Dijous, 28 de octubre de 2010 | 05:52
Vostè es troba a: Inici > RSC >

La Marató de TV3 d’enguany tractarà les lesions medul·lars i cerebrals adquirides

Versió Mòbil Subscriu-te al butlletí Subscriu-te als rss Segueix-nos a Facebook Segueix-nos a Twitter
Presentada la campanya de sensibilització
La Marató de TV3 d’enguany tractarà les lesions medul·lars i cerebrals adquirides
RSC 26/10/2010 21:15
Aquest dimarts s’ha presentat la campanya de sensibilització i difusió social, en la qual s’impartiran més de 3.000 conferències, sobre les lesions medul·lars i cerebrals adquirides que precedirà l’edició 2010 de “La Marató de TV3”.
L’acte, celebrat a l’Auditori de TV3, ha estat conduït pel president de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) i de la Fundació, Enric Marín, que ha estat acompanyat per la directora de RSC i de la Fundació La Marató de TV3, Carme Basté, el director de “La Marató de TV3”, Xavier Abad, el director creatiu de Màrqueting de TVC, Carles Checa, i els experts en lesions medul•lars Dr. Miquel Ángel González Viejo, de l’Hospital Vall d’Hebron, i en lesions cerebrals adquirides, Dra. Montserrat Bernabeu, de l’Institut Guttmann.

En la seva intervenció, Enric Marín ha qualificat “La Marató de TV3” com un “fet insòlit que només pot posar en marxa un grup de comunicació amb vocació de servei públic com la CCMA”. L’èxit de “recaptació i de penetració social de “La Marató” és d’un mèrit extraordinari”, ha destacat Marín, que també ha recordat l’important volum de recursos econòmics, prop de 90 milions d’euros, que aquest projecte ha recaptat en 19 edicions.

La directora de la Fundació, Carme Basté, ha presentat la campanya de difusió i sensibilització social sobre les lesions medul•lars i cerebrals adquirides, que es difondrà pel territori català mitjançant diversos suports gràfics – díptics, cartells i banderoles – i un potent acció divulgativa als centres educatius.

En el marc d’aquesta acció s’impartiran més de 3.000 conferències, que acostaran la realitat de les lesions als joves, un públic “especialment permeable a les patologies que tractem aquest any”, segons ha explicat la directora de la Fundació. Basté també ha destacat el protagonisme de la societat civil catalana en “La Marató”, que organitzarà “més de 1.200 activitats populars” per donar suport a aquest projecte.

La directora de la Fundació ha presentat la Fira de Barcelona com a nova seu telefònica i centre d’operacions de “La Marató de TV3”, i el nou telèfon del programa, 905 11 50 50.

El director de “La Marató de TV3”, Xavier Abad, ha presentat un nou recurs tecnològic i didàctic, la realitat augmentada, que “La Marató” emprarà aquest any per primera vegada per fer més entenedores les patologies tractades. Mitjançant imatges reals i virtuals, aquest dispositiu, disponible al web de la marató, permetrà projectar un cervell i una medul•la espinal en 3D, que ajudaran a entendre el funcionament del sistema nerviós i com les lesions el poden afectar.
Envia'ns el teu comentari
*
*
Has de copiar en el camp de text els 6 caracters, del 0 al 9 i de la A a la F

* Camps obligatoris
CatalunyaPress - Ronda Universitat 12, 7ª Planta -08007 Barcelona - Tlf (34) 93 301 05 12 - redaccio@catalunyapress.cat | www.catalunyapress.cat
RESERVATS TOTS ELS DRETS. EDITAT PER ORNA COMUNICACIÓN SL | Mapa Web
Inscrita en el Registre Mercantil de Barcelona al tom 39480, foli 12, full B347324, Inscripció 1