A la planta de Seat a Martorell comença avui un nou ERO. L'empresa i els sindicats van acordar-ne a finals de mes les condicions d'aquest nou expedient, que esperen sigui l'últim. L'ERO preveu la suspensió de 700 contractes de treball de forma rotatòria i també introdueix jornades de no producció que afectaran els treballadors de l'àmbit de fabricació. Queden exclosos de l'expedient, però, els empleats de més de 56 anys o aquells que no hagin cotitzat els anys necessaris per percebre ajudes de desocupació. Els treballadors afectats per un ERO reben una prestació del 70% del sou, però, en el cas de Seat, la companyia ho augmenta fins al 80 o el 100%, si durant el període d'inactivitat l'empleat fa programes de formació. Aquest ERO, el cinquè a la planta de Martorell des que va començar la crisi, acabarà el 30 de juny del 2011, quan ja haurà començat la fabricació de l'Audi Q3. Amb aquest augment de la producció, tant sindicats com direcció, confien que aquest sigui l'últim expedient.