Convocatòria d'ajuts per a la realització de tesis doctorals

Atenció: s'obre en una nova finestra. ImprimeixCorreu electrònic

Amb l’objectiu d’estimular l’obtenció del títol de doctorat per part dels estudiants de tercer cicle de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació,

RESOLC:

Primer. Convocar ajuts per finançar tasques de recerca en la realització de tesis doctorals amb càrrec a una partida de 1.500 € del pressupost del Contracte programa de recerca 2010 de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació i amb l’aportació extraordinària del Departament de Biblioteconomia i Documentació.

Segon. Facultar la Comissió de Recerca de la Facultat per resoldre aquesta convocatòria d’acord amb les bases que tot seguit s’enumeren.

BASES

1. Objectiu

Aquests ajuts tenen com a objectiu fonamental donar suport a les línies de recerca del programa de doctorat de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació i potenciar la concreció i el progrés dels projectes de tesi inscrits a la Facultat, així com la inscripció de nous projectes.

2. Sol·licitants

Poden demanar aquests ajuts els estudiants de doctorat de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació que estiguin en estadis inicials de realització de la tesi o de formulació del projecte de tesi de cara a la seva inscripció. Per tant, caldrà que els alumnes de biennis no adaptats a l’EEES tinguin la tesi inscrita i, en el cas del nou doctorat EEES, estiguin matriculats en el període de recerca i comptin amb una vinculació efectiva a una línia de recerca del programa de doctorat.

No podran optar a alguna de les modalitats d’aquesta convocatòria els estudiants que ja hagin rebut un ajut per conceptes similars en convocatòries anteriors de la Divisió de Ciències de l’Educació o de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació.

3. Destinació i gestió dels ajuts

Es donarà un ajut de com a màxim 500 euros. Aquest ajut no es donarà en metàl·lic, sinó que es destinarà a finançar factures corresponents a despeses d’obtenció de documents; còpia i digitalització de documents; cerca bibliogràfica en bases de dades de pagament i cerques per encàrrec a la Biblioteca de la UB; viatges i allotjament per realitzar estades en centres de recerca de fora de Barcelona, per consultar documentació en arxius i biblioteques, o per a la realització d’entrevistes amb persones que puguin subministrar informació relacionada amb l’elaboració de la tesi. La concessió efectiva de l’ajut quedarà vinculada a la presentació d’un informe de progrés per part del director de la tesi, o del tutor responsable de la línia de recerca del programa de doctorat adaptat a l’EEES. La gestió econòmica de l’ajut concedit es durà a terme des de l’Oficina de Recerca de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació, seguint les normes de gestió de pressupost de la Universitat de Barcelona i amb el vistiplau del corresponent director o tutor de tesi.

4. Durada

El període de gaudiment de l’ajut començarà l’endemà de la publicació de la resolució de la concessió i finalitzarà el 25 de novembre de 2011.

5. Documentació

Els estudiants que vulguin sol·licitar aquest ajut han de presentar l’imprès de sol·licitud annexat a aquestes bases. A més, han d’adjuntar-hi la documentació complementària següent:

a) Fotocòpia del full d’inscripció de tesi i certificació de que la inscripció està anotada en el seu expedient acadèmic oficial (GIGA), o fotocòpia conforme l’alumne està matriculat en el període de recerca del nou doctorat EEES.

b) Documentació acreditativa conforme s’està al corrent de pagament dels drets de tutoria o de matrícula.

c) Currículum del sol·licitant.

6. Presentació de documentació i termini

Les sol·licituds s’han d’adreçar al Deganat de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació i s’han de presentar a la Secretaria d’Estudiants i Docència. El termini de presentació de sol·licituds finalitza el dia 22 de desembre de 2010.

7. Valoració de les sol·licituds

Les sol.licituds seran avaluades segons els criteris següents:

a) Currículum del sol·licitant.

b) Valoració de l’informe.

c) Viabilitat de la realització de la tesi.

8. Comissió de selecció, seguiment i avaluació

La comissió avaluadora serà la mateixa Comissió de Recerca.

La Comissió podrà sol·licitar als candidats qualsevol documentació complementària, si escau.

En finalitzar el període de gaudiment de l’ajut, caldrà lliurar un informe final de compliment del pla de treball.

9. Resolució

La resolució d’atorgament d’ajuts d’aquesta convocatòria es comunicarà a l’interessat i es farà pública al web de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació.

Cristóbal Urbano Salido

Degà de la Facultat de Biblioteconomia i Documentació

Barcelona, 3 d’octubre de 2010

 



© Universitat de Barcelona Edició: Facultat de Biblioteconomia i Documentació