La Mesa del parlament accepta a tràmit la Llei de Consultes per via de No Referèndum
Vota
Resultat:
31 vots
Salvador Cot | Actualitzat el 12/02/2011 a les 23:59h

RENFE, go home

Ben aviat, el Govern català haurà de decidir si RENFE continua, o no, gestionant el servei de Rodalies a Catalunya. El traspàs, parcial, que es va efectuar ara fa un any deixava ens mans de l'Estat la titularitat de la infraestructura, a més de qualsevol decisió sobre vies, estacions i andanes. Però aquest 2011 s'acaba el contracte-programa que atorga el servei a RENFE i la Generalitat pot renovar-lo o bé buscar alternatives.

El més probable, com proposava l'exconseller Joaquim Nadal, és que el Govern mantingui la confiança en RENFE. Però cometrà un error. Rodalies s'hauria d'assumir des d'una empresa catalana i n'hi ha una que compleix tots els requisits. Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) sempre ha funcionat millor que RENFE i la prova és la imatge pública que tenen uns i altres trens en les ciutats que disposen de tots dos serveis.

L'ofec econòmic de la Generalitat no pot ser excusa per prendre una decisió estratègica -i simbòlica- de gran importància. Així que, en cas de ser impossible l'opció de FGC, caldria estudiar la possibilitat que les línies de Rodalies poguessin ser gestionades per alguna de les operadores més grans i fiables d'Europa. En aquest sentit, la Deutsche Bahn ofereix la garantia del líder europeu, amb dos mil milions de passatgers l'any. L'altra opció és la SNCF, amb tecnologia punta i un prestigi contrastat entre els seus mil milions de clients anuals, a França i països fronterers.

Hi ha opcions, així que renovar el contracte a RENFE només es podria explicar des de la subordinació voluntària.

COMENTARIS

+1
-0
Buscaran excuses
Anònim, 13/02/2011 a les 21:58
Segur que tindran l'excusa d'algun ANTICICLÓ, per a fer-se enrera. Per cert, si com en el cas de ciclons i huracans els anticiclons portessin nom, aquest el batejaria com a Felip PUIG. N'ha fet mèrits i no pels seus coneixaments cinetífics, si no per la seva profunda ingnorància. BURRO!
+2
-0
'go home', bonic eslògan
Acrònim, 13/02/2011 a les 21:23
Renfe go home' és un bonic eslògan, però no serveix per a res
Ni el convergent té collons de fer-ho
Ni el psoecialista li permetria (estan fets l'un per l'altre, s'estimen i es necessiten)

Som nosaltres que ens n'hem d'anar

I deixar d'alimentar les seves empreses com Renfe, Telefònica o Aena amb els nostres impostos

Tota la nostra energia per la independència. INDEPENDÈNCIA EXPRÉS no vol dir, com ens volen fer creure, a corre cuita i amb presses. El seu atèntic significat és:

Objectiu prioritari: Independència

La resta són collonades
+1
-0
RENFE GO HOME, PLEASE !!!!
Caceres, 13/02/2011 a les 20:56
La cacicada alarmada!. Hem de continuar sofrint la RENFE. Alguns en tenim per explicar un llibr de prepotència, irresponsabilitat i inutilitat. La RENFE no solament no funciona sino que es un veritable martiri per tots els ususaris. Per cert fa anys uqe a la Plaça Catalunya en una de les sortides no funciona una de les maquines de sortida, la gent ja ni ho intenta de passar-hi. Algu l'arreglada? NINGU!. Passeu-vos per la estació de l'Hospitalet i sabreu el que és la impotència i el cansament de la gent en estar farta de perdre trens o senzillament de veure com anuncien un tren i en surt un altre i au tots a corre travesant les vies per poder agafar el que toca. I si pregunteu aneu al tanto doncs us trobareu amb el ordeno i mando. Pots fer totes les reclamacions que vulguis tot continua igual!. RENFE GO HOME !!!!!!!!!!! Només algu que no ha de sofrir la RENFE diariament pot tindre dubtes. RENFE la paguem entre tots i no dona el servei que ha de donar ... ESTEM ESPERANT UNA DESGRÀCIA, OI? LA RENFE ES IRRESPONSABLE!
+2
-0
Per cert
Araki, 13/02/2011 a les 16:41
Per cert, que ni els gavatxos ni encara menys els alemanys no són idiotes. I si per alguna casualitat CiU embogís del tot i decidís fer-li una ganyota a l'amo i oferir-los el contracte, pots pujar de peus que no l'agafarien... a no ser que les condicions fossin d'abús total, per exemple amb les tarifes (que sí que la Generalitat podria apujar). Seria com repetir la "gran jugada" de la SEAT, aquell forat negre de fons públics al servei del xantatge permanent de la Volkswagen.
+4
-2
No siguem pujolistes
Araki, 13/02/2011 a les 16:35
Cot, no caiguem en el mateix parany que durant trenta anys ha caigut el pujolisme: fer veure que es té poder i construir una ficció de país que no aguanta ni la primera ventada, dir que es va vestit però en realitat anar amb el cul a l'aire.

Demanar que la Generalitat empastifi la reputació dels FGC amb un mig traspàs de merda, sense poder real sobre el que cal (infrastructura), i que ho faci voluntàriament, és el pitjor pujolisme de l'eutanàsia que ens matarà com a nació.

És com fer escarafalls per reduir un 10% la despesa del Govern, quan ens foten un 10% però de tot el PIB. És això el que cal denunciar a tota hora, i que retalli sa mare.
+2
-0
Rodalia, nostra?
Cagondena, 13/02/2011 a les 16:07
Tinc entès que de Rodalia només els horaris i tarifes són nostres. Crec que ni els trens ni les estacions ho són, és a dir que si es canviés qui gestiona horaris i estacions, poc canviaria.

Portar un operador estranger seria conservar la majoria de personal espanyolàs i portar-ne de guiri encantat amb la paella, la sangria i el castellà, sé de què parlo.

El primer que s'ha de fer és aconseguir les transferències completes.
+1
-11
RENFE molt millor
Anònim, 13/02/2011 a les 14:27
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+1
-7
espanyols, go home?
Arnau_, 13/02/2011 a les 14:02
Aquest "crit revolucionari" només és un símptoma d'odi profund i pueril. Els espanyols, com els suecs, els alemanys, els escocesos o els bascos, han de ser igualment ben rebuts al nostre país. Si no ho són, no ens mereixem la independència. Segurament és per això que encara no la tenim.
+0
-0
Canvi d'operadora
Joan Crosta, 13/02/2011 a les 14:01
Sens dubte que la Generalitat cal que exemplifiqui amb un bon cop d'autoritat i ho doni a FGC o a una operadora europea, jo veuria millor que fos l'SNCF per allò d'anar teixint una teranyina de lligams amb el nostre veí del nord (pragmàtic, però sempre perillós per a nosaltres). Ara bé, cal que en el contracte hi figuri, al menys, una clàusula que prohibeixi expressament la subcontractació del servei a RENFE i també el lloguer dels trens a RENFE, obligant-la a adequar els trens a l'ample espanyol a ALSTHOM de Parets del Vallès. Cal que demà mateix posin fil a l'agulla. ENDAVANT PRESIDENT MAS!!!!
+4
-0
Ample europeu
Anònim, 13/02/2011 a les 13:48
Nacionalització catalana de RENFE ja! Jo aprofitaria per nar canviant l'ample de les vies espanyoles, per l'ample europeu.
+3
-0
canvi ja!
jordiv, 13/02/2011 a les 13:08
La generalitat hauria de canviar el operador JA. No hauria d'haver acceptat seguir amb Renfe, hauria d'haver agafat una empresa totalment privada.
+3
-0
Madrid "Remenes"
Enrrique Lister, 13/02/2011 a les 11:39
L'AVE de mal averany els hi arriva a barajas a tot tren(mai millor dit) Els nostres maltractadors habituals el volen per que els Votin el 2011 perquè veuen que si nó els "Botaran" de la cadira
Tanmateix em penso que en Blanquito, en Sapatiestos i el Rubalcabra ja deuen tenir lloc reservat a les empreses que habitualment benficien...
+0
-3
LA REALITAT TÈCNICA
Pol Freixes, 13/02/2011 a les 11:33
Hi ha un problema, degut exactament a les excessives despeses fetes als darrers anys de "despilfarro" dels governs espanyols, possiblement per les comissions, això no ho sé. , Els trens de la RENFE han estat renovats, i la majoria són trens nous, encara que dels antics n'hi ha molts a Rodalies Catalunya, barrejats amb els trens Civias nous, , mentre que a Rodalies Madrid són tots trens Civias nous. El que passa és que els trens que aquí són antics, a Europa serien nous, a Europa la SNCF francesa i els alemanys aprofiten els trens un promig de 50 anys, i aquí entre 20 i 30. Si RENFE marxa i retira els 200 trens destinats actualment a Catalunya, algú ha d'enviar de cop 200 trens a la xarxa de trens d'aquí, i no crec, coneixent-los, que francesos o alemanys ens enviin els nous i es quedin ells els vells. Encara seria pitjor que ara, possiblement. Si heu utilitzat els trens regionals del sud de França, podeu comparar vosaltres mateixos.
+1
-5
CYU
sol, 13/02/2011 a les 11:17
De veritat creieu que no renovaran contracte a RENFE?
innocents!!
no veieu que l'amo espanyol s'enfadaria?
+5
-0
SPAIN GO HOME
Anònim, 13/02/2011 a les 11:04
PLAÇA TAHRIR: MANIFESTA 1 MILION SOBRE 80 (2,5%): CAIGUDA DEL REGIM COLONIAL
PLAÇA DE CATALONIA: MANIFESTA 1 MILION SOBRE 7,5 (14%): REGIM COLONIAL

CAL INONDAR BARCELONA DE PROTESTACION ET RESISTÈNCIA
PPSOE = COLONIALISME
CYU, EsGUERRA = COLLABORATORS
AUTO DETERMINACION DEL POPLE CATALAN
+6
-0
FGC
Anònim, 13/02/2011 a les 10:50
Jo no entendria que no otorguessin el contracte a FGC, vaja, si a sobre tornen a renovar el contracte amb RENFE jo alucinaria!

Si a FGC no hi ha prou personal o coneixement, encara, doncs que comencin a fitxar i formar gent, PERO JA!
+10
-0
E
AliBay, 13/02/2011 a les 10:43
renfE, go home
aEna, go home
telefónica de España, go home
endEsa, go home
cEoe, go home
psoE, go home
...

en resum: E, go home.
+9
-0
Ja seria hora
Anònim, 13/02/2011 a les 10:12
Està clar que alguna cosa s'ha de fer amb la incompetència dels de la Renfe i ja és hora que algú doni un cop de puny sobre la taula. Al llarg dels anys s'ha anat SEMPRE a pitjor i això és fàcilment demostrable. Sembla increïble que quelcom del que depenen milers de persones cada dia sigui de fet una loteria (si arribo no i quan). Fa vergonya com estem. Cal afrontar el repte d'una vegada i fer que les coses millorin, sobretot quan són coses que afecten tant el dia a dia dels ciutadans, al medi ambient etc.
+2
-17
Ai catalanets
Anònim, 13/02/2011 a les 05:47
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+12
-0
Prou
Koen, 13/02/2011 a les 02:59
Quan sortirem tots a la plaça Catalunya per demanar la llibertat del poble.
+8
-0
Completament d'acord
Lluïsa, 13/02/2011 a les 01:58
I que me'n dieu del gust de veure els maquinistes anant a fer vaga a Barajas?
+19
-2
ESPANYOLS, GO HOME
Anònim, 13/02/2011 a les 00:32
Aquest hauria d'ésser el nostre crit revolucionari.

Fotem fora tota presència espanyola que ho infecta i podreix tot.
+11
-1
Ara
Manel Cubells, 13/02/2011 a les 00:17
Ara t'escolto

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.



- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: