Juga a la porra de la F1
Categoria: General
Escrit per: Santi Faro
Hola "blogeros", deixeu-me que m'estreni al blog de la F-1. Jo habitualment estic amagat, al darrera de les cameres deixant el protaginisme al gran equip de comentaristes que cada gran premi us acosta la F1 a casa. Però després de la resposta dels espectadors en el gran premi de Malàisia no he pogut resistir la temptació de donar-vo personalment les gràcies.

Com a director d'aquest nou projecte us puc dir que la satisfacció que tenim a l'equip pels resultats del passat cap de setmana només és comparable a l'agraïment que sentim envers els amants d'aquest apassionant esport que heu decidit que la nostra retransmissió sigui la més seguida. S'ha treballat de valent per millorar, hem escoltat i analitzat les vostres opinions i suggerències, hem hagut de sol·lucionar problemes inesperats com la pèrdua d'un comentarista tan valorat com Vicenç Aguilera i hem buscat incorporar els millors per tornar a posar les transmissions de F1 de Tv3 al capdavant. La tasca no ha estat senzilla: el cas del Vicenç Aguilera, que molts us preguntàveu on era aquesta temporada, ha estat un inconvenient provocat per elements aliens als televisius. Per motius professionals el Vicenç no ha pogut seguir amb nosaltres. Per respecte a la privacitat em permetreu que no us expliqui els detalls que l'han portat a deixar-nos aquesta temporada, però tots coneixeu el delicat moment que viu la indústria de l'automoció i això té conseqüencies colaterals que en aquesta ocasió han afectat al nostre equip de retransmissions. Ja ho veieu, la crisi aflora per tot arreu. Per tant deixeu-me que des d'aquí expressi el meu sincer agraïment al Vicenç per tot el que ha aportat a les nostres transmissions i per tot el que ens ha ensenyat amb les seves sempre interessants explicacions.

Aquesta nova temporada ha començat d'una manera molt il·lusionant, les curses, (tot i que encara no se n'ha acabat cap...) estan sent increïbles, i el nostre nou equip les esta encarant amb una passió i professionalitat extraordinària. El retorn de Josep Lluís Merlos ha estat fantàstic, personalment estic molt satisfet del binomi que formen amb el Francesc Latorre. Coneixíem la vàlua professional de tots dos, els seus coneixements, la seva passió, i el fet de crear aquesta societat microfònica ha fet que tots aquests elements i virtuts els tinguem ara al quadrat. Ja heu vist la quantitat de coses que podrem apendre i descobrir de la mà del Joan Villadelprat, és un privilegi saber què passa entre bambelines, i sempre tenim una referència directa no només de les màquines, també dels personatges que maneguen els principals equips de la F1. És difícil trovar un cap d'equip, o un enginyer en cap o un estratega de cursa que no hagi treballat amb ell. Rosés i Laia, experiència i joventut, un coneix els pilots i les seves trajectòries com pocs, l'altra és tan a prop d'ells que sembla que formi part dels seus equips. Deixeu-me que des d'aquí els feliciti també a ells, i esperem que la fantàstica feina que va fer la Laia a Malàisia no li representi una galipandria ;-)

Portar un equip com el d'aquest any és un gust i creieu-me, un privilegi. I la part més important del nostre equip sou vosaltres, gràcies per ser a l'altre cantó i per les vostres opinions i suggeriments, us seguim tant de prop com vosaltres en seguiu a nosaltres.
Una abraçada i ja ho sabeu...

Salut i benzina.
Santi Faro

05/04/2009: QUIN AIGUAT!

Categoria: General
Escrit per: Francesc Latorre
Hola a tothom! Com ja va passar a Australia, us aviso que en aquest text no hi trobareu ni accents, ni dieresis, ni ces trencades ni res que s-hi assembli. Aquest teclat de l.hotel no te res de tot aixo. Quines ganes de tenir un teclat catala!



