Dilluns, 18 de abril de 2011 | 13:59
Vostè es troba a: Inici > Comunicació >

Spotify limitarà el seu accés a partir de l'1 de maig

Versió Mòbil Subscriu-te al butlletí Subscriu-te als rss Segueix-nos a Facebook Segueix-nos a Twitter
El servei gratuït es reduirà a 10 hores mensuals de música
Spotify limitarà el seu accés a partir de l'1 de maig
Comunicació 14/04/2011 13:36
EP.- El servei de música via 'streaming' Spotify ha assegurat als segells discogràfics que es reduirà el servei que permet als usuaris l'accés a la música sense una subscripció de pagament, d'acord a persones familiaritzades amb el pla.
Spotify
Spotify, que actualment es troba en converses amb els principals segells discogràfics per engegar el servei a Estats Units, en general permet als usuaris escoltar les 10 milions de cançons que té allotjades en el servei de forma gratuïta intercalats amb la publicitat.

Però a partir de l'1 de maig, el temps d'escolta que cada usuari d'un compte gratuït disposa al mes, que és d'unes 20 hores, es veurà reduït a 10 hores mensuals. En canvi, els paquets de subscripció 'premium' ofereixen més música, que també està disponible en els telèfons mòbils, mitjançant el pagament de 10 euros al mes. Els executius de Spotify no han fet encara cap declaració referent a aquest nou pla.

Aquesta decisió és vista com una mesura per convertir als usuaris de comptes gratuïts en subscriptors de comptes 'Spotify Premium' o 'Spotify Unlimited', ja que l'empresa tracta de cobrir els costos de les llicències de música de les discogràfiques. El risc és que Spotify podria guanyar-se l'antipatia dels usuaris que s'han acostumat a tenir accés a gran part de la seva música favorita de forma gratuïta a través del servei.

Spotify va ser fundada per l'empresari suec Daniel Ek i Lorentzon Martin en 2006 i ja compta amb més d'un milió de subscriptors de pagament i 10 milions d'usuaris registrats en països europeus com Regne Unit, França, Espanya, Suècia, Noruega i els Països Baixos.

La companyia ha estat en converses durant gairebé dos anys amb els principals segells discogràfics d'Estats Units, els qui segueixen preocupats per que el servei gratuït de Spotify acabi amb els serveis de pagament com el d'iTunes d'Apple Inc., líder del mercat, així com amb Rhapsody i Mog.

Fins ara, Spotify ha signat acords d'EUA amb Sony Music Entertainment i EMI Music i està prop d'anunciar un acord amb el líder del mercat Universal Music Group. Encara ha d'arribar a un acord amb Warner Music Group.
Envia'ns el teu comentari
*
*
Has de copiar en el camp de text els 6 caracters, del 0 al 9 i de la A a la F

* Camps obligatoris
CatalunyaPress - Ronda Universitat 12, 7ª Planta -08007 Barcelona - Tlf (34) 93 301 05 12 - redaccio@catalunyapress.cat | www.catalunyapress.cat
RESERVATS TOTS ELS DRETS. EDITAT PER ORNA COMUNICACIÓN SL | Mapa Web
Inscrita en el Registre Mercantil de Barcelona al tom 39480, foli 12, full B347324, Inscripció 1