Boogie, el aceitoso serà un dels films en la secció de fantàstic. Foto: Promoció
A woman, a gun and a noodle shop: del reconegut director asiàtic Zhang Yimou, és una adaptació de "Sangre fácil", dels germans Coen, un film que va desvetllar gran interès en Yimou, fins al punt de voler- ne fer una nova versió situada a la Xina del segle XIX. Yimou ha introduït elements d'humor negre i s'ha deixat portar per la fantasia, en una posada en escena exuberant.
Boogie, el aceitoso: plena de violència i amb moltes referències al gènere i humor macabre, aquest film s'erigeix en peça clau de l'animació argentina. Obra del desaparegut i aclamat dibuixant de còmics argentí Roberto Alfredo Fontanarrosa. Boogie és un mercenari nord-americà sense escrúpols, veterà de la guerra del Vietnam, que menysprea les dones, els homosexuals, els negres i els llatins. No té pèls a la llengua ni al gatell i està disposat a fer el que faci falta per diners.
Franklyn: en aquesta seva primera pel·lícula, interpretada per Ryan Phillippe i Eva Green, McMorrow estableix un complex paral·lelisme entre el Londres contemporani i una futurista ciutat anomenada Meanwhile City, governada per un poder místic que obliga a professar una religió o altra, fomentant així l'aparició d'exòtics cultes a estranyes deïtats.
La posesión de Emma Evans: el cinema espanyol està representat per aquesta pel·lícula, de Manuel Carballo i produïda per Filmax. Després de “El último justo”, Carballo es llança a la realització d'un film amb registres completament diferents. Emma es una jove adolescent cansada del control patern i en guerra diària amb els seus pares. Ho intenta tot per demostrar que és independent. Un dia, amb uns amics, invoquen uns suposats esperits. Emma aconsegueix contactar realment amb un esperit, que no triga en prendre possessió del seu cos i ànima.
El último exorcismo: una curiosa realització nord-americana dirigida per l'alemany Daniel Stamm. Ens presenta un extraordinari fals documental sobre un descregut pastor evangelista, que fa anys que ha deixat de creure en l'existència del dimoni i es dedica a practicar falsos exorcismes sobre ànimes càndides afligides per problemes quotidians que, malgrat la pantomima, creuen haver-se curat.
The perfect host: producció americana dirigida per Nick Tomnay, que en el seu primer llargmetratge i amb l'ajuda d'un extraordinari David Hyde Pierce ens mostra com se li pot donar la volta a un argument a priori trivial. Un atracador frustrat, reincident i ferit, busca refugi i troba una casa en la qual pot entrar fent-se passar per amic d'una amiga del propietari. Finalment, l'atracador acaba convertit en víctima.