Vota
Resultat:
1 vots
Redacció | Actualitzat el 05/10/2010 a les 08:38h

Comerç electrònic: què cal saber?

La comoditat d’adquirir des d’un llibre fins un bitllet d’avió sense moure’ns de casa fa que cada vegada més consumidors es decantin per aquesta nova modalitat de compra.

Però aquesta facilitat de moviment i la seva immediatesa impliquen que sovint ens precipitem a comprar productes sense conèixer quins són els nostres drets i obligacions. Què podem exigir i què ens poden demanar.

L’Oficina comarcal d’atenció el consumidor us resumeix en quatre ratlles els passos que heu de seguir per tal que les vostres compres siguin més segures.

El primer pas, que és el més important: cal que abans de fer una compra a través d’Internet comproveu si a la pàgina web apareixen les dades d’ubicació de la botiga virtual: nom, adreça, població i altres dades que permetin contactar amb l’empresa d’una manera ràpida, directa i efectiva. Si l’empresa responsable no s’identifica , no us refieu de qui s’amaga. No hi compreu.

Un cop efectuada la compra la botiga virtual us ha d’avisar sempre de la recepció de la comanda, sense demora i també per via electrònica. Sense aquest avís de confirmació no es pot considerar feta la compra. Per això, el venedor ha de posar sempre a disposició dels clients els mitjans tècnics adequats i eficaços que li permetin identificar i corregir els errors d’introducció de dades, abans de realitzar la comanda.

El règim de lliurament, un detall molt important en la compra d’un producte a distància:  heu de saber que el venedor està obligat a lliurar el producte en un termini de 30 dies.  En cas de no poder fer-ho, sempre s’haurà de comunicar al consumidor, donant-li la possibilitat de poder recuperar l’import pagat. La devolució de l’import s’ha de fer com a màxim en 30 dies i de no ser així el comprador pot reclamar el doble del que se li deu i la corresponent compensació econòmica  pels perjudicis soferts. Fixeu-vos bé en les condicions de compra i lliurament.

Però el que gairebé ningú no sap és que els compradors quan compren un producte a distància tenen el dret a desistir de la seva compra en un termini de 7 dies, a partir del moment en què es rep el producte i es pot examinar. És el venedor qui us ha d’informar d’aquest dret, mitjançant un document de revocació que s’ha de lliurar juntament amb el producte que heu comprat. Si us voleu fer enrere, ompliu aquest document i comuniqueu la vostra renúncia a l’empresa de forma escrita, mitjançant burofax, carta certificada o telegrama perquè així quedi constància de la vostra intenció.

La vostra renuncia no ha d’expressar els motius pels quals us feu enrere, no és necessari, però en canvi ha d’anar acompanyada del producte que vau comprar. A més, us heu de fer càrrec de les despeses de devolució. Retornat el producte, l’empresa us ha de retornar l’import que us va cobrar. Si no veieu clar, feu ús d'aquest dret.

Aquelles compres en què el preu va ser finançat a través del venedor o d’un tercer, l’exercici del dret de desistiment implicarà també la resolució del contracte de crèdit  sense cap penalització per al comprador.

Però, a vegades, tot i estar informats podem tenir problemes. I si llavors voleu reclamar, cal que contacteu en primer lloc amb el venedor per tal de trobar una solució al conflicte. I en cas que no sigui atesa la vostra petició, podeu consultar els organismes de consum sobre com podeu actuar.

Recordeu:

- És molt important que al web figurin les dades de l’empresa.
- Us han d’informar que han rebut la comanda.
- En el termini de 30 dies us han de lliurar el producte.
- Fixeu-vos sempre en les condicions de compra, lliurament i pagament per no tenir sorpreses.
- Si no ho veieu clar, si dubteu, feu ús del dret de revocació.
- Si sorgeixen problemes contacteu amb l’empresa, i si aquesta no us respon o bé no us poseu d’acord, veniu a l’Oficina de consum, us ajudarem a resoldre el conflicte.

Més informació:
Oficina de consum
Consell Comarcal d’Osona
Edifici “ El Sucre”
c/ Ramon d’Abadal i de Vinyals, 5 3pl
08500-VIC
www.consum.cat
www.ccosona.cat



Navega per les etiquetes

comerç electrònicconsum

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Enquesta
El Lip dub per la independència de Vic haurà servit per alguna cosa?
      Vots emesos: 203
Edicions locals

Consum

Comerç electrònic: què cal saber?

La comoditat d’adquirir des d’un llibre fins un bitllet d’avió sense moure’ns de casa fa que cada vegada més consumidors es decantin per aquesta nova modalitat de compra.
Bloc de fotos
Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: