El Prat
L'Aeroport inicia un nou procediment per reduir l’impacte acústic en horari nocturn
L'Aeroport d’El Prat ha iniciat aquest dijous el nou procediment d’aproximació d’aeronaus en la configuració nocturna de pistes amb l’objectiu de reduir l’impacte acústic sobre les poblacions de Gavà, Castelldefels, Viladecans, Sant Boi de Llobregat i Begues.
Actualment, els aterratges que es realitzen en horari nocturn (de 23.00 a 07.00 hores) utilitzen la pista creuada de l’aeroport, aterrant per el mar. En aquest sentit, s’han definit noves rutes d’aproximació a aquest pista per evitar el impacte acústic dels avions sobre zones de densitat de població.
Aquesta nova operativa, es va comunicar el passat mes de maig en el marc del Grup Tècnic de Treball de Sorolls de l’Aeroport de Barcelona, integrat per representants d’Aena, de la Generalitat de Catalunya i dels ajuntaments de les poblacions properes a l’aeroport.
Per poder dur a terme aquesta operativa, Navegació Aèria ha realitzat durant un any els estudis i comunicacions necessàries per la seva correcta implementació: estudis de viabilitat, estudis de seguretat, tràmits d’aprovació, cartes de navegació i publicació a l’AIP (Publicació d’Informació Aeronàutica).