Ens ho hem passat be, eh? Nosaltres molt, vosaltres suposo que tambe pero ja us puc assegurar que els pilots no gaire. Era molt arriscat correr a les cinc de la tarda a Sepang. L'aiguat estava practicament assegurat i aixi ha sigut. Pero per al tiet Bernie tot s'hi val si hi ha audiencies/diners pel mig. Ara parlavem sopant que la cursa s'ha donat definitivament per suspesa mes o menys al mateix moment que hauria acabat una carrera normal, amb podi i roda de premsa inclosa. Aixi que hauran fet els numeros i hauran dit "va, ara...". Cert o no, aquests cinquanta minuts d'espera han estat excessius. Sobretot perque ja es veia que aquell nuvol no tenia ganes de marxar (a les nou de la nit encara plovia) i perque cada minut que passava era mes fosc. Aixo de correr a mitja tarda s'ho han de fer mirar. O de dia o de nit, pero amb el sol amagant-se no. Es un crim. Sort que al final s'ha imposat el seny i la seguretat ha primat per sobre de tot.

Ha tornat a guanyar en Jenson. Qui li havia de dir al sex-symbol de la F1 que en quinze dies guanyaria mes curses que en tots els seus anys a la maxima categoria de l'automobilisme. Ni ell mateix s'ho creu. Pero ja porta quinze punts, cinc mes que el segon i veu enfonsats de moment els Ferrari i els McLaren.



L'Oriol Rodriguez de Catalunya Radio diu que si s-hagues imposat el sistema de puntuacio per victories Button ja tindria un quart de mundial a la butxaca. Te rao! Segur que en Button, que el va criticar durament, ara no ho faria tant! Curiosament, cap dels dos finals d'aquest any han estat "normals". Avui ens hem quedat sense mitja carrera i Button s'ha assabentat per la megafonia que era guanyador i la setmana passada va guanyar darrera del safety car.
Be Heidfeld, amb una sola aturada i be Glock, els seus companys de podi avui a Sepang.

No puc entendre que passa a Ferrari. Que me'n dieu? El que han fet avui amb Kimi Raikkonen nomes s'enten des de l'optica de la desesperacio mes absoluta. Posar-li els pneumatics de pluja abans que ningu... ho entendria si rodes el catorze o el quinze i no tingues res a perdre pero estava a la zona de punts. Suposo que tambe hi haura qui ho vegi com una aposta arriscada que hagues pogut sortir be. A Kimi, per cert, no se'l veia massa preocupat, una estona despres menjant-se un gelat mentre la resta de pilots esperaven si la cursa continuava o no. Un desproposit que se suma al d'ahir a la sessio de qualificacio, aquesta vegada amb Massa com a protagonista. Es van confiar en exces i aixo va deixar fora el brasiler del segon segment dels oficials. Segur que Luca Cordero di Montezemolo s'estava estirant aquests cabells que cuida amb tanta delicadesa. No us estranyeu si els proxims dies roda algun cap a Maranello. Ah, parlant de Ferrari, us sonara a bogeria... a mi una mica tambe... pero un ocellet m'ha dit que a Ferrari tenen en molt bona consideracio Sebastien Buemi. Ja veurem.

Si a l'Scuderia estan perduts, tres quarts del mateix passa a McLaren. Celebraven aqui el seu GP 650 i la festa ha sigut mes aviat amarga. Si Bruce McLaren aixeques el cap... La roda de premsa de Hamilton demanant disculpes, amb aquell filet de veu... La suor de Martin Whitmarsh donant explicacions a la premsa... Dave Ryan que paga els plats trencats de tot plegat... El cotxe que no va... Quin panorama! A McLaren estan treballant, com molts altres equips, en fotocopiar el doble difussor dels Brawn i companyia. Pero instal.lo no es tant facil... un difussor dissenyat d'una manera o d'una altra obliga a canviar altres aspectes aerodinamics. Malgrat tot, podria ser que a Xina ja el veiessim en algun cotxe qu no sigui el Brawn, el Toyota o el Williams.



Quin greu m'ha sabut, per cert, la retirada de Kubica per problemes de motor. L'havia entrevistat a la graella i per un moment he pensat que li havia donat mala sort... :.) No, no... que hi han anat mes periodistes darrera meu.

Deixeu-me que acabi aquestes linies agraint la feina del nostre equip tecnic present al circuit. Ja ho he dit alguna vegada pero ho torno a repetir. No es gens facil fer arribar la retransmissio a casa vostra des d'un lloc tant llunya com Sepang i menys encara amb aquestes tempestes que dia si dia tambe han estat a punt de tombar totes les paraboliques del circuit. En Juanjo, en Miquel Angel, en Jonathan, el Patrick i l-Alberto han acabat xops fins dalt cada dia perque tot sortis be... buscant un satel.lit capac d'esquivar els nuvols i els llamps. I ho han aconseguit. Mencio especial tambe aquest cap de setmana per al nostre productor, en Lluis Palahi i el camera, en Ferran Figuerola. Com han aguantat sota el diluvi. Son els millors. Ells si que es mereixen el club de fans :.) Merci. Ens veiem a la Xina.

PORRA F1: Codi Blog pel GP de Xina -> FMF12K84

03/04/2009: 1.774.000 gràcies

Categoria: General
Escrit per: Josep Lluís Merlos

Ja hi tornem a ser. Demà GP. Una cursa que, com la d’Austràlia, ve precedida d’un sidral considerable. Si a Melbourne el tema dels difusors va acaparar tot el protagonisme, a Sepang l’exclusió de Hamilton ha provocat una allau de comentaris.
Les opinions sobre l’afer dels avançaments amb el SC han deixat en segon terme la penalització de 10 llocs a la graella de sortida per Vettel que, per alguns, sembla massa forta. I, a més, ha fet que no es parli d’una altra penalitat: la de cinc llocs que li cauran a Rubinho per haver substituït la caixa de canvis del Brawn.

Però més enllà d’això us vull donar a tots les gràcies per seguir-nos el passat cap de setmana.
TV3 va liderar a Catalunya el seguiment televisiu del GP d’Austràlia amb una audiència acumulada d’1.774.000 espectadors, gairebé 400.000 més que els reunits per la competència entre les transmissions en directe i les repeticions del cap de setmana.
Això vol dir que, comparat amb l’emissió del GP d’Austràlia de 2008, TV3 HA QUADRIPLICAT AQUEST ANY LA SEVA AUDIÈNCIA DE LA F1.
La xifra ho diu tot, més enllà de valoracions subjectives. De filies i fòbies.

No voldria acabar, però, sense prometre-us millorar les nostres transmissions, i formular-vos una sèrie de reflexions a propòsit del GP d’Austràlia, que no fan sinó animar encara més la cursa de Sepang:

-Continuarà el domini abassegador dels Brawn GP vist a Melbourne?
-Podran mantenir aquest nivell durant tot el campionat?
-Què significa l’entrada de Virgin i Richard Branson com a patrocinadora de l’equip a Brawn GP?
-Com hem de valorar l’actuació en cursa de Hamilton?
-Com ho farà Alonso a un Circuit en que va fer al 2003 la primera pole i el primer podi -tercer- de la seva trajectòria a la F1?
-Millorarà Renault el rendiment de l'R-29?
-Continuarà la polèmica dels difusors de Brawn GP, Toyota i Williams?
-Per què serveix el difusor? Quan es triga a fer-ne un? Per què no el copien els rivals de Brawn GP?
-Què passarà a Ferrari després de la desferra de Massa i Raikkonen a Austràlia?
-Funcionarà el sistema KERS millor a Malàisia del que ho va fer a l'Albert Park?
-Com hem de valorar la tornada als pneumàtics llisos?
-Tornarem a veure tants avançaments com a la primera cursa de l'any?
-Qui tenia raó en el xoc entre Kubica i Vettel quan lluitaven pel segon lloc?
-Haria guanyat Kubica la cursa (anava amb els durs i Brawn amb els tous) si no hagués xocat amb Vettel?
-Quines han estat les sorpreses positives de la cursa? (Brawn GP/Vettel-Buemi/Toyota-Williams))
-I les negatives? (Ferrari, McLaren, Renault, KERS)
-Si el consell mundial del motor sanciona més durament Hamilton, Veurem De la Rosa amb el McLaren a Xina?

Totes les respostes, només a TV3.

30/03/2009: DESTINACIO SEPANG

Categoria: General
Escrit per: Francesc Latorre
Hola a tothom! Estem a punt d'agafar l'avio cap a Kuala Lumpur. Tenim una estoneta lliure... no massa... aixi que aprofito per escriure quatre linies sobre el Gran Premi d'Australia. Perdoneu que al text no hi trobeu accents i potser altres errors tipografics, pero aquest teclat "kanguro" es ben estrany...

Be, ja en tenim un! I quin un! Quina cursa per arrencar el mundial! Un Gran Premi d'Australia amb tots els ingredients que li suposavem i mes! Domini dels BRAWN, els difussors de la discordia, la primera cursa del KERS, cotxes de seguretat, multiples lluites cos a cos, tocs i, com no podia ser d'altra manera, canvi de resultats als despatxos de la FIA amb la penalitzacio de Jarno Trulli.

Que me'n dieu del doblet de Button i Barrichello? A mi, personalment, em fa ver molta il.lusio. Son dos pilots que han patit molt els ultims anys i veure'ls gaudir com dos nens amb sabates noves va ser sensacional. Diu Button que ara son nois de 20 anys amb l'experiencia d-un de 30... be Barrichello uns quants mes! En acabar la cursa, Alonso va dir que els Brawn juguen en una altral lliga, que si la cosa continua aix'i poden guanyar totes les carreres del mundial. No m'atreveixo a fer pronostics pero sincerament, esperava que el seu ritme de cursa seria mes superior encara. Vettel, amb un Red Bull sense KERS ni difussor sospitos, va aguantar durant molta estona el ritme del britanic. Que bo que es l'alemany (tot i el seu toc amb Kubica al final)! Vull dir que Button no va marxar com un avio com tothom pronosticava. Son superiors pero no infinitament superiors. D'altra banda, tambe us he de dir que al paddock hi ha la conviccio que, es tant perfecte a nivell aerodinamic aquest cotxe, que sense el difussor tambe estarien davant. Aixo potser ho podrem comprovar al GP de la Xina, on s.espera que l'incorporin altres equips, com McLaren i Renault.

El KERS... Alonso no en va quedar gens satisfet. Potser a Sepang l-ajudara mes. Heidfeld tampoc. A Ferrari en canvi si que van acabar amb bon sabor de boca en aquest aspecte. Del resultat dels de Maranello, val mes no parlar-ne... El KERS combinat amb els tous els van permetre fer una sortida espectacular.

El toc entre Vettel i Kubica em va fer pensar rapidament en Toni Cuquerella. Creuen a BMW que si no hagues passat, Kubica tenia prou ritme com per atrapar Jenson Button. No ho sabrem mai aixo pero la cara d'en Toni en acabar la cursa em fa pensar que potser si que el polones tenia opcions de victoria. No pateixis Toni... arribara!

Mmmmm...,. he d-anar acabant que l'avio se'n va! Marxem cap a la humitat de Sepang... ja anem en maniga curta i tinc el repel.lent de mosquits a punt! Per cert, no ha agradat gaire aixo de fer una carrera a les cinc de la tarda. Aixo feia que tothom, pilots, equips, periodistes... haguessim de marxar molt tard del circuit cada dia. I els australians sopen aviat, tu... Aixi que o a les dues de la tarda o de nit, com a Singapur.

Au, records a tothom i ens veiem a Malaisia!

PORRA F1: Codi Blog -> JMK34R89

27/03/2009: COM A CASA, ENLLOC

Categoria: General
Escrit per: Josep Lluís Merlos
COM A CASA... ENLLOC

Falten poques hores per que TV3 faci la primera transmissió de la temporada de F1.
La última que vaig fer va ser, precisament, el GP d’Austràlia del 2004.
Han passat cinc anys i moltes coses a la meva vida.
La sensació que tinc en aquests moments és molt especial. Difícil de descriure.
Després de tres anys de viure a Madrid, fa dues setmanes que he tornat a Barcelona, al meu país.
Després de cinc anys de treballar en diversos projectes molt interessants he tornat a TV3, a la televisió del meu país.
Tornar a transmetre curses en català, de F1, i fer-ho a TV3 (la meva casa durant gairebé 20 anys) és un luxe somniat.
Fer-ho al costat de l’equip que he trobat és una passada.
En Santi Faro és el Director de tot aquest “tinglado”. En realitat és més que un “Director”. Li van els reptes impossibles, i els guanya. És un autèntic fabricant de miracles. Com la verge de Lourdes però en versió rockera.
Tornar a treballar al costat del “gran Rosés” és... No tinc prou paraules Penseu que en Francesc és el periodista d’aquest país, i també del del costat, que ha transmès més curses de F1 per televisió. Ell sí que hi era abans que hi fossin alguns. Els coneixements d’en Rosés sobre la matèria són sensacionals. Heu de tenir en compte que quan Espartaco i Messala es van enfrontar a la famosa cursa de quàdrigues del Circus Màximus romà, en Rosés ja feia dies que voltava pel paddock estudiant els “problemes” que hi havia al fons de la gàbia dels lleons.
Em fa molta il.lusió també tenir al costat algú com en Francesc Latorre, un pencaire total i amb un rigor inèdit al periodisme esportiu. El “noi d’Aitona” (localitat famosa per les 500 milles) ha fet una gran feina a TV3 als últims temps, i crec que compartir micròfons amb ell serà molt enriquidor. La seva passió per la F1 només és comparable a la que té pel Barça del seu cor (tranquil Francesc, que aquest any sí, sí, sí: un sí per cada títol).
I la Làia? Què dir-vos d’aquest “tabalot”? Tinc la sensació que l’Alonso obrirà la nevera del motorhome i se la trobarà allà dins, micròfon a la mà, a punt per treure-li la millor declaració o, si cal, fins i tot un queixal. Té tantes ganes, tanta jeta... que només pot reeixir en tot el que es proposi.
D’en Joan Villadelprat –no necessita presentació- només us recordaré una cosa: el seu treball ha contribuït a que els equips pels que ha passat (McLaren, Tyrrell, Ferrari, Benetton, Prost GP... ¡glups quin CV¡) guanyessin amb ell ¡vuit títols mundials¡ Tenir-lo novament a les transmissions és el millor que ens podia passar. A nosaltres i als espectadors.
Si en lloc de dir-se Joan Villadelprat es digués John Cityfields, tot el que ha fet hauria estat entronitzat fins els altars. Hauríeu de veure què és i com és la seu d’Epsilon Euskadi. (Bé, de fet ho veureu en un pròxim Motor A Fons). No us enganyo si us dic que només la seu de McLaren a Woking és més espectacular. I no tinc clar si millor.
Que no tingui patrocinadors pel seu projecte a les Le Mans Series m’encabrona moltíssim.
I no voldria oblidar-me d’en Ferran Figuerola, el nostre càmera als GP. Sempre he dit que ha errat la feina. Com a operador és genial, però com a pilot... ¡és l’hòstia¡ (i us ho diu algú que ha anat a fer voltes amb uns quants professionals d’això). Quina bèstia de conductor s’han perdut els ral.lis... (algun dia us explicaré alguna trapelleria d’ell al volant...)
Però a banda de les veus i les cares que veureu i sentireu, l’equip de TVC que fa possible tot això està ple de professionals i, sobretot, de gent entusiasmada per la seva feina.
Realitzadors (Marc Serra, Jaume Urpí, Marta Tobajas, Manoli Vargas), Productors (Lluís Palahí, Oriol Llach, Lourdes Aixerch, Oriol Fabra), Tècnics, Grafistes... (segur que em deixo molta gent)... han fet una feina durant la pre temporada tant o més intensa que els equips de F1. Ja ho veureu. S’ho han currat, i molt.
No us perdeu el so Dolby Digital 5:1. Prometo callar a totes les “on board”. I si teniu un “home cinema” us recomano que el connecteu. Tindreu la sensació que Alonso entrarà pel rebost, que Hamilton ve de l’eixida, que Raikkonen creua el menjador (tot parant al moble bar), que Glock s’atura a la cuina... La qualitat del so que escoltareu només l’heu sentida als cinemes. I amb això TV3 torna a ser pionera, ja que és la primera televisió d’Europa que emetrà la F1 amb aquest sistema. Flipareu.
Com diu el nomenat i conspicu Jordi Robirosa a la NBA: “I love this game... de FORMULA 1”.
Comença una temporada nova en la que estem condemnats, vosaltres i nosaltres, a xalar. A viure-la amb passió. Com no pot ser d’una altra manera.
Ens ho passarem molt bé. Serà una gran cursa i una millor temporada.
Amics, espero estar a l’alçada que us mereixeu.

Josep Lluís Merlos
Categoria: General
Escrit per: Francesc Latorre
Aquest dilluns vaig tenir l'oportunitat de sopar al costat de John Howett. Segur que el coneixeu, però com que no és del més mediàtics del circ deixeu-me que us recordi que és el màxim responsable de l'escuderia Toyota. Un gran amant del pa amb tomàquet i pernil, tot i que el prefereix per esmorzar. Així que dilluns es va demanar pasta de primer i carn de segon. Això sí, vi negre, català.

Va ser una conversa interessant, sense la pressió de la càmera, sense micros pel mig. M'acompanyava també en Toni López, el company que cobreix la F1 per La Vanguardia. De primer, el KERS. Toyota ja va anunciar fa temps que començarà el mundial sense i que ja veurem si l'acaben utilitzant algun dia. Ens assegura qui el dugui guanyarà tres dècimes per volta, però que en pot perdre una a cada revolt a conseqüència del pes. Així que el guany net no seria tant com sembla, potser l'avantatge més clara es veurà en el moment de la sortida ja que els pilots hi podran arribar amb les bateries carregades. De totes maneres, Howett creu que a Melbourne només hi haurà un equip, màxim dos, que muntaran el KERS. Ja sabeu que aquest any és opcional.

Es veu que es vol emportar un "pata negra" cap a Colònia. Jo li dic de broma que no és la millor manera de retallar costos... Parlem de la crisi. Diu que mai han temut que els passés el mateix que Honda. Què Toyota és una firma lluitadora per naturalesa, que a vegades va contra-corrent. No m'ho acabo de creure això... Segur que les pressions que arriben des de Japó són més fortes que mai. Necessiten una victòria com l'aire que respiren. El cotxe de Trulli i Glock sembla competitiu però també ho semblava altres temporades.

En Toni López fa aparèixer el nom d'Alonso. És veritat que vau estar a punt de fitxar-lo?, li pregunta. Pensava que en Howett no voldria contestar o que s'aixecaria a buscar més macarrons. Però no. Va confirmar el que tothom sospita, que Toyota va parlar amb el pilot asturià després del seu calvari a McLaren al costat de Hamilton. I perquè no el van fitxar? El cap de Toyota elogia el professionalisme de Fernando Alonso i ens explica que va llavors va descobrir que és un pilot que posa per davant les possibilitats de guanyar per davant dels diners. A Toyota li pagaven més que a Renault, però Alonso es veia més capaç´de triomfar amb l'R28.

I ja que parlem de Hamilton, ens explica com va viure la última volta del Gran Premi del Brasil l'any 2008. Recordeu que Glock li va donar el titol al britànic en perdre una posició per culpa de la pluja. Ens explica que Glock va patir molt, moltíssim, els dies posteriors. Que aquí no ens en vam assabentar -o no massa- però la pressió i crítiques que va rebre al seu país -a Alemanya- van ser brutals. Fins i tot a la seva pròpia web va trobar gent que l'insultava i gairebé l'amenaçava. Howett diu que el que va passar a Interlagos són coses de l'esport i que de cap de les maneres Glock va deixar-se avançar expressament.

El president de Toyota pren postre però no cafè. Diu que ha d'anar a dormir aviat que demà toca treballar al circuit. Molta sort.

PD's: El mundial arrenca el 29 de Març a Austràlia però a TV3 ja escalfem motors. Ja us avanço que diumenge 22 farem un programa especial, al migdia i a TV3. Ja us confirmaré l'horari. No us el perdeu.

Us adjunto dues fotografies de la Gala dels Premis Zapping, que otorguen els Telespectadors Associats de Catalunya. Ens van donar el Zapping al millor programa esportiu del 2008 (els altres finalistes eren Minuto y Resultado, de la Sexta i Teledeporte). És un tòpic, però ja sabeu que aques premi no hagués estat possible sense vosaltres, els espectadors. Moltíssimes gràcies!

Gala Premis Zapping
Gala Premis Zapping
Categoria: General
Escrit per: Francesc Latorre
Hola a tothom!

Després d'un meset de descans, el blog sobre F1 del web elsesports.cat torna a l'activitat.
I ho fa després d'una setmana de testos a Jerez i a un mes i mig de l'inici del mundial a Melbourne. És aviat per treure conclusions, evidentment, però ja podem fer bullir l'olla. Alonso va arribar dimarts al circuit, un dia abans de pujar al cotxe, i el vam veure parlar amb força gent del seu equip. Les cares dels mecànics eren un poema. Els dos dies de Nelson al volant de l'R29 no havien servit per res. Pluja i problemes als frens. Aquestes cares no tenen res a veure amb les que hi havia a l'escuderia francesa divendres, mentre recollien. L'R29 semblava un altre. Més de 200 voltes amb Alonso, provant el KERS, i sense problemes destacables. La posada en marxa d'aquest sistema de recuperació d'energia era l'objectiu prioritari d'aquestes jornades al traçat andalús. Fernando està convençut que van en la bona direcció.

Parlant del KERS, Toyota sembla que optarà per no portar-lo a les primeres carreres (Pascal Vasselon diu que d'avantatges, ben pocs) i Red Bull i Toro Rosso també podrien començar sense ell. En aquests dos casos però, tindrien fàcil la solució: Red Bull incorpora el de Renault i Toro Rosso el de Ferrari. Alonso també està convençut que no els servirà per res, que quan un pitjarà el botó per obtenir un extra de potència, el perseguidor o perseguit també ho farà i tot quedarà igual (per cert, a nivell de funcionament, sapigueu que els pilots tindran un indicador al volant sobre l'energia que els queda emmagatzemada a les bateries).

Què us sembla el disseny del nou Red Bull? No oblideu que el pare és Adrian Newey. Parlava amb un company italià aquests dies, de la RAI, i cap dels dos sabíem trobar resposta a aquesta pregunta: com potser que dos equips que porten el mateix motor i que en teoria hauran de dur el mateix KERS siguin tant diferents a nivell aerodinàmic, a nivell de xassís? És que no s'assemblen gens! Sobretot en la forma del nas, quadrat i gruixut al Renault i molt més estilitzat i prim a l'RB5. Increïble. Un dels dos l'haurà encertat no?

Us trasllado també una pregunta que em va fer la periodista d'IB3 desplaçada a Jerez, Cristina Roig. De fet, és la pregunta del milió aquesta pretemporada: creieu que les noves regles, partint tothom de zero, portaran grans sorpreses aquest any? Jo li vaig contestar que no... que pot haver-hi un equip sorpresa -Red Bull o Williams, per mi- però que a dalt hi haurà els de sempre, Ferrari i McLaren, amb BMW i Renault complicant-los la vida de tant en quan. M'agradaria equivocar-me, francament. Això voldria dir més espectacle!

En fi, veurem com va evolucionant la pretemporada 2009 que, per cert, ens està oferint un increïble i marejant ball de dates pel que fa als testos... A veure si paren de canviar-ho constantment! De moment, sapigueu que les tres tandes grosses, amb més equips, són aquestes:

* 2 - 3- 4 de març a Jerez.
* 9-10-11-12 de març a Montmeló.
*15-16-17-18-19 de març a Jerz

I ara unes quantes postdates...

-Ja us heu fet membres del grup "FORMULA 1 A TV3, GRUP OFICIAL" del facebook? Va, que ja som uns quants!!!

-Greu errada o, com a mínim, estranya errada del departament de premsa de Renault. Al dossier que van repartir a la presentació de Portimao hi havia un llapis òptic amb fotos molt detallades de l'R29. Doncs resulta que era l'R28 amb els colors de l'R29. A moltes webs es van reproduir aquestes fotos. Ningú entenia res. Potser volien despistar-nos!

-Rumor sobre el Gran Premi d'Europa a València. Aquest any segur que el veurem... a partir del 2010 ja en parlarem. Si la situació econòmica no millora, podria ser que el GP d'Europa tornés a un circuit permanent, que podria ser el novíssim circuit de l'Algarve.

-Sembla que Honda està a un pas de la salvació! L'ajuda d'Ecclestone pot resultar clau i Bruno Senna es frega les mans. Els motors podrien ser Mercedes. De moment no hi ha opció per a De la Rosa.

