Diumenge, 23 de gener de 2011 | 11:14
Vostè es troba a: Inici > Economia >

"S'obre un ventall de possibilitats, tant en ocupació com de noves adjudicacions"

Versió Mòbil Subscriu-te al butlletí Subscriu-te als rss Segueix-nos a Facebook Segueix-nos a Twitter
Entrevista a Andrés Mateos. Secretari general d'UGT-Nissan
"S'obre un ventall de possibilitats, tant en ocupació com de noves adjudicacions"
18/01/2011 22:23
Andrés Mateos, Secretari general d'UGT-Nissan
P. Alegre.- L'adjudicació de la fabricació de la ‘Pick Up' a la planta de Nissan de Barcelona ha tret un gran pes de sobre a tots els treballadors i ha obert un gran ventall de possibilitats per a la fàbrica, com assegura el representant d'UGT que ha negociat amb l'empresa, Andrés Mateos, i que augura que l'acord aconseguit permetrà l'arribada de més càrrega de producció.
--Quina sensació teniu ara, poc després de conèixer la bona notícia?
--Bé, la veritat és que ha estat un brot de tranquil·litat, evidentment d'alegria, perquè visualitzem que al final hem aconseguit que la fàbrica de Nissan a Barcelona ja no té un futur incert, com tenia fa un any, i ara tenim un futur assegurat fins al 2024.

--Heu contemplat en aquests dies, des del referèndum del dimecres, que no us donessin la 'pick up'?
--Crèiem, en aquell moment, que l'adjudicació es faria a la planta de Barcelona, però fins que no ens ho ha notificat l'empresa avui hem tingut una mica d'incertesa i s'ha repetit molt la pregunta, sobretot en la secció sindical, que si no ens la donessin que passaria.
--I quina resposta trobàveu a aquesta pregunta?
--La resposta ens la manifestaven abans que comencéssim aquest procés de diàleg. Si al final no adaptàvem el nostre conveni i els nostres aspectes que regulen l'organització interna en fàbrica al que venia a ser Nissan en totes les plantes d'Europa, la ‘pick up' no només no s'anava a fer a la planta de Barcelona. Això no només ens ho ha dit la direcció a nivell local i a nivell europeu, sinó també ens ho va dir el propi Ministeri d'Indústria i tindríem un futur incert.

--Va ser fàcil prendre la decisió de negociar amb la direcció de Nissan un nou pla industrial?
--No, la veritat és que no s'ha pactat un nou pla industrial, hem mantingut el pla industrial, al marge de la informació que s'està donant per aquí, totalment errònia. Mantenim els compromisos que hi ha en el pla industrial, que es van pactar en el 2009 i que a més van costar molt aconseguir-los. El pla industrial, l'acord marc que es va dissenyar l'any 2009, tenia uns compromisos de plantilla mínima i deia que si al final ens adaptàvem a una sèrie de criteris, podíem optar a una sèrie de vehicles que s'anaven a sortejar a nivell mundial. No vam fer aquesta adaptació en el conveni col·lectiu que es va negociar l'any passat i l'empresa ara ens  ho ha l'exigit perquè vingués aquest producte a Barcelona, sinó no anava a venir.

--Què opineu de les crítiques de CCOO, que us acusa de cedir al "xantatge de l'empresa"?
--La veritat és que, al marge del que diguin les altres forces sindicals, nosaltres no entrarem en discussions ni en debats, nosaltres vam fer un referèndum per a tots els treballadors, per saber que és el que volien ells i va sortir un 70,34% acceptaven l'acord i aquest cotxe s'ha aconseguit gràcies al 95% de participació que va haver-hi. Aquest cotxe els pertany tant als quals van dir que si com als quals van dir que no.
Nissan NV200
--Una vegada assegurat el treball fins a 2024, hi ha possibilitat que s'emprenguin noves contractacions per a la planta?
--Si, això obre un ventall de possibilitats, tant en ocupació, com de noves adjudicacions, perquè no només no hem de morir en la 'pick up', sinó que també s'ha de decidir la ‘NV 200 elèctrica', si al final es farà a la planta de Barcelona. I sabem que aquest acord, que és consecució del pla industrial, ho facilitarà i evidentment entraríem en un panorama amb una empresa a partir de 2013 jove a nivell de productes. Perquè són productes que, en el cas de la ‘NV200', que va començar a fabricar-se fa dos anys, té un recorregut de 10 anys més, la ‘Pick up', a partir de 2014, amb 10 anys més, i la ‘NV200 elèctrica', que no dubtem que això permetrà que es fabriqui a Barcelona. Entraríem en un panorama sobre els vehicles que fem totalment joves.

--Quan es decideix on es fabrica la ‘NV200'?
--La ‘NV200 elèctrica' és una cosa que encara s'està desenvolupant, però, evidentment, si nosaltres estem fent ja la de gasolina i dièsel, també entenem ser l'aposta per entrar en la nova combustió.
Envia'ns el teu comentari
*
*
Has de copiar en el camp de text els 6 caracters, del 0 al 9 i de la A a la F

* Camps obligatoris
CatalunyaPress - Ronda Universitat 12, 7ª Planta -08007 Barcelona - Tlf (34) 93 301 05 12 - redaccio@catalunyapress.cat | www.catalunyapress.cat
RESERVATS TOTS ELS DRETS. EDITAT PER ORNA COMUNICACIÓN SL | Mapa Web
Inscrita en el Registre Mercantil de Barcelona al tom 39480, foli 12, full B347324, Inscripció 1