INICI    Login o Registra't    Contacta amb nosaltres

CAL UN EXERCICI MODÈLIC DE TRANSPARÈNCIA EN LA VISITA DEL PAPA
carregant ...

Fa pocs dies el cardenal arquebisbe de Barcelona, Lluís Martínez Sistach compareixia davant els mitjans de comunicació per donar detalls de la visita que el Papa farà a Barcelona per tal de beneir el temple de la Sagrada Família. En les seves declaracions, quan es va referir al cost de la visita, va dir que aquesta seria “austera”, però no va aclarir cap xifra. Una part del cost total aniria a càrrec de l’Estat i una altra part a càrrec de la Generalitat.

Encara estan molts presents les presumptes irregularitats econòmiques del viatge que el Papa va fer a Valencia el 2006 i les sospites que el mateix arquebisbat de Valencia, sent arquebisbe el nefast Agustín Garcia-Gascó, va participar en una presumpta trama que va desviar fons del viatge. Fina ara, mai cap administració, ni l’Arquebisbat de València, s’han pronunciat sobre el cost real de la fastuosa visita.

A Barcelona, no n’hi ha prou en dir que serà un viatge auster, cal, ara més que mai, en plena crisi econòmica, quan s’estan retallant despeses, pensions i salaris, amb milers d’aturats a tot Catalunya, una transparència absoluta.

No només cal conèixer el cost total, també quines quantitats aniran a càrrec de la Generalitat i de l’Estat i quina quantitat haurà d’aportar l’Arquebisbat de Barcelona. Així com també qui ingressarà els ingressos per merchandising, drets de televisió, etc. que genera tota visita papal.

Al marge de qualsevol consideració eclesial i pastoral sobre la visita del Papa a Barcelona, que ja farem en el seu moment, no considerem que la despesa que pot implicar un desplaçament d’aquest tipus pugui ser justificable en els moments actuals, però ja que es fa s’ha d’assumir amb total transparència els possibles costos socials que pugui implicar el donar a conèixer la factura final de tot plegat. L’Església catalana no es pot permetre la mínima ombra de dubte sobre cap aspecte de la visita del Papa, la societat catalana en general, i amplis sectors de fidels ho viuríem com un escàndol del que els responsables n’hauran de donar comptes.

Crec que al nostre arquebisbe li ha de servir l’experiència que està vivint l’Església universal amb el tema dels abusos sexuals a menors per part de clergues i a quin punt tan delicat a portat una política d’opacitat.

La veritat ens farà lliures.

JT



'' Església Plural vol treballar a favor del reconeixement i el respecte de la pluralitat dins l'Església,
del valor d'una vida de fe fonamentada en Jesús, en el seu evangeli,
i en la crida personalíssima que l'Esperit fa a cadascú. ''


Enviat el 24 del 07 del 2010 per tovi
[ Tornar enrera ]


No són permesos els comentaris anònims.
Si no ets usuari registrat fes-ho ara si us plau




ismu ha escrit:
Re: CAL UN EXERCICI MODÈLIC DE TRANSPARÈNCIA E
Puntuació:5

ara tots els costos ja no els pagaran el japonesos... qui ho farà ?

Aquest dimarts s'ha concretat també el cost de la visita que assumirà l’arquebisbat de Barcelona, uns 700.000 euros, que han estat més dels previstos per l'ampliació de l'espai que s'habilitarà amb cadires a l'exterior del temple. Amb donacions de particulars i institucions privades ja se n'han cobert 400.000. Enric Puig ha destacat la diversitat de procedències i d'imports que van dels 15 euros als 10.000.
2010-10-19 20:00:37
ocell ha escrit:
Re: CAL UN EXERCICI MODÈLIC DE TRANSPARÈNCIA E
Puntuació:3
Para Luis 2
Me avergÜenzo de leer la acusación-jucicio de que unas determinadas personas por expresar lo que debe de ser verdad, se les digan que NO SON CATÓLICAS. ¿Que tiene que ver ser católico con la libertad de expresión y disensión? Jesús de Nazaret seguro que está de acuerdo con ellas.
2010-10-10 22:04:32
ismu ha escrit:
Re: CAL UN EXERCICI MODÈLIC DE TRANSPARÈNCIA E
Puntuació:4
(CONTINUACIÓ COMENTARI ANTERIOR)

L' altar é un bloc de 3 m. portat de
l' IRAN, de 7.500 kg. de pes de pòrfir, varietat de porfirita que conté fenocristalls de feldspat, cal comptar també l'òrgan de 1492 tubs, llosses i ceràmiques en les dues portes, vitralls e la girola i el transsepte.Dues gran portes de bronze, esculpit el Parenostre en 50 idiomes etc.

