Comunicació
Viladecans rep el distintiu "Ciutat de la Ciència i Innovació"
El Congrés Internacional Xarxes al Neolític es celebrarà a Gavà
Les noves tecnologies es donen cita al Citilab
El Citilab de Cornellà ha estat l'espai escollit per acollir la primera trobada dels Centres d'innovació de tot Espanya. L'objectiu de la jornada és posar en comú projectes, experiències i metodologies per tal d'impulsar un nou model d'innovació basada en el ciutadà, així com coordinar esforços per lluitar contra la crisi. La jornada inaugural ha comptat amb la participació de l'alcalde de Cornellà, Antoni Balmón, el president de Localret, Pere Navarro, i el Secretari d'Estat de Telecomunicacions i Societat de la Informació, Francisco Ros. Aprofitant el marc de la jornada, el Secretari d'Estat ha presentat la convocatòria d'ajudes del Pla Avanza2 per l'any 2010. Un dels resultats tangibles d'aquesta primera jornada serà l'entrega al Ministeri d'Indústria de les seves recomanacions de cara a la nova estratègia digital europea que es dissenyarà el proper mes d'abril a Granada, coincidint amb la Presidència Espanyola de la Unió Europea.
Neix el 30º, l'indicador del Baix Llobregat
El nou setmanari del Baix Llobregat, el 30º, ja ha arribat als carrers i les cases dels baixllobregatins. El 30º vol aportar informació dels valors de la comarca, vol posar èmfasi en la vitalitat de la nostre gent, de les nostres entitats i de les nostres institucions. Setmanalment, el 30º farà un repàs de l'actualitat més propera, assistirà i informarà de les fires i festes més destacades de la comarca, comptarà amb destacats personatges del Baix que col·laboraran a la secció d'opinió, incidirà en la actualitat esportiva dels clubs de referència del territori, subratllarem els fets més remarcables de la cultura local i realitzarà entrevistes personalitzades de l'actualitat més propera. Si voleu conèixer què passa a l'entorn més proper, cada dijous als vostres quiosc, 30º
TDI amplia fronteres cap al sector multimèdia
Després de 3 anys de la fundació de “Televisions Digitals de Proximitat”, i veient que en el si de la pròpia entitat coincidien empreses propietàries de televisions, ràdios i premsa digital, han decidit canviar la finalitat de l’associació per passar a abraçar l’àmbit multimèdia. Si bé, delimita molt clarament l’àmbit d’actuació: la “PROXIMITAT”. ASSOCIACIÓ DE MITJANS DE PROXIMITAT, és el nom amb el que l’associació afrontarà els nous reptes de futur. Els fins es basen en la defensa de les empreses titulars de mitjans de comunicació social de proximitat, el foment, la dinamització i la potenciació d’aquests mitjans, la defensa de la llibertat d’expressió, d’informació i, especialment, de la independència ideològica i econòmica de les empreses de mitjans de comunicació social de proximitat. Un altres dels objectius es sumar alhora de buscar recursos econòmics per a tots els mitjans; la crisi econòmica empeny, i cal posar imaginació i buscar alternatives per a la publicitat. Formació, assessorament i compartir continguts son altres dels fins de l’associació. Segons declaracions del seu president Frederic Cano, “l’èxit d’aquests 3 anys en la feina feta per donar suport al mon de la televisió local, ens ha fet veure la necessitat de fer el mateix en aquells altres mitjans, de la que molts dels nostres associats son titulars”. Cano, ha afegit, que la comunicació i la proximitat son els eixos que ens uneixen a més de la llengua vehicular dels nostres mitjans: el català.