Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC). En el transcurs d’un una entrevista al programa El matí de Catalunya Ràdio, ha dit que discrepava d’aquest minutatge, tot i que ho respectava: “Jo crec que aquest límit de sis minuts és un límit insuficient, i que estàvem més còmodes amb una prohibició de vuit, deu o dotze, fins i tot”, ha afegit Marín. Notícia completa

Comentaris: 0    ImprimeixEnvia a un amic
30/07/2010 - 16:28h

TV3 segueix líder a tot el país amb suficiència

Els canals temàtics continuen augmentant en audiència.

Les dades de la tercera onada del 2010 del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura no presenten canvis respecte a les primeres posicions del rànquing de les audiències televisives, que TV3 segueix liderant a les quatre províncies catalanes i tots els dies de la setmana, ara amb un 18% de quota de pantalla. Tot i perdre quatre dècimes respecte a l’onada anterior, manté una àmplia avantatge sobre la segona classificada, Telecinco, que aconsegueix un share del 14,8% i baixa dues dècimes per tercera onada consecutiva. Després continuen Antena 3, amb una quota del 13,6% (baixa set dècimes); La 1 amb un 13,1% (puja una dècima), Cuatro amb un 7% (es manté) i La Sexta amb el 6,8 % (en torna a perdre una per tercera onada consecutiva). Notícia completa

Enllaços relacionats:

FUNDACC
Comentaris: 0    ImprimeixEnvia a un amic
30/07/2010 - 15:45h

Josep Pont, nou vicepresident del CAC

El ple del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) ha nomenat aquest divendres Josep Pont i Sans com a nou vicepresident de l’ens. Pont, que és conseller del CAC des del 2008, substitueix en el càrrec Domènec Sesmilo i Rius, que el passat 30 de juny va finalitzar el seu mandat. A més de Sesmilo, també resta per substituir el conseller Fernando Rodríguez Madero. Notícia completa

Comentaris: 0    ImprimeixEnvia a un amic
30/07/2010 - 14:45h

La crisi frena el projecte d’incorporar el català a Euronews

Mònica Terribas (Foto: ACN).

La directora de Televisió de Catalunya (TVC), Mònica Terribas, ha assenyalat que la crisi econòmica ha aturat el projecte d’incorporar el català a la programació informativa d’Euronews. En una entrevista a l’ACN, Terribas assenyala que el moment econòmic actual “fa impensable” una inversió que seria “incomprensible” malgrat beneficiar el coneixement del català al món. Notícia completa

Comentaris: 0    ImprimeixEnvia a un amic
30/07/2010 - 14:30h

Catalunya Ràdio marca distàncies amb RAC1

La segona onada del 2010 del Baròmetre, feta pública el passat 31 de maig, indicava que Catalunya Ràdio era l’emissora de ràdio més escoltada del país, tot i que la diferència respecte a RAC1 es quedava en tan sols 41.000 oients de diferència, la meitat dels 82.000 de la primera onada. Ara, els resultats de la tercera onada del 2010 indiquen que Catalunya Ràdio agafa una mica d’aire. En concret, assoleix 484.000 oients diaris, 13.000 més que en l’anterior onada. Per la seva part, RAC també puja, però menys: guanya 5.000 oients i es queda en 435.000. En tercera posició continua la Cadena SER, que amb 379.000 oients (en guanya 5.000), atura les pèrdues continuades de les quatre onades anteriors (en total, va baixar en 53.000 oients). Notícia completa

Enllaços relacionats:

FUNDACC
Comentaris: 0    ImprimeixEnvia a un amic
30/07/2010 - 13:46h

Font lamenta que manquin dos consellers del CAC per renovar

El president de l’ens alaba la personalitat “idònia” de la nova consellera, Carme Figueras

La nova consellera, Carme Figueras.

La fins ara diputada del PSC, Carme Figueras, ha pres possessió aquest divendres com a nova consellera del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC), després que el ple la designés per a aquest càrrec el passat 14 de juliol amb 124 vots a favor, 6 en contra i 2 abstencions. Durant l’acte, el president del CAC, Ramon Font, ha destacat la “personalitat plenament idònia” de Figueras per ocupar una de les conselleries del CAC, però s’ha mostrat “decebut” perquè la renovació de l’ens no ha estat completa, ja que només s’ha incorporat un nou membre, quan haurien d’haver estat tres. Notícia completa

Comentaris: 0    ImprimeixEnvia a un amic
30/07/2010 - 13:05h

La Vanguardia torna a escurçar distàncies amb El Periódico

El Punt a Girona, el Segre a Lleida i el Diari de Tarragona lideren les respectives demarcacions

El consum de diaris puja molt lleugerament.

