Consum:

El nou Codi de Consum de Catalunya

El Codi de Consum de Catalunya amplia, actualitza i millora els drets de les persones consumidores al nostre país i el dota, en l’àmbit de consum, d’un marc jurídic complet que vol esdevenir model de referència en molts sectors de l’activitat econòmica.

Què és la Junta Arbitral de Consum de Catalunya?

La Junta Arbitral de Consum de Catalunya és un òrgan administratiu al servei dels consumidors i empresaris, i que depèn de l’Agència Catalana del Consum. Aquest òrgan ofereix als establiments la possibilitat d’adherir-se a la Junta per solucionar possibles conflictes que es puguin derivar de la relació amb els seus clients.

Comerç electrònic: què cal saber?

La comoditat d’adquirir des d’un llibre fins un bitllet d’avió sense moure’ns de casa fa que cada vegada més consumidors es decantin per aquesta nova modalitat de compra.

Cinc cèntims sobre l'Oficina de Consum del Consell Comarcal d'Osona

L’Oficina és un servei d’informació i orientació als consumidors sobre quins són els seus drets i deures en matèria de consum.

Per Nadal, consum responsable

L’Agència Catalana del Consum i l’oficina comarcal d’atenció al consumidor del Consell Comarcal d’Osona us aconsellem que abans de fer les vostres compres de Nadal llegiu detingudament les recomanacions que us detallem.

Els serveis a domicili. Que cal saber?

Els serveis a domicili són aquells que estan destinats a mantenir i reformar els habitatges i els locals, com per exemple els serveis de pintura, obres i reparacions diverses.
Aquest tipus de servei es pot fer en el mateix domicili del consumidor o en el taller del prestador amb la instal·lació posterior al domicili del client.

Els SMS Premium

Els SMS Premium han proliferat durant els últims mesos i també les reclamacions sobre el seu contingut, preu i condicions.
Es pot accedir a ells marcant uns números molt curts a través d’un missatge de mòbil, i permeten la descàrrega de continguts com jocs, vídeos, tons, o bé la participació en concursos, sorteigs i programes de ràdio i televisió.
Per evitar fer-ne un mal ús es va redactar i aprovar pels organismes competents, un “Codi de Conducta” d’obligat compliment que us detallem breument perquè no tingueu sorpreses.

Llum i mercat lliure

A partir de l’1 de juliol de 2009, desapareix el sistema de tarifesregulades i tots els usuaris d’electricitat passem al mercat lliure, d’acord amb el RD 485/2009, de 3 d’abril, pel qual es regula la posada en funcionament del subministrament de l’últim recurs en el sector de l’energia elèctrica.

L’Escola de Consum de Catalunya visita Osona

L’Escola de Consum de Catalunya (ECC) és un servei públic creat per l’Agència Catalana del Consum de la Generalitat de Catalunya que te per objectiu afavorir la presència de l’Educació del Consum dins l’àmbit educatiu català. La seva seu itinerant serà a Manlleu del 12 al 22 de maig.

Un ajut per als comerciants i les empreses de serveis

El cop de mà que necessites. Tothom a la feina necessita un cop de mà. I més si es tracta d’un comerç o empresa de serveis. Des de consum volem facilitar-vos la tasca, recordant-vos els requisits generals que els establiments han de complir.  I eviteu al màxim els conflictes.

Avís a usuaris d'Internet que reben correus fraudulents

El “phishing” és una pràctica fraudulenta a Internet, a través de la qual s’utilitza il•lícitament un duplicat fals d’una pàgina web amb voluntat d’enganyar per aconseguir, fraudulentament, les dades personals i confidencials de la persona destinatària del correu-trampa, amb falsos pretextos i fer-ne ús.

Si tens telèfon fix, connecta amb els teus drets!

L’oficina de consum del Consell Comarcal ha tancat l’any 2008 amb un augment important de les reclamacions del sector de la telefonia. Per aquest motiu, des d’aquest servei us fem arribar uns quants consells, per tal d’evitar sorpreses desagradables.
Hem separat les recomanacions amb tres apartats que publicarem en tres fases, ja que els problemes solen aparèixer en diferents etapes: abans de contractar, durant la prestació del servei i quan ens interessa donar-nos de baixa.

Informa’t bé abans de demanar qualsevol tipus de crèdit: els crèdits ràpids

Moltes vegades ens podem trobar amb la necessitat de disposar de diners d’una manera urgent per tal de fer front a determinades despeses personals no previstes o extraordinàries.
En aquests moments ens venen a la memòria anuncis vistos a la televisió o als diaris en quèn s’ofereixen crèdits d’una manera àgil i senzilla: són els anomenats crèdits ràpids.
Però, són  la millor solució?
Són tan avantatjosos com semblen en la seva publicitat?

Recomanacions de l’Oficina de Consum del Consell Comarcal per comprar a les rebaixes

En el marc de la campanya de rebaixes d’hivern, des de l’Oficina de Consum us volem donar uns quants consells i recomanacions que cal que tingueu en compte:
- Les rebaixes d’hivern d’aquest any comencen el 7 de gener fins al 6 de març, ambdós inclosos.
- El comerciant pot decidir tant la conveniència d’oferir els seus productes rebaixats com la durada d’aquest període, que pot anar des d’una setmana fins a dos mesos. Es a dir, els comerciants no tenen obligació de fer rebaixes.

Per Nadal, consum responsable

L’Agència Catalana del Consum i l’oficina comarcal d’atenció al consumidor del Consell Comarcal d’Osona us aconsellem que abans de fer les vostres compres de Nadal llegiu detingudament les recomanacions que us detallem:
- Planifiqueu les despeses i eviteu sobreendeutar-vos
- Feu una llista de les compres que considereu més necessàries (aliments, regals...)

Que cal saber abans de comprar per Internet

El comerç electrònic és una modalitat de la compra a distància que esta proliferant cada dia més. La comoditat d’adquirir des d’un llibre fins a un bitllet d’avió sense moure’ns de casa, fa que alguns consumidors es decantin per aquesta nova modalitat de compra.
A l’hora d’emprar aquest sistema, és important tenir presents algunes precaucions, que ens evitaran sorpreses desagradables.

La sentència que condemna una botiga a tornar 69 euros pel canvi d’uns pantalons no crea jurisprudència

 
L’Agència Catalana del Consum opina que la sentència de l’Audiència de Barcelona que condemna una botiga a retornar l’import de la diferència de preu d’uns pantalons canviats per uns altres de preu inferior, no crea jurisprudència.
L’Agència considera que la sentencia no obliga a modificar cap pràctica comercial respecte a l’aplicació de les normatives de comerç i de consum.
Segons la normativa vigent, els consumidors tenen dret a la reparació, substitució o retorn dels diners, en cas que ens hagin lliurat un producte defectuós.

Un 80% de les empreses adherides a l’arbitratge de consum no té reclamacions

 
L’Agència Catalana del Consum i l’oficina de consum del Consell Comarcal d’Osona han iniciat  una nova campanya de comunicació per estendre l’ús de l’arbitratge de consum entre les empreses i les persones consumidores.
L’arbitratge de consum es un procediment extrajudicial que neix quan dues parts enfrontades, en aquest cas consumidor i empresa, decideixen posar en mans d’un tribunal arbitral la seva controvèrsia i es comprometen a complir la resolució que aquest dicti.

L’oficina de consum del Consell Comarcal ha detectat un increment de les reclamacions dels serveis telefònics de tarificació addicional i especial.

La telefonia és des de fa uns anys el sector que te més reclamacions en matèria de consum. L’oficina de consum del Consell Comarcal ha rebut els últims mesos moltes queixes i consultes sobre els anomenats serveis telefònics de tarificació addicional i
especial, per aquest motiu us adjuntem informació per tal d’evitar sorpreses desagradables.
Quins són?
- Tarificació addicional: Són els números amb prefix 803,806,807 i 907, comporten una retribució per la prestació d’uns serveis d’informació o entreteniment i en conseqüència repercuteixen als usuaris un cost addicional a part del cost de la pròpia trucada.
- Tarificació especial : Alguns números son parcialment o totalment gratuïts per exemple el 112,900 i 901 i n’hi ha d’altres de preu més elevat, 902 i 905.

Novetats en la contractació del gas natural

L’1 de juliol de 2008 va desaparèixer el sistema de tarifes regulades i tots els usuaris de gas natural vam passar al mercat lliure. També es va crear la tarifa d’últim recurs, que és el preu màxim que les empreses comercialitzadores ens poden cobrar.
Pàgina 1 de 1
  
Enquesta
Esteu d'acord amb les noves mobilitzacions dels sindicats?
      Vots emesos: 16
Edicions locals

Consum

El nou Codi de Consum de Catalunya

El Codi de Consum de Catalunya amplia, actualitza i millora els drets de les persones consumidores al nostre país i el dota, en l’àmbit de consum, d’un marc jurídic complet que vol esdevenir model de referència en molts sectors de l’activitat econòmica.
Bloc de fotos
Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: