Divendres, 19 de novembre de 2010 | 18:29
Vostè es troba a: Inici > Economia >

COMESA apura els seus últims cartutxos

Versió Mòbil Subscriu-te al butlletí Subscriu-te als rss Segueix-nos a Facebook Segueix-nos a Twitter
Indústria mediarà amb FIAT pels 277 treballadors de la Zona Franca
COMESA apura els seus últims cartutxos
12/11/2010 18:40
9comesa
X. Prera.- En 1994 Espanya iniciava un creixement econòmic que duraria fins a 2006, quan la crisi va copejar com a pocs al model espanyol del maó. El cas de Comesa és simptomàtic: el seu possible final pot produir-se ara, però va tenir l'origen precisament en 1994, quan va començar l'anomenat ‘miracle espanyol'.
Llavors, l'empresa alemanya ZF entrava en Iveco Pegaso i formaven el ‘joint venture' que encara és l'empresa de la Zona Franca, que ara ha anunciat el seu tancament, fet que suposaria l'acomiadament de 277 persones.

Aquest acord comercial és alhora el maldecap i el motiu d'esperança per aquestes 277 famílies que viuen amb angoixa des que el 29 d'octubre se'ls anunciés el tancament. S'agafen a una última taula de salvació: argumenten, tot i que la italiana ho negui, que la fàbrica on treballen és propietat de Fiat (Iveco) i li demanen un pla d'industrial, com va prometre l'any passat.

Aquest divendres han rebut una bona notícia. Com ja fes el Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya, el Ministeri d'Indústria els dóna la raó i s'ha compromès a mantenir en properes dates una reunió amb els responsables de la italiana Fiat.

El portaveu sindical de CCOO a la planta, José María Places, recorda que la majoria de l'accionariat –un 60%- encara pertany a Iveco, a qui exigeix responsabilitats. La resta, un 40%, és propietat de ZF. A més, en el que suposa una anècdota molt reveladora, recorda com el dia després d'anunciar el tancament de la planta, de la pàgina web de Comesa hi havia ‘desaparegut' la història de la planta.

"Exemple de productivitat"

Places assegura que estan disposats a negociar amb la italiana Fiat un pla industrial, però no toleraran un tancament, i anuncien accions "contundents" si la mediació d'Indústria no funciona.

En aquest sentit, des dels sindicats s'assegura que la planta és un exemple de formació. "Si és el que demanen ara les empreses, nosaltres fa temps que complim". Així, assegura que des de 1996 han realitzat una mitjana anual de 8.500 hores de formació entre tota la plantilla.

Com ha ocorregut amb moltes altres multinacionals a Espanya en els últims anys, tant Fiat com ZF estarien plantejant un replegament estratègic als seus països d'origen. "Es volen solucionar els problemes d'Itàlia o Alemanya aguditzant els d'aquí", sentencia el delegat sindical.
Envia'ns el teu comentari
*
*
Has de copiar en el camp de text els 6 caracters, del 0 al 9 i de la A a la F

* Camps obligatoris
CatalunyaPress - Ronda Universitat 12, 7ª Planta -08007 Barcelona - Tlf (34) 93 301 05 12 - redaccio@catalunyapress.cat | www.catalunyapress.cat
RESERVATS TOTS ELS DRETS. EDITAT PER ORNA COMUNICACIÓN SL | Mapa Web
Inscrita en el Registre Mercantil de Barcelona al tom 39480, foli 12, full B347324, Inscripció 1