Les dades fetes públiques aquest divendres de la tercera onada del 2010 del Baròmetre mostren com La Vanguardia ha tornat escurçat distàncies amb El Periódico, que continua tenint més lectors, tot i que el diari de Godó ho fa de manera més minsa que en la segona onada. En concret, el rotatiu de Zeta comptabilitza 706.000 lectors, 3.000 més que en l’anterior onada, trencant la tendència a la baixa de les dues darreres onades, on n’havia perdut 24.000. Per la seva part, La Vanguardia puja per segona onada consecutiva i incrementa 7.000 lectors (en l’anterior en van ser 10.000), arribant a la xifra de 655.000. Notícia completa

Enllaços relacionats:

FUNDACC
Comentaris: 0    ImprimeixEnvia a un amic
30/07/2010 - 12:00h

Augmenta el consum de mitjans excepte el medi televisiu, que baixa

Presentades les dades de la tercera onada del Baròmetre del 2010.

Aquest divendres s’ha presentat la tercera onada del 2010 del Baròmetre de la Comunicació i la Cultura a Catalunya, amb dades extretes a partir d’una mostra de 31.081 entrevistes realitzades a les llars catalanes entre juliol del 2009 i juny del 2010. Respecte a l’onada anterior, les xifres mostren com el consum de diaris, revistes i ràdio ha augmentat, mentre que el mitjà televisiu baixa (lleugerament) per quarta onada consecutiva. Els petits augments de consum de diaris i ràdio trenquen la tendència a la baixa de les anteriors dades. Notícia completa

Enllaços relacionats:

FUNDACC
Comentaris: 0    ImprimeixEnvia a un amic
30/07/2010 - 7:56h

El CAC aprova la instrucció que limita la publicitat a la ràdio pública

Permetrà 6 minuts a l’hora, i 20 minuts per als municipis de menys de 20.000 habitants

Fa una setmana, l’Associació Catalana de Ràdio (ACR) va demanar al Parlament que s’eliminessin els anuncis a les emissores públiques i que s’aturés la instrucció del Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) que limitava la publicitat a la ràdio pública. Però un parell de dies abans, l’ens ja havia aprovat la normativa, que resta pendent del dictamen d ela comissió jurídica assessora de la Generalitat i de l’Institut Català de les Dones (ICD). En principi, la instrucció es preveu que entri en vigor l’1 de gener del 2011 i es revisarà als dos anys. Notícia completa

Comentaris: 0    ImprimeixEnvia a un amic
29/07/2010 - 17:25h

Els fotoperiodistes critiquen l’actuació dels Mossos en l’incendi de Vilopriu

Els professionals constaten que en un incendi forestal el seu problema “són els Mossos i no el foc”

Diuen que van afrontar “riscos innecessaris” per fer la feina (Foto: Gabriel Navales/La Factoria).

Els fotoperiodistes i càmeres han criticat dels “impediments” que els Mossos d’Esquadra els han posat per cobrir l’incendi que des d’aquest dimecres afecta les localitats de Vilopriu, Gaüses i Colomers, al Baix Empordà. En un escrit col·lectiu enviat per professionals de diversos mitjans a la demarcació de Girona del Col·legi de Periodistes de Catalunya (CPC), asseguren que l’armilla i el braçalet que els identifiquen “no serveixen” per treballar, ja que els Mossos o “no saben què són” o “ho saben perfectament que no han de deixar passar” els qui porten aquesta identificació. Notícia completa

