COMENTARIS
+
0
-
3
Rta. Victimas y VerdugosPersona Non Grata, 28/04/2011 a les 17:33
Así que tenemos que pagar por nuestros crímenes. Que os estamos machacando desde hace siglos. Que por eso nos odiais. Está claro que tu caso es el típico de un ser enfermo y con escasa o nula formación intelectual. Un ser despreciable, enfermizo, analfabeto. Y es justamente ese perfil de Gran Cabrón el que va abriendose paso en la secta de los nacionalistas . Unos miserables en sentido estricto.
+
0
-
1
Victimas y verdugosAnònim, 28/04/2011 a les 17:01
Nos preguntáis porque odiamos tanto, y digo yo: ¿cómo no va a odiar la victima al verdugo?
Lleváis machacandónos desde hace siglos y nunca jamás habéis pagado por vusetros crìmenes, imperio español. Aun esperas que aceptemos con una sonrisa vuestros crímenes.
Visca Catalunya.
+
0
-
1
Colaboracionismo CatalánPersona Non Grata, 28/04/2011 a les 17:00
En la hipótesis nada plausible de que Catalunya estuviese siendo colonizada por agentes culturales externos, a modo de un genocidio silencioso y no por ello menos criminal, cabría mencionar de forma destacada el colaboracionismo índigena, libre y voluntario en todo caso. Según una reciente encuesta posiblemente silenciada por este medio, tan sólo el 27 por cien de los catalanoparlantes se decanta por la lectura en su propia lengua, ocupando el castellano o español el 73 por cien restantes.
+
3
-
1
DemocràciaNabo nensis, 28/04/2011 a les 16:11
Apreciat LEXUS, t'equivoques amb la teva tesi sobre els carolingis i la seva entrada a "Gotholunia" (Talunia, segons els àrabs), i la teva assossiació a Hispania i no a la "Narbonensis", continues errant en la principal.
La Democràcia.
Els descendents de Carlemany preferíen les armes, als vots... I que jo sàpiga (potser la meva ignorància m'encega)
Catalunya va aprovar democraticament un Estatut on queda molt clar. Jo, no hi veig "la feria de Abril" enlloc.
Podries indicar-me a on, sisplau?
+
1
-
3
TU TEORÍA HACE AGUA....LEXUS, 28/04/2011 a les 15:37
Según tú, Jordi Valls, genocidio fue lo que hicieron los carolingios al ocupar Cataluña (Nordeste de Hispania)es decir con la llegada de las fuerzas de Carlomagno a Cataluña a partir del año 800. Cataluña no estaba despoblado, no. Había allí catalanes hispanos que tenían su cultura y su lengua. Es de suponer que, si los carolingios ocupantes no cometieron genocidio, se limitaran a convivir con los que ya estaban allí, que eran catalanes hispanos (y catalanes hispanos serán los descendientes de aquellos que aún queden).
Si seguimos con tu planteamiento, podríamos citar multitud de ejemplos de \\\"genocidio\\\" que no están registrados como tales en los anales de la historia. Nos meteríamos en un berenjenal del que no sabriamos salir y necesitariamos modificar tu teoría para poder comprender la historia sus simbiosis, sus síntesis demográficas, lingüísticas y culturales.
En suma, lo que tú planteas requiere una revisión profunda, salvo que lo que interese sea traicionar la rectitud del pensamiento para fomentar odios que favorezcan ciertas posiciones políticas.
Si es así, que quede muy claro.
+
0
-
2
catalansAnònim, 28/04/2011 a les 15:04
lo bueno es cuando gana el barca romper toda la rambla y canaletas con la samarreta del barca y es collonut
+
4
-
0
cidadANOAnònim, 28/04/2011 a les 15:01
Andalusia és molt mes que aquesta pleyade de vividors amb camisa oberta i pudor d'aixella, i la cultura andalusa té molt mes valor per que pugui ser constrenyida en una carpa del PSOE-c on la practica totalitat de la gent cobra de l'erari public. NO A LA FERIA DE ABRIL!
+
3
-
2
RECTIFICA SI TE QUEDA ALGÚN REDUCTO DE HONRADEZ INTELECTUALLEXUS, 28/04/2011 a les 14:56
Lo que dice el Anónimo ese de las 14'37 me avergüenza como catalán. No creí que en mi tierra hubiera gente tan demente, ignorante o malnacida. No se puede hablar de un pueblo entero en esos términos. Deberías rectificar, pedir perdon a los andaluces y decir a los catalanes que te has equivocado juzgando.
Tu actitud racista y facha es inaceptable en una sociedad que pretende caminar hacia el progreso.
Sólo un retrógrado sumamente palurdo puede hablar en los términos en que tú te has pronunciado.
+
1
-
1
Genocidi culturalJordi Valls Capdevila, 28/04/2011 a les 14:47
El Genocidi cultural és un tipus de extermini que consisteix a l'eliminació, subtitució o inutilització de la cultura d'un grup humà sense necessitat d'eliminar físicament a les persones que practiquen aquesta cultura. Aquest és un procés d'agressió en el qual s'imposa una nova cultura aliena (la dels agents agressors) en anar eliminant, substituint o inutilitzant els lligams socials que permetien les manifestacions culturals que el grup tenia inicialment, de forma tal que la llengua originària, l'art, les tradicions musicals, la literatura oral o escrita, les conviccions religioses, les conviccions morals, les institucions polítiques tradicionals, etc. són extingides o absorvides dins de la nova cultura aliena. Aquest procés duu implementat la substitució d'una identitat cultural per una altra, però el fet que en la majoria dels casos no comporti una agressió física, fa que, sovint, no siga percebut com a tal pels membres de la cultura agredida
+
2
-
8
¿Por qué odiais tanto? Anònim, 28/04/2011 a les 14:40
Tiene mucha razón Punset, Cataluña se está cerrando, encerrando aprovincianándose y menguando por obra y gracia de sus fuerzas independentistas, que, por lo que aquí se lee, están formadas por gentes de muy bajo nivel 8salvando muy pocas y honrosísimas excepciones). Escriben un catalán malísimo, lleno de errores ortográficos y gramaticales, no tienen más que cuatro ideas contadas que repiten hasta la saciedad, no aportan nunca nada original ni personal (lo cual prueba su indigencia mental, cultural y política) y derrochan odio sin sentido contra todo lo que no es catalán. ¿Como van a poder amar rectamente lo suyo si son incapaces de tener sentimientos que no sean de odio acerca de todo lo demás?
+
3
-
1
Andalusia terra de borratxos del psoe-per!Anònim, 28/04/2011 a les 14:37
La cultura andalusa es anar tot el dia borratxo com un corbatxo i no fotre brot com un montilla español!! amb gent com aquesta es normal que Catalunya ja quasi sigui miserable com l'Andalusia dels beguts, dels ganduls, i del Guerra ladron devuelve el paston!!! Bandidos andalusos, i la Generalitat pagant la festa; Mas, cada dia, mes espanyol!!!!
+
3
-
0
NO ALIMENTEU EQUIVOCS, SI US PLAUTRADICIO CASTELLANA, EN TERRES CATALANES, 28/04/2011 a les 14:30
UNA TRADICIO CASTELLANA EN TERRES CATALANES, NO ENS ENGANYI SR.COT.... DE FET LA FERIA D'ABRIL ES TRADICIO COM ELS MICOS CANTADORS D'UGANDA QUE ARA SON PATRIMONI INTERCULTURAL PERO NO CATALÀ.
+
3
-
1
ESPAÑA, PSC-PSOE i el COÑO-ARRIBA EPAÑA I EL ZAPATERO DEMENCIALAnònim, 28/04/2011 a les 14:21
Parlar en sudamericà es propi de tercermundistes mentals i economics; per que votar al PSC es propi de tercermundistes espanyols? per que la Feria del Quinqui es una fira per a gent d'una altra rama etnologica? per que el PSC-ESPAÑA-COÑO es un partit d'espanyols residents a Catalunya, altrament dit, emigrants amb molta gana i poc cervell?
+
2
-
4
Rta. a KillusPersona Non Grata, 28/04/2011 a les 14:04
Aqui tambien hay una excelente cosecha de garrulos. Y no sólo me refiero a los territorios limítrofes de Lérida o Tarragona, con una densidad nada despreciable, sino también a muchos otros localizables en zonas respetables de Barcelona, con un vagaje cultural próximo al encefalograma plano. Ud. mismo posiblemente se encuentre en un cultivo análogo, habida cuenta de la pobreza argumental de su lastimoso comentario
+
6
-
0
Barcelonins, recordeu aquest enganyquan aneu a votar, 28/04/2011 a les 14:02
Els quillos, els palmoteos, els ganivets, les borratxeres, les vomitades, els olors de refregits amb olis dolents, l'elevat índex d'analfabetisme concentrat en pocs metres quadrats, i l'enriquiment il·lícit de quatre inadaptats socials que actuen com auntèntics capos mafiosos, a costa de l'erari públic. D'això enlloc del món se n'hi diu cultura.
+
3
-
6
No estoy de acuerdo con esta hoja parroquial anticristianaAnònim, 28/04/2011 a les 13:48
Decir que la feria de abril es ''anticatalana'' es una de las muchas mentiras y barbaridades que se dicen en este nazi panfleto xenófobo, racista, absurdo y torpe. Lo que no es catalán no tiene por qué ser anticatalán más que en las mentes enfermas de los frikis que devoran esta mierda de hoja parroquial montserratina y arzobispal provinciana.
+
5
-
0
killusAnònim, 28/04/2011 a les 13:41
osti quants xarnis fent comentaris aquí...per cert ningu nega la \\\"gigantesca cultura andaluza\\\" però dels que ens van venir aquí, de cultos no mucho nen....
+
6
-
1
Portabella tambe ha donat suport a la Feriajosep antoni, 28/04/2011 a les 13:05
Es que tenim poca memoria i meins en temps d\\\\\\\\\\\\\\\'eleccions, el sr Portabella ha format part durant els darrers anys del tripartit municipal i ha colaborat amb els sociates a fer creixer el fenomen anticatala de la Feria.
+
1
-
10
Rta. a JesusPersona Non Grata, 28/04/2011 a les 12:33
Jesus, así que al AVE. Es Ud. un pelín fascista. ¿Pretende Ud. una "asimilación" via AVE, con un Hitler a la catalana, de aqui?, ¿una versión pueblerina de tio ensangrentado? ¿No se da Ud. cuenta de que lo que está diciendo es un simple rebuzno elaborado por una mente enferma ?
+
6
-
0
És una fira colonialAnònim, 28/04/2011 a les 12:14
Aquivalent a les que podien fer els colons francesos a Algèria.
+
9
-
0
Cultura?? A Catalunya, la catalana.Jesús (Xess), 28/04/2011 a les 12:10
La gegantina cultura que se la quedin a casa seva, que a Catalunya tenim la nostra.
I a qui no li agrdadi, ja tenim AVE!!
+
2
-
15
Gigantesca Cultura AndaluzaPersona Non Grata, 28/04/2011 a les 11:59
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Los energúmenos de turno parecen recrearse hoy en lo que consideran mezquinamente una cultura inferior. Ignoran estos cretinos que Andalucia fue y es cuna de ilustres prohombres de las letras, las artes y el pensamiento. Góngora, Machado, Juan Ramón Jimenez, Lorca, Falla y un larguisimo eccétera componen la nómina de las privilegadas testas a las que ellos no osarán ni relamer las suelas de sus zapatos. Analfabetos funcionales, vierten su bilis pueblerina jactándose de su grosería y falta de entendimiento. Ignoran que aquí en Cataluña tambien hay chorizos como Millet o el caso Palau. En el oasis catalán tambien hay podredumbre hermanos
+
6
-
0
FUMANT?atlasac, 28/04/2011 a les 11:54
Aquests mal.....POLITICS s´omplen la boca contra els fumadors quan tenim TIRANS INVASORS i BOTIFLERS que fan usar un arma LETAL contra els catalans que és el castellà, però com també ens tenen com el que som ESCLAUS i els nostres? MENTIDA d´ells!! POLITICS els fan el joc, i com també és una ARMA LETAL la propaganda van fabrican fabrican BOTIFLERS i no els multareu amb una bona MULTA con es mereixen? el dia 22 tant els TIRANS INVASORS com els BOTIFLERS els donaran el VOT per a que continue l´ESCLAVITUT. JO VOTARE INDEPENDENCIA
+
3
-
14
Parlem?Anònim, 28/04/2011 a les 11:32
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Es muy didáctico (y aterrador a su vez) leer al sr. Cot y a los comentaristas de esta web, da bastante grima pensar que puedan existir gente tan enajenada mentalmente.
Por otro lado, ya que usted hace demagogia con quirófanos y tal, siguiendo su modus operandi le diría que si quieren ahorrar de verdad cerraran el grifo a las "embajadas de colegueo" que tienen diseminadas por el mundo, o que le cierren el grifo a la plataforma matona, política y no-cultural de "omnium cultural" o, en definitiva, los miles de millones que se gastan erroneamente para tratar de sacar a flote en las grandes ciudades de Cataluña la ruralizada y administrada lengua catalana.
+
2
-
15
eso eso ninguna subvencionAnònim, 28/04/2011 a les 11:22
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
eso eso ninguna subvencion ni a los cunsulteros patrioteros independentistas ni a omnium ni a plataforma per la llengua ni sobirania i progres nniiiiiiiiiiiiii tanto pesebrista radicalnacionalista
+
2
-
15
-Anònim, 28/04/2011 a les 11:19
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Els nacionalistes-separatistes queixant-se de subvencions... quanta hipocresia... Precisament és a Catalunya on la cultura i la política lingüística està interviguda amb mà de ferro amb un pressupost MULTIMILIONARI. No teniu vergonya, per una fireta de caire lúdic i festiu i dient aquestes bajanades... amargats !!!
+
9
-
0
Catalanocentrisme, si us plau.Pirineus, 28/04/2011 a les 10:51
Senyor Cot, dispenseu, dieu "aquest esdeveniment d'estètica regional" us heu deixat l'adjectiu espanyola, que és allò que ho aclareix, perquè la regionalitat sinó l'adjectiveu dóna per entès que és catalana.
Exemple: el govern ha dit... (vol dir el govern català), sinó cal dir el govern espanyol, el govern lituà,...).
L'hispanocentrisme és anticatalà de fons i de forma i reforça l'espanyolitat i l'espanyolisme inclús quan s'escriu en català que encara és pitjor.
+
18
-
2
FERIA D'ABRIL PRIVADA I SENSE CAP SUBVENCIOLA COLONITZACIO ANDALUSA, 28/04/2011 a les 09:47
LA COLONITZACIO ESPANYOLA PENETRA PER AQUESTA VIA. S'HA DE TALLAR, JO NO VULL SUBVENCIONS PER A UNA CULTURA QUE EXPOLIA I COLONITZA LA NOSTRA. ES UN ERROR SOCIAL MOLT I MOLT GRAN. LA CULTURA CATALANA ESTA EN DEFICIT SOCIAL ESCANDALOS I NO FEM MES QUE FINANÇAR.LA I REGALAR RECURSOS QUAN ESTA LA CAIXA BUIDA. ES INTOLERABLE. NO VOLEM PARTICIPAR EN LA FERIA DE ABRIL NI EN CATALA NI EN CASTELLÀ. NO ÉS LA NOSTRA CULTURA I NO ESTEM A ANDALUSIA. QUI PRETENGUI EL CONTRARI VOL DILUIR CATALUNYA EN ANDALUSIA I AIXO NO ES ANDALUSIA, NI CASTELLA. A VEURE QUE FEM PERO HEM DE SER CONTUNDENTS. TOTS ELS QUE CANTEN, BALLEN I S'EXPRESSEN EN CULTURES CASTELLANES NO FAN MES QUE EXPANDIR EL CASTELLA A CASA NOSTRA EN UN ESFORÇ PER MENYSTENIR I DILUIR EL CATALA PERQUE NO ELS ÉS NECESSARI. LA FERIA D'ABRIL VA EN CONTRA DELS VALORS I CULTURA CATALANES O VA AFAVOR DE LA CULTURA INVASORA QUE FA OMBRA AL CATALA. NO TE CAP LOGICA SOCIAL NI DE CULTURA PROPIA. QUE ES PAGUIN LES FIRES ELLS MATEIXOS SENSE SUBVENCIONS I QUE COBRIN ENTRADA I PUNT. NI UN EURO DE FORMA
"TAJANTE".
+
20
-
2
ES UN ATRACAMENT AL'ERARI PUBLIC PER A USOS CASTELLANS I ANDALUSOS. ES VERGONYOS.EL SENY CATALA S'HA D'IMPOSAR. RETALL ABSOLUT DE SUBVENCIONS A CASTELLA, 28/04/2011 a les 09:37
LA FIRA D'ABRIL HA DE DEMANAR SUBVENCIO A LA COMUNITAT D'ANDALUSIA PERQUE NO ES LA CULTURA PROPIA D'AQUI. SEGURAMENT LI DONARAN LA SUBVENCIO PERO DES DE BARCELONA NO ES POT PERMETRE AIXO PERQUE SINO, ELS EQUATORIANS, ELS SENEGALESOS, ELS MARROQUINS, ELS IRLANDESOS, ELS CLOWNS, ETCC. TOTHOM DEMANARA UNA SUBVEMNCIO AL GOVERN CATALA PER FINANÇAR, CONSERVAR I AMPLIAR LA SEVA CULTURA PROPIA EN UN PAIS FORANI. ES INVIABLE I GENERA GREUGES COMPARATIUS AMB ALTRES CULTURES TAMBÉ INSTALADES AQUI PERO QUE NO SON LA PROPIA. DEMANO QUE ELS ARGENTINS DEMANIN SUBVENCIONS PER POTENCIAR LA SEVA CULTURA AQUI I DE PAS GASTAR-SE ELS DINERS EN LA POLITICA LINGUISTICA ARGENTINA A LES ESCOLES.
A VEURE, SENYORS, LA CULTURA PORPIA DE CATALUNYA ES EN CATALA I LES COSTUMS CATALANES JA ESTAN PROU DEGRADADES PER ANAR REGALANT DINERS A CULTURES QUE S'HO PODEN PAGAR PERFECTAMENT DES DE MADRID. SI VOLEN FER FESTETES QUE SE LES PAGUIN PRIVADAMENT COM FAN MOLTS. NI UN EURO MES PERQUE LLAVORS ENGEGAREM UN MILIO DE FIRMES CONTRA LA FIRA D'ABRIL I SE'LS ACABARA LA BICOCA TANT SI VOLEN COM SI NO. MENTRESTANT AL GOVERN QUE PERTOQUI, FACIN EL FAVOR DE RETALLAR EL 100 % DE LES APORTACIONS PUBLIQUES A AQUESTA MENA DE CELEBRACIONS QUE NO SON TRADICIONS CATALANES NI EN CATALA SINO MES AVIAT ANDALUSES I CASTELLANES QUE NO FORMEN PART DE LA CULTURA CATALANA SINO CASTELLANA. ESTEM FINANÇANT UNA ALTRA CULTURA DESDE CATALUNYA I AIXO ES VERGONYOS. JA PROU DEFICIT TENIM QUE ANEM REGALANT RECURSOS PER ENGRANDIR LA CULTURA CASTELLANA. AIXO S'HA D'ACABAR DE SOCARREL. !!!!
+
19
-
1
DemolicióAnònim, 28/04/2011 a les 09:28
I amés la merda aquesta s'estén a la xarnegada de lleida. També ens han plantificat una Feria de Abril. Aquesta és la gran aportació xarnega a la cultura catalana. Les cases regiona (andalusa, aragonesa, extremenya, gallega... mai no han participat en la cultura d'aquest país. En 40 anys han estat incapaços, tot i les multiples subvencions, de fer un curset de català.I el Ros els dóna totes les facilitats i cobertura.
+
18
-
2
PSC.PSOE LADRONES ESPAÑOLES, OLÉ!!!Anònim, 28/04/2011 a les 09:20
El PSC-ESPAÑA es la FERIA DELS ANDALUSOS residents a Catalunya; el que cal fer, es ajudar-los a que tornin a la seva afrincana Andalusia; sin son espanyols, cap a España, la suya, que es mort de gana, i els catalans a pagar.els-hi el domund particular; Montilla, robar en nom d'Espanya es catalanisme o pura delinquencia espanyola? IL.LEGALITZACIO DEL PSC-PSOE-LADRONES-ESPAÑOLES
+
14
-
2
d'acordAnònim, 28/04/2011 a les 08:15
sotres, sr. Cot, avui estic al 100% d'acord amb vostè.
+
12
-
3
TradicióSerenor, 28/04/2011 a les 02:15
Una tradició que durará exactament el mateix temps que durin les ganes d'aquest senyor per fer-la.
+
35
-
2
covardiaAnònim, 28/04/2011 a les 00:52
Un exemple més de la covardia dels nostres polítics.