-Què malament els ha sortit la jugada a BMW, Toyota i Ferrari... anant a Bahrain... almenys a nivell ecònomic. Van viatjar a Sakhir buscant temperatures semblants a les que hi haurà durant el mundial per treballar en l'adaptació als slicks. Entrenar a Bahrain costa el triple del que val fer-ho a Jerez. Total, dos dies perduts per culpa de dues tempestes de sorra. A Jerez, sol i bon temps de dimecres a divendres. Sort que la setmana que ve encara hi són.


Categoria: General
Escrit per: Francesc Latorre
Hola amics i amigues!!!
Què tal? Res, només volia obrir un nou post per desitjar-vos un bon any nou a tots. Ja he vist que heu anat seguint els testos de pretemporada... gairebé més que jo... A les vacances sempre s'intenta desconnectar una mica :·)! Ja veieu que les aigües no baixen massa tranquil·les... Honda a la venda, els rumors sobre el futur d'Alonso, els maldecaps amb el KERS... la cosa està que bull i encara no hem arribat al gener. A mitjans de mes noves proves al circuit de l'Algarve, a Portugal. Diuen que és una passada... Allí estarem per explicar-vos-ho tot!

Res més, des d'aquí us desitjo un GRAN 2009, ple de salut i bones curses de Fórmula 1!

Records!
Categoria: General
Escrit per: Francesc Latorre
Hola, aquests són els temps d'aquest dilluns al circuit de Montmeló. Hem vist ja noves aerodinàmiques, com els Williams o el BMW... Hi ha gent que li agrada i gent que els troba més lletjos... La notícia del dia però és que demà i dimecres De la Rosa rodarà amb el Force India. Estaria tant bé que fos pilot titular... L'altra és que he conegut en persona al Lince del Paddock! Un crack, dins i fora de la pista!!! Records des d'aquí! A veure si puc anar coneixent la resta...

Pilot Escuderia T.V. Temps
T. Sato Toro Rosso 121 1:20.763
S. Buemi Toro Rosso 117 1:21.434
A. Wurz Honda 77 1:21.198
P. de la Rosa McLaren 65 1:21.417
G. Paffett McLaren 78 1:21.956
R. Kubica BMW 56 1:22.341
S. Loeb Red Bull 82 1:22.503
N. Piquet Renault 80 1:22.883
C. Klien BMW 53 1:22.883
L. Badoer Ferrari 94 1:23.264
N. Hulkenberg Williams 116 1:23.467
V. Liuzzi Force India 86 1:23.794
A. Sutil Force India 88 1:23.832
M. Gené Ferrari 32 1:24.177
B. Senna Honda 39 1:24.343
G. van der Garde Renault 32 1:24.908
L. di Grassi Honda 48 1:25.512
Categoria: General
Escrit per: Francesc Latorre
Dues temporades a la F1. 35 curses disputades: 9 victòries, 22 podis, 13 poles positions i 207 punts (gairebé sis de mitjana). Números de campió, no m'ho negareu. Ha començat l'era Hamilton? No ho sé, i més veient els canvis de reglament que ens esperen per l'any que ve, però us he de dir que per mi en Lewis és just vencedor d'aquest mundial, de la mateixa manera que també ho hauria estat Massa si Hamilton no hagués passat Glock a tres voltes del final. En un campionat tant llarg -tipus la lliga de futbol- qui fa més punts es mereix el títol. Sigui com sigui, s'ha acabat un dels mundials més emocionants dels últims temps; hem tingut poques curses d'aquelles que en diem avorrides i el final no l'hagués pogut imaginar ni el millor guionista, ni Bernie Ecclestone, ni la FIA, ni ningú... Increïble... La imatge dels dos boxes celebrant a la victòria i la cara de "tonto" que se li quedà al pobre pare Massa són per mí les dues imatges de l'any... Inoblidable, irrepetible... Em va saber molt greu pel Felipe i per la seva família. Ja sabia que eren encantadors però amb el reportatge que els va fer la Laia a la prèvia penso que ho són molt. Penseu que Massa podrà recuperar-se d'aquest duríssim cop moral? Quan l'any passat Hamilton ho va perdre tot al final tothom creia que tindria la capacitat de recuperar-se... I Massa? Uf, el seu caràcter és diferent...

» Veure més