Comentaris: 0    ImprimeixEnvia a un amic

Més notícies
Antena 3 estrenarà Nitro el 23 d’agost
Cadena Dial canvia de freqüència a Girona
El web del Parlament bat rècords amb la votació de la prohibició dels toros
La CNC obre un expedient sancionador contra Antena 3, Veo TV i Disney Channel
The Financial Times triomfa amb la seva aplicació per a l’iPad
La CCMA aprova la guia editorial del ‘Llibre d’estil’ de l’ens
La premsa alemanya augmenta en 2,7 milions el nombre de lectors
El Regne Unit fusionarà les dades de premsa escrita i digital
Jordi García-Soler, nou president del consell d’administració de BTV
RAC105 canvia de freqüència a les comarques de Tarragona
La Fundació Roca i Galès convoca els seus premis de periodisme
El nou canal 3XL presenta el seu logotip
Les TV privades encara no han pagat a RTVE el 3% dels seus ingressos
Carme Figueras pren possessió com a membre del CAC
Un jutjat condemna La Gaceta de los Negocios a rectificar una informació de Vicepresidència
Pere Terrassa vol despolititzar IB3 i donar-li un caràcter purament professional
Mediapro renovarà el parc de càmeres de TV del Parlament
El Govern subvenciona Comunicàlia amb 600.000 euros
El Govern impulsa les infraestructures per a la nova generació de comunicacions mòbils

 

 
Comunicació21.com
A fons
Més actesMés actes
A fons
Comunicació21.com

Reportatge:
El Mobile World Congress demostra que el sector del mòbil ha superat la crisi

«El que més agrada als assistents són les funcionalitats vinculades a internet i les xarxes socials»
Accés al reportatge

Arxiu de reportatges
Comunicació21.com

Entrevista a Josep Lluís Micó, periodista i codirector del Laboratori de Comunicació Digital (Universitat Ramon Llull)

«Hi ha massa professors de Periodisme que no han treballat mai en un mitjà, i això perjudica els estudiants»
Accés a l'entrevista

Arxiu d'entrevistes

COMUNICACIÓ 21, EN PAPER

Comunicació 21 número 18

Comunicació 21 número 17

Tots els fòrumsNúmeros anteriors | Últim número
ENLLAÇOS

Selecció de webs i recursos de comunicació a Catalunya

Enllaços destacats

Altres enllaços

Associació Catalana de la Premsa Comarcal
Associació Catalana de la Premsa Gratuïta
Associació Publicacions Periòdiques en Català
Col.legi de Periodistes
Consell de l'Audiovisual de Catalunya
Consorci de Comunicació Local
Consorci Local i Comarcal de Comunicació
Federació Ràdios Locals
FORTA
Observatori de la Comunicació Local
Portal InCom UAB
Sindicat de Periodistes de Catalunya
Xarxa de Televisions Locals

Opinió i participació
Cultura21.cat

Les dues sortides de l’Avui

Per a la temporada 2010-2011, hi ha dues grans incògnites que planen en el sector de la premsa impresa, les quals tenen punts de connexió. Una és el llançament del diari Ara, que planteja, entre d’altres, dos interrogants bàsics: un, com serà el nou diari?; i dos, com s’ho farà per tirar endavant en una situació on convergeixen dues crisis, l’econòmica i la de la premsa impresa? La segona gran incògnita és sobre el futur de l’Avui, la situació del qual mai ha estat per tirar coets: com l’afectarà la sortida d’un nou rotatiu que trepitja un mateix terreny? Article complet
Afegeix un comentari

Veure articles d'opinió anteriors

Una TV3 més forta en favor de l’audiovisual català

Mentre dues dimissions —previsibles?— a la cúpula de la CCMA han situat la “Corpo” en el punt de mira del debat polític —des de la composició dels seu òrgans de govern i els mecanismes parlamentaris d’elecció, fins a la reactivació del discurs que afirma la caducitat d’una llei que no fa ni tres anys que va ser aprovada—, correm el risc de no veure que les autèntiques amenaces que envolten aquesta casa provenen d’una altra banda, direcció ponent. Article complet
Afegeix un comentari

Veure articles d'opinió anteriors

Ara sí!

El llançament del diari Ara és la notícia més rellevant que s’ha produït en els últims anys al sector de la comunicació catalana. El projecte va fer un pas de gegant dijous passat al constituir-se l’empresa editora entre els accionistes i els promotors que dóna llum verda a un diari que ells mateixos han definit com una “àgora pública”amb voluntat de “servei a la societat”. L’endemà de les eleccions autonòmiques sabrem quina societat de la que ens parlen s’identifica amb aquest propòsit tan honorable. Article complet
Comentaris: 2

Veure articles d'opinió anteriors
ENQUESTES
CARTES DELS LECTORS

Envieu una carta | Veure totes les cartes

HEMEROTECA
Hemeroteca 2004-2009

-.-.-.-