Dimecres, 8 de desembre de 2010 | 19:03
Vostè es troba a: Inici > Comunicació >

"La situació de la TV pública és similar a una tempesta perfecta"

Versió Mòbil Subscriu-te al butlletí Subscriu-te als rss Segueix-nos a Facebook Segueix-nos a Twitter
El director de la televisió andalusa lamenta els problemes del sector
"La situació de la TV pública és similar a una tempesta perfecta"
Comunicació 02/12/2010 14:18
El director general de la RTVA, Pablo Carrasco, ha assegurat aquest dijous en la seva intervenció en "el Fórum Europa. Tribuna Andalusia" que les circumstàncies actuals no són les més adequades per a l'existència de les televisions públiques.
Pablo Carrasco, director de la RTVA
"La situació actual és una tempesta perfecta que dificulta la nostra existència, però per això té molt més sentit que mai que existeixin ens públics", opina. En un primer lloc, Pablo Carrasco ha indicat que en això influeix negativament "la crisi econòmica que afecta a la societat i per tant a la pròpia inversió pública".

Al seu judici, no és aquesta l'única "borrasca" que afecta a l'ens públic, "doncs la multiplicació de l'oferta fa que cada vegada sigui més difícil que els espectadors recordin que s'emet un contingut i, sobretot, que recordin el dia, el canal i l'hora d'emissió d'un programa concret".

Per al màxim responsable de l'ens públic andalús, la complicada situació actual de la televisió es complementa amb la concentració dels operadors.

"Estem assistint a la fusió de grans televisions privades. Ja coneixem el cas de Telecinco, que ha absorbit a Cuatro, i si es confirma la unió entre Antena 3 i laSexta ens trobarem amb un panorama de dos grans grup que controlaran tot el mercat", ha dit en la trobada informativa, organitzat a Sevilla per Nova Economia Fórum.

Aquesta situació, al seu judici, disminuirà el repartiment publicitari per a la resta de televisions, "sense el qual difícilment serem capaços de subsistir".

Missatge d'optimisme

Malgrat això, Pablo Carrasco ha volgut llançar un missatge d'optimisme sobre el futur de la televisió. "Amb tot, no és cert que la televisió estigui morta, tot el contrari. Els resultats de 2010 tornen a recollir un augment del consum televisiu en tots els segments, inclosos els joves, que veuen més temps la televisió del que dediquen les xarxes socials", ha assegurat.

No obstant això, Carrasco assenyala que "és evident que en aquests temps de crisis cal renunciar a coses i prescindir dels superflu, sense errar i sense eliminar aquells aspectes més estratègics".
Envia'ns el teu comentari
*
*
Has de copiar en el camp de text els 6 caracters, del 0 al 9 i de la A a la F

* Camps obligatoris
CatalunyaPress - Ronda Universitat 12, 7ª Planta -08007 Barcelona - Tlf (34) 93 301 05 12 - redaccio@catalunyapress.cat | www.catalunyapress.cat
RESERVATS TOTS ELS DRETS. EDITAT PER ORNA COMUNICACIÓN SL | Mapa Web
Inscrita en el Registre Mercantil de Barcelona al tom 39480, foli 12, full B347324, Inscripció 1