Aquesta pujada de la xarxa és especialment important si es tenen en compte les dades del darrer any. En els darrers dotze mesos el consum d’internet ha crescut un 14,2%, dada especialment remarcable comparada amb les variacions experimentades per altres mitjans com l’esmentada premsa (1,9%), la ràdio (2,8%), la televisió (0,1%) o les revistes (2,9%).
Pel que fa a les classificacions als diferents mitjans de comunicació, Catalunya Ràdio es consolida com l’emissora més escoltada amb 541.000 oients, 10.000 més que en l’onada anterior. El creixement experimentat per RAC1 és menor –de 489.000 a 496.000-, fet que eixampla la diferència entre ambdues ràdios.
També perd influència la Cadena Ser, que es queda en els 398.000. Per darrere la taula segueix com abans, amb Onda Cero en quart lloc i la pugna pel cinquè cada cop més del costat de Radio Nacional (159.000 oients), que supera en més de 50.000 a la Cadena Cope.
Pel que fa a la televisió, el més destacable més enllà del lideratge de TV3 (17,3% de share) és la lleugera caiguda que experimenta Telecinco, que perd més de mig punt i es queda en el 13,5%. Així doncs, TVE, amb el 12,1%, i Antena 3, amb l’11,7%, li xafen els talons a la cadena de Fuencarral.
A la premsa escrita, La Vanguardia amplia el seu avantatge respecte a El Periódico. El diari dels Godó augmenten la seva difusió en 35.000 exemplars fins arribar als 778.000. No obstant això, en els mesos comptabilitzats s’han fet públics repartiments gratuïts d’aquest diari als trens de Rodalies. El Periódico té 710.000 lectors diaris.
Els diaris de Godó consoliden el seu bon moment de forma amb el lideratge d’El Mundo Deportivo, amb 520.000 lectos, per sobre del diari Sport, que en suma 405.000.