PERÒ NO ENS HEM DE PREOCUPAR CASI TOT HO PAGARAN EL JAPONESOS...

el Nano de Sants
2010-09-21 16:08:38
ismu ha escrit:
Re: CAL UN EXERCICI MODÈLIC DE TRANSPARÈNCIA E
Puntuació:3
per anar fent números :
Sagrada Família i haurà,

- En el presbiteri un baldaquí heptagonal metàl·lic de 5 m. de diàmetre, en el que hi hauran penjats gotims de raïm de vidre, fulles de parra de coure i espigues de fusta blanca, amb els laterals folrats de pergamí i amb coberta de tapís. Tot ell està cobert d'una patina d'or de 22 quirats

El Nano de Sants

2010-09-21 13:38:24
JordiBassas ha escrit:
Re: CAL UN EXERCICI MODÈLIC DE TRANSPARÈNCIA E
Puntuació:3
"Les guineus tenen caus i els ocells, nius, però el fill de l'home no té un reposar el cap". Aquesta sentència, sugurament dita popular, surt a Lluc i Mateu (Font Q). És la condició humana, que Jesús personalitza. Els qui dormen en els cuixins més luxosos tampoc no tenen on reposar el cap. Són tan pobres com el qui dorm en un banc al carrer.
2010-09-13 22:09:05
JordiBassas ha escrit:
Re: CAL UN EXERCICI MODÈLIC DE TRANSPARÈNCIA E
Puntuació:3
"Les guineus tenen caus i els ocells, nius, però el fill de l'home no té un reposar el cap". Aquesta sentència, sugurament dita popular, surt a Lluc i Mateu (Font Q). És la condició humana, que Jesús personalitza. Els qui dormen en els cuixins més luxosos tampoc no tenen on reposar el cap. Són tan pobres com el qui dorm en un banc al carrer.
2010-09-13 22:06:23
Luis2 ha escrit:
Re: CAL UN EXERCICI MODÈLIC DE TRANSPARÈNCIA E
Puntuació:1
Conclusión: ismu-nano-pepita no es católico. Lo digo para irnos centrando... A partir de ahí, su opinión es tan respetable como la de cualquier otro, pero no es católico, no es una opinión formulada desde la Iglesia, que tiene como cabeza al Vicario de Cristo. Es bueno recordar cosas tan elementales ante tanta ignorancia, para que no nos llamemos a engaño.
2010-09-11 22:24:09
ismu ha escrit:
Re: CAL UN EXERCICI MODÈLIC DE TRANSPARÈNCIA E
Puntuació:5
(acabament del comentari anterior)

No obstant això, Selva Guillén, poc temps després de la seua designació, va decidir presentar la seua dimissió davant l'arquebisbe de València i *Cotino per considerar que «dites greus *corrupteles» en les adjudicacions «podrien afectar al propi Papa, en cas d'eixir a la llum pública, com ara ha succeït»,estant implicatspersonatges del ca "Gurtel"inclús

"LA VERDAD" de Murcia,en les hemeroteques surten dades econòmiques inclús en EL PAIS i CINCO DIAS

EL NANO DE SANTS
2010-09-10 18:21:07
ismu ha escrit:
Re: CAL UN EXERCICI MODÈLIC DE TRANSPARÈNCIA E
Puntuació:5
El que va ser nomenat coordinador de totes les instal·lacions necessàries per a la celebració de la visita del Papa Benet XVI a València l'any 2006, Jesús Selva Guillén, va dimitir del seu càrrec al poc temps de la seua designació perquè la sospita sobre les «*corrupteles» no afectaren al Sant Pare.

En un text que forma part del sumari, datat a València el 23 de novembre de 2009, es posa en coneixement del magistrat que el *Arquebisbat de València, «per consell» del vicepresident tercer de la Comunitat Valenciana, Juan *Cotino, va designar a José Selva Guillén, enginyer de la Diputació de València i «persona *"intatxable en la seua trajectòria personal i professional», com a organitzador de les dependències de la visita papal.
No obstant això, Selv [...]
2010-09-10 18:13:44
ismu ha escrit:
Re: CAL UN EXERCICI MODÈLIC DE TRANSPARÈNCIA E
Puntuació:3


Si la visita del Papa ha de costar tants milions com a València, per a mi no cal que vingui.

Tots el jerarques de l'església, que viuen en palaus, per a casa meva ens son indiferents, dit més clar, com si no existissin, el Senyor no tenia on reposar el seu cap. Deixem-ho aquí, no sé on hem arribat.

Pepita Rafel Sánchez

2010-09-10 17:57:57
JordiBassas ha escrit:
Re: CAL UN EXERCICI MODÈLIC DE TRANSPARÈNCIA E
Puntuació:3
I per què no pot venir el Papa de Roma? Si vingués el Dalai Lama, segur que tothom ho celebraria.
2010-09-09 16:07:13
papallonadenit ha escrit:
Re: CAL UN EXERCICI MODÈLIC DE TRANSPARÈNCIA E
Puntuació:2
Pobre Sr. Gaudí. si aixequés el cap.
1º encara no veuria acabada la seva obre
2º s'esguerrifaria de veura la seva obre en mans de tafaners i venedors
3º I per últim que tingui que venir el Papa de Roma per fer-hi mes "guasa".
2010-09-08 23:50:34
JordiBassas ha escrit:
Re: CAL UN EXERCICI MODÈLIC DE TRANSPARÈNCIA E
Puntuació:3
4 de juny de 1944. Els aliats entren a Roma, i la gent els surten a rebre amb alegria. Pius XII els invita a una recepció de benvinguda. Els soldats, catòlics i no catòlics, trenquen el cordó de seguretat i envolten el Papa. Ell els saluda amb les múltiples llengües que parla i els reparteix llibrets i estampes del Vaticà. Els alemanys, com Atil.la segles enrera, s'han retirat silenciosament de la Ciutat Eterna. (Extracte de "La Vanguardia Española" del 5 juny de 1944)
2010-08-15 19:30:09
Luis2 ha escrit:
Re: CAL UN EXERCICI MODÈLIC DE TRANSPARÈNCIA E
Puntuació:1
Muy entrañable tu opinión, ocell. ¿Pero me podrías dar algún dato, ni que fuera uno, que avalara las injurias del artículo en lo relativo a la financiación de la visita del Papa a Valencia? Porque,que yo sepa, de eso va el artículo que comentamos.
Si me das un solo dato contrastado, te doy la razón en todo.
2010-07-28 19:24:42
ocell ha escrit:
Re: CAL UN EXERCICI MODÈLIC DE TRANSPARÈNCIA E
Puntuació:3
luis 2. cambia tu mentalidat de que somos unos cuatro viejecitos. YO PROTESTO ENERGINAMENTE, PORQUE NO SOY NINGUN VIEJECITO. Es que no puedes creer a otras personas que tienen distintas diferencias,surgidas de experiencias propias,aparcando los años.
El valor no está simplemente en los años, sino en la calidad de la comunicación
2010-07-28 00:53:51
ocell ha escrit:
Re: CAL UN EXERCICI MODÈLIC DE TRANSPARÈNCIA E
Puntuació:3
Luis 2: estás siempre ojo avizor y te lanzas a comer les presas que van saliendo, muy de tarde en tarde. ¡Claro, estamos en crisis y no podemos llenar las pàginas como antaño. Pero tú sigues vigilante a ver donde puedes opinar. Después de todo lo vivido con las muchas situaciones en la Iglesia y en política, no calumniamos. Sólo expresamos nuestras dolorosas experiencias en la iglesia y sin ella.
2010-07-28 00:38:37
Luis2 ha escrit:
Re: CAL UN EXERCICI MODÈLIC DE TRANSPARÈNCIA E
Puntuació:1
Calumnia que algo queda... ¿Qué es eso de que hay sospechas de que el arzobispado de Valencia participó en una trama para financiar ilegalmente la visita del Papa? ¿Dónde están los imputados del arzobispado? ¿Dónde los condenados? ¿Qué es eso de que hay sospechas? Parecéis la Inquisición a la que tanto criticáis.
Comprendo que estéis escocidos porque sois cuatro y viejecitos, pero os podríais cortar un poco con las injurias, ¿no os parece?
Por otra parte, ni un euro obtenido ilícitamente sirvió para financiar la visita del Papa a Valencia. Alguno, presuntamente, se lucró indebidamente con contratos de obras relativas a tal evento, que no es lo mismo ni parecido...
2010-07-27 23:56:38
AntoniFerret ha escrit:
Re: CAL UN EXERCICI MODÈLIC DE TRANSPARÈNCIA E
Puntuació:3
Estic d'acord que ha de ser una cosa transparent i austera. Per la situació social que patim. I estic d'acord que es vulgui inaugurar el temple de manera solemne, però no per dedicar-lo al culte, sinó per tenir-lo com a monument artístic. Ja que el culte cristià no encaixa amb aquestes cotes de luxe.
2010-07-24 22:06:35

No són permesos els comentaris anònims.
Si no ets usuari registrat fes-ho ara si us plau

 
 


Accions

Enviar a un Amic
Enviar a un amic

Versió per a Imprimir

Article pertanyent a

Església


Altres articles
d'aquesta secció

[ 29-11-2007 ] 
DEMANAR PERDÓ? QUIN PERDÓ?
[ 31-01-2010 ] 
UN ALTRE MÓN ÉS POSSIBLE
[ 01-01-2010 ] 
SERÀ EL 2010 L'ANY DE LA PAU AL MÓN?
[ 03-10-2006 ] 
NO US EMPORTEU CAP MONEDA, ....
[ 22-11-2009 ] 
VINT ANYS DE L’ASSESSINAT D’IGNACIO ELLACURÍA
[ 18-12-2008 ] 
EL VATICÀ REEDITA LA CONDEMNA A LA MODERNITAT
[ 07-04-2009 ] 
CAMÍ DE LA CREU, CAMÍ DE LA PASQUA
[ 22-03-2007 ] 
EL BISBE SALINAS NO ENS MEREIX CONFIANÇA
[ 26-06-2007 ] 
LA CAMPANYA CATALANA

Vots de l'Article,
Puntuació Promig: 4
vots: 5


Si us plau espera un segon i vota per aquest article:

Excelent
Molt Bo
Bo
Regular
Dolent






[ Avís Legal ]
:: Copyright Església Plural ::