Vota
Resultat:
0 vots
El Ripollès.info | Actualitzat el 17/12/2010 a les 16:28h

El semidirecte de la neu

Un nou servei unirà Barcelona i la Molina durant la temporada d'esquí amb aturada a Vic.

El Tren Blanc s'aturarà a Ripoll i Ribes de Freser. Foto: Adrià Costa

La línia de tren tindrà un nou servei semidirecte especial els caps de setmana. Serà només durant la temporada d'esquí per facilitar l'accés fins a la Molina. El nou enllaç, que també funcionarà els dies festius, sortirà de Barcelona Plaça de Catalunya a les 6.10 i arribarà a la Molina a les 8.43. Per poder gaudir de les activitats tot el dia, aquest tren efectuarà la tornada des de la Molina a les 17.50 amb arribada a Barcelona Plaça de Catalunya les 20.26. El comboi donarà servei a Osona, ja que s'aturarà a Vic.

El nou semidirecte es denominarà Tren Blanc. Sortirà de l'Hospitalet i després de passar per Barcelona s'aturarà a Granollers-Canovelles, Vic, Ripoll i Ribes de Freser. D'aquesta manera els osonencs el podran utilitzar tant per anar a esquiar com per tornar cap a Barcelona -diumenge al vespre molts estudiants agafen el tren després de ser durant el cap de setmana a la comarca-.

Aquest nou servei se suma a una nova edició dels bitllets combinats de tren, cremallera i forfet a les estacions de la Molina i Vall de Núria que ofereixen conjuntament Renfe i Ferrocarrils de la Generalitat. Val a dir, però, que només es poden adquirir des de Barcelona.

Navega per les etiquetes

neutrenesquíla Molina

COMENTARIS

+0
-0
Tot està inventat
Anònim, 18/12/2010 a les 19:33
(Una de les noves iniciatives més destacades és la posada en marxa del “Tren Blanc” un nou servei que realitzarà per primera vegada el trajecte Barcelona-La Molina).
Per descomptat que quan se suma la petulància amb la ignorància es pot fer el ridícul més espantós, com ho fa RENFE amb aquesta notícia. Jo recordo el "Tren Blanc" que ciculava a mitjans dels seixanta, amb vagons de fusta, d'aquells amb plataformes, i una locomotora francesa elèctrica de la sèrie CC7100. La línia es va electrificar el 1929. Si mal no recordo sortia de Barcelona a la mateixa hora, això si, arribava una hora més tard.
Per cert, en aquella època funcionava una cadireta de l'estació fins el final de la pista del bosc,que comunicava la pista llarga amb l'estació, que donava fàcil accés als refugis del CEC, de la UEC i molts d'altres de centres més modestos. La revolució del 600 va acabar amb el tren i amb la cadireta. Obsolescències programades a favor del cotxe.
Ara la podrien rehabilitar, amb més capacitat,perquè si no donen accés amb busos (amb tracció a les quatre rodes), a peu no hi anirà ni Déu, fins a les pistes.
Haurien de preguntar als grans.



FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Enquesta
Esteu d'acord amb les noves mobilitzacions dels sindicats?
      Vots emesos: 53
Edicions locals

Consum

Per Nadal, consum responsable

Bloc de fotos
Arxiu històric


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: