dimarts 17 de febrer de 2009

Pere Muñoz denuncia l’oblit del Ministeri de Foment cap a l’estació de tren de l’Aldea

dimarts 17 de febrer de 2009 6
Segons Pere Muñoz “l’abandonament i l’oblit del Ministeri de Foment cap a l’estació de tren de l’Aldea és una realitat. Ni té cap interès per elaborar un projecte que en millori els accessos i els aparcaments, ni voluntat per convertir-la en una estació de primera, amb unes dimensions i uns serveis adequats a les demandes actuals i futures”. El senador afirma que “volem que la partida de 500.000 euros que hi ha per a l’estació als Pressupostos de l’Estat per a l’any 2009 serveixi per redactar un projecte d’estació de primera”. Per al senador, “necessitem redactar un projecte constructiu per tenir una estació amb bons accessos a l’N-235 i més aparcaments, amb millors serveis d’atenció al viatgers, i amb un increment de freqüència i aturada de tot tipus de trens”.

Per al senador republicà, l’aturada de l’Euromed mereix un comentari a banda. La resposta a la pregunta 684/003657, feta per ell mateix el passat juliol de 2008, afirma que Foment no tenia cap previsió d’aturada a l’Aldea perquè “RENFE considera que l’oferta comercial és suficient per cobrir les necessitats de transport ferroviari de llarga distància” i, a més, el bon servei de l’Euromed és “incompatible amb la realització d’aturades freqