Vota
Resultat:
26 vots
Salvador Cot | Actualitzat el 10/03/2011 a les 23:59h

Vaga sobre crisi

Els sindicats amenacen amb una vaga d'aeroports per Setmana Santa. El conflicte de base és la privatització parcial d'AENA i els possibles efectes que això pugui tenir sobre la plantilla de treballadors. Òbviament, els sindicats estan en el seu dret de convocar vagues i, com és normal, les persones que tenen un lloc de treball a AENA volen conservar-lo.

El dilema és que una decisió d'aquest tipus afectarà greument la temporada turística, un sector que significa, aproximadament, el 12 per cent del PIB català. És a dir, els problemes laborals dels treballadors d'una empresa poden causar que d'altres, que no tenen capacitat de reaccionar, es quedin sense feina.

En qualsevol cas, UGT i CC.OO. haurien de mesurar molt quines són les decisions que prenen i quina mena de mobilitzacions organitzen. Els sindicats majoritaris són corresponsables de la política econòmica del govern del PSOE i sovint han actuat com a fre de les mobilitzacions ciutadanes que han reclamat més eficiència i més equitat en el repartiment de recursos. Així va passar fa tres anys, quan aquests sindicats van negar-se a secundar la gran manifestació contra les deficiències del servei de Rodalies. En aquell moment, Josep Maria Álvarez va dir que "el problema de Rodalies no se soluciona ni amb una manifestació ni amb dues". La qüestió, per tant, és si el problema d'AENA se soluciona amb aquesta vaga.

COMENTARIS

+0
-4
facil d'arreglar
Anònim, 11/03/2011 a les 20:10
el primer dret a tenir en compte és LA LLIBERTAT i aquesta colla, per les raons que siguin no poden coartar-la, que solucinin els seus problemes com s'ha de fer, coartant al que els ho ha d'arreglar i no a la societat que no te cap culpa, però clar és mes facil i miserable jugar amb la vida i la llibertat de les persones (el poble) anonimes que per ells ningú mourà un dit, ara si es per un directiu o càrrec públic de rellevancia, llavors si que tenim por que ens fotin una pallissa, deixeu de ser un cagats i ataqueu els poblemes alla on toca i no es tocant els coll... a la societat civil !!! i tingueu en compte una cosa, si tinguesiu en joc el salari i el treball, tots callats com put.. i a treballar oi??
+8
-0
CANADENCS
Anònim, 11/03/2011 a les 18:29
Sorprèn com ha canviat la nostra societat. El 1919 a “La Canadenca”es va fer una de les primeres vagues a Catalunya en el sector de l’electricitat. La vaga (com totes) afectava a tercers, molts altres ciutadans. Les patronals, els governs i els mitjans de comunicació al seu servei, sempre han utilitzat el perjudici d’aquests tercers com argument “dissuasori” dels vaguistes. Ara, a més utilitzen contra els vaguistes, els “privilegiats” és a dir, els que tenen feina i els de feina segura davant l’atur. Llavors hi havia obrers i moviment obrer amb ànsia d’alliberament. Ara, diuen que tots som una classe mitja perjudicada per no poder anar de vacances!!!
+4
-0
Y el aeropuerto de La Seo...
Anònim, 11/03/2011 a les 18:15
Funciona, Oriol, por si no lo sabías. Como tampoco sabrías que lo reabrió la Generalitat cuando decidió convertirse en "gestor.


http://es.wikipedia.org/wiki/Aeropuerto_de_Pirineos-Andorra


Este "curioso" aeropuerto se construyó desde la iniciativa privada en la década de los 80. Y pocos saben que acto seguido pretendieron vendérselo al Estado, que se negó a aceptarlo en red, claro, ya que lo de menos es construirlo, lo de más es mantenerlo y sobre todo...los servicios aeroportuarios y de navegación aéra. Y desde luego...no era rentable, como se demostró al poco tiempo, y se terminó por cerrar como aeródromo privado.
+5
-0
Te luces, Oriol...
Anònim, 11/03/2011 a les 18:05
Ni el aeropuerto de Ciudad Real ni el de Lleida tienen que ver con AENA. Los han hecho las Comunidades. Reclámales a ellas si son un desastre y deja a AENA tranquila que NINGÚN servicio público tiene que ser necesariamente rentable y en este caso, efectivamente poco tienen que ver los trabajadores de AENA (excluidos los controladores...),que aún estoy esperando a que alguien me cuente cuales son sus "privilegios" con relación al resto de currantes del sector aeronáutico u otros cualesquiera, sino los políticos TODOS. Incluyendo en esta casta a los catalanes que aunque no te lo creas, no han sido ajenos a lo que hoy es la red de aeropuertos nacionales.

Y para que alguno se entere de una vez, salvo el Prat en Cataluña, por no ir más lejos, los otros aeropuertos catalanes "públicos" son deficitarios DESDE SIEMPRE y sobreviven de los beneficios de este último y del resto de la red aeroportuaria nacional que es rentable. Con matices, claro, ya que ningún aeropuerto puede decir que invierte en función de lo que saca o de las previsiones de ingresos. Ni los supuestamente rentables que no pasan de TRES. Y ni el Prat tiene lo que tiene en infraestructuras porque haya salido de los beneficios de este y del resto de los aeropuertos catalanes, sino de los PPGGEE vía Fomento. Y digo de presupuestos generales, no de beneficios de la red de aeropuertos. Ni Madrid ni Barcelona, por ejemplo, tendrían la capacidad que tienen al día de hoy si AENA-Fomento hubieran esperado a invertir en función de las tasas percibidas o por percibir.
+7
-1
societat moderna
catot, 11/03/2011 a les 17:17
si senyor!aquets treballadors tenen tot el dret del món a la vaga,només faltaria!com pot ser només és miri el benestar dels rics quan només és una minoria de la societat actual i és deixin abandonats a la gent que prou feina en té per anar tirant? i aquets cada vegada són més.Auesta societat moderna està sent molt injust amb la gent que per molts motius no pot seguir el ritme dels afamats a tenir poder i poder.i això ho estem veient cada cop més clar, o ets a dalt o estaràs a baix de tot;no podem convertir a l'home modern en un home salvatge sense escrupuls de cap mena
+11
-2
respecte!
toni avinyó, 11/03/2011 a les 16:58
per a molt que a molta gent els hi empreny,aquets treballadors tenen dret a fer vaga:una altre cosa és que tal com està l'economia afecta a altres sectors de treballadors que no hi tenen res a veure.Però aquesta societat moderna lliberal s'està carregant tots els drets socials de la classe treballadora que va costar molts anys de lluita per aconseguir-ho i ara,de sobte, sembla que siguin els culpables de la crisis i per això no podem passar-hi; i el que ,crec jo,és més greu que els periodistes només mirin per una minoria de gent ,que sembli que no tinguin crisis,per que no puguin anar de vacances...doncs estàn dient..si la vaga no fós en dies claus?...com poden dir coses com aquesta?..i els altres dies que ells no consideren claus que hi ha tanta gent que ha de volar per anar a feines llunyanes! aquestes ,segons ells ,no són importants?.a veure com poden justificar tots aquets arguments a tota aquesta gent,i sóm molts, que prou feines pot anar tirant dia a dia...si us plau una mica més de seny i respecte per la dignitat personal de cada persona
+6
-2
Encara es vigent el R D-L de 1977
postfederalista, 11/03/2011 a les 14:05
Sr Cot si molt finament fas el mateix que tota la classe periodistica i els massmedia. Sou un aparell ideologic del sistema de LLiberalisme Real.En 30 anys cap Gobierno de España ha tingut nassos de fer una llei que reguli el dret de vaga reconegut a la Constitucío.El dret de vaga es regula pe R D-L de 17/1977 de 4 de Març. Ho heu vist aixó : l'any 1977 i retallada pel TC . Es absolutament coixaDe que serveixen las Cortes españolas INCAPACES DE FER UNA Llei actualitzada amb tota la jurispruncia existent per manca d'una llei clara? Viquen els treballadors d'AENA.Canya a las Cortes, canya als massmedia, canya a la classe periodistica, canya a l'oportunisme dels jefes sindicals. SALUT I REVOLTES JA !
+6
-4
A dormir al caixer automatic.
Anònim, 11/03/2011 a les 10:00
Dubto molt que tots aquests "arguments" facin força davant dels vaguistes. Aneu-los a dir que perjudiquen un sector clau de l'economia als qui quedaran al carrer, viuen del seu salari i potser poden caure en l'execució hipotecària i en l'exclusió social sense remei. Aneu-los a dir que teniu dret a anar a Estocolm o Singapur per Setmana Santa, "tant que heu treballat", als qui temen haver d'anar a Càrites o a dormir al caixer automàtic.
+5
-5
Privatitzar empreses deficitàries
Oriol FM, 11/03/2011 a les 08:48
AENA no s'aguanta per enlloc. Han fet aeroports, posem per cas, a Ciudad Real, o d'altres petites capitals de província amb menys gent (i menys turisme) que el barri de Bellvitge de l'Hospitalet de Llobregat, aeroports que no tenen motiu de ser ni es poden aguantar com a aeroports. El de Lleida-Alguaire és força inútil en la seva concepció inicial, està bé que rebi alguns passatgers, però seria molt més rendible orientat com a aeroport i terminal de càrrega, si tenim en compte el potencial productor de productes frescos de Terra Ferma. Un aeroport a la Seu d'Urgell atrauria turisme d'esquí per al Pirineu i Andorra. El de Barcelona és rendible, però ficar-hi Ryanair, que donava vols a Reus i Girona, ha estat un error cabdal, tant pel de Barcelona (perd espai per altres companyies més interessants) com pels de Reus i Girona, que perden gran part dels seus vols.

En resum, AENA ha fet una gestió nefasta, i ara pretén carregar el mort als treballadors. No són els treballadors de base, són els directius d'AENA, que l'han dut a la ruïna. I els polítics que ho han permès.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.



- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: