Granollers
El Pla d'Acció Granollers 2010 proposa 4 eixos de treball, que es desagreguen en 21 objectius estratègics i 107 objectius operatius:
Eix estratègic 1: fer una administració més propera, modernitzar-la i donar compliment al marc jurídic
Eix estratègic 2: posar en valor la infraestructura tecnològica existent als municipis i desplegar-ne de nova
Eix estratègic 3: alinear factors a favor d'una estratègia de competitivitat
Eix estratègic 4: formar, divulgar i donar nous serveis mitjançant les TIC
Accions concretes:
- Fomenta la proximitat de l'administració 24 hores 7 dies a la setmana mitjançant la realització de tràmits en línia
- Noves formes de comunicació amb el ciutadà: web 2.0, SMS ciutadà
- Vertebra el territori amb infraestructures de telecomunicacions: facilita l'extensió de la fibra a nivell de conurbació
- Assenyala zones per a aterrar-hi infraestructures del coneixement: Can Muntanyola i Roca Umbert Fàbrica de les Arts
- Aposta per una estratègia de competitivitat basada en les noves tecnologies i el coneixement, i indica mesures concretes per apropar l'assessorament i la formació TIC als professionals
- Promou el Wifi per a l'ús ciutadà a espais públics
- Promou formació continuada per reduir l'escletxa digital: formació de 100 professionals, la consolidació del Centre Tecnològic i Universitari de Granollers (CTUG) com a centre acreditador de ACTIC ( Acreditació de Competències en Tecnologies de la Informació i la Comunicació).
- Divulgació de les TIC, que ajuden a prestar nous serveis públics, concretament en els àmbits de salut i educació.
- Facilitar mestres, alumnes, pares i mares la implantació de l'ordinador a l'aula.
- Donar continuïtat a la Setmana Tecnològica i la celebració de la Catosfera
Antecedents:
El novembre de 2008 es va signar el conveni de col·laboració entre els ajuntaments de Granollers, Canovelles, les Franqueses del Vallès, la Roca del Vallès i el Consorci Localret per portar a terme l'elaboració i redacció del Pla Director Participatiu de Societat del Coneixement (PDSC). Un Pla que es va fer l'any 2002 per definir les línies estratègiques d'actuació en l'àmbit de les noves tecnologies a Granollers i la seva conurbació, i que s'actualitza i es desenvolupa com un instrument d'anàlisi i planificació per a prendre decisions estratègiques a la ciutat i als municipis de l'entorn.
El treball s'ha efectuat en tres fases: entrevistes en profunditat entre novembre 2008 i febrer de 2009; enquestes a ciutadans i empreses als quatre municipis; i debats estratègics en tallers participatius que han tractat diferents àmbits temàtics -l'e-govern, les infraestructures i serveis de telecomunicacions, la innovació i l'economia i la xarxa ciutadana-, i han tingut com a resultat l'informe per a l'elaboració del pla director participatiu presentat per Localret, que sintetitza les conclusions de les fases anteriors.
La Roca
- L’Ajuntament de la Roca del Vallès, dins el marc del Pla Director de la Societat del Coneixement, té previst portar a terme les següents actuacions:
- Fer arribar fibra als diferents polígons industrials en el marc de programes com Catalunya Connecta.
- Desenvolupament de projectes per connectar amb fibra òptica diferents edificis municipals.
- Ampliar la xarxa de punts wifi / wimax, així com fomentar i facilitar l’ús per part de la ciutadania.
- Facilitar la implantació d’empreses tecnològiques aprofitant les inèrcies generades per projectes com la Universitat Corporativa de Telefònica.
- Portar a terme accions per facilitar l’accés als ciutadans al món digital: cursos, connexions wifi, punts amb connexió a internet, etc.
- Facilitar la comunicació del ciutadà amb l’administració. Compliment de la llei 11/2007, de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als Servicis Públics.
- Creació d’una nova web amb seu electrònica digital
- Integració de diferents serveis que donen organismes públics (Administració Oberta de Catalunya, Localret...) en el catàleg de serveis de l’ajuntament:
Integració de mòduls en el programa de gestió d’expedientsNotificació electrònica
Tràmits on line
Serveis de Via Oberta
Perfil del contractant ...
- Reducció de costos de llicències de software fent servir programari lliure.
- Solucionar els problemes de la implantació de la TDT en un municipi molt extens i amb barreres orogràfiques importants.
Canovelles
L'Ajuntament de Canovelles ha fet un pla d’acció 2010 que inclou 30 accions de desplegament del Pla Director.
A l’eix estratègic 2: infraestructures, destacar que l’Ajuntament està duent a terme actualment junt amb Localret dos estudis:
- Un enfocat a la interconnexió amb fibra òptica dels edificis municipals
- Un altre enfocat a l’estudi de radiocomunicacions, més concretament l’impacte de les antenes de telefonia mòbil i d’altres serveis de l’espai radioelèctric al municipi.
A l’eix estratègic 3: Promoció econòmica i innovació. Fer esment a la tasca de divulgació i bones pràctiques que s’està fent des del Servei de Promoció Econòmica de l’Ajuntament, que disposa d’una nova sala d’audiovisuals per a fer presentacions i formació així com d’un punt TIC vinculat al club de feina.
A l’eix estratègic 4, xarxa ciutadana destacar les nombroses entitats que fan ús de la Sala d’Entitats al Teatre Auditori Can Palots a la qual s’ha dotat amb ordinadors de lliure accés a Internet, permetent organitzar cursos, a més a més dels que ja es venien fent fins ara d’iniciació a la informàtica a la biblioteca. Des de Serveis Socials també s’organitzen cursos de formació adreçats a la gent gran, enfocats a l’aprenentatge intergeneracional per reduir l’escletxa digital.
Les Franqueses
L'Ajuntament de les Franqueses està treballant en el primer eix estratègic de E-govern i administració electrònica amb la posada en marxa de projectes de certificació documental com e-nostrum, per garantir una resposta unitària i certificada al ciutadà.
- Imminent posada en funcionament de l’OVAC.
- S’està treballant per tenir al municipi espais amb tecnologia inhalàmbrica (wimax o wifi).
A les Franqueses s’ha apostat decididament per l’aplicació de les noves tecnologies del a informació i la comunicació amb un doble objectiu: ser més eficients i eficaços i acostar l’administració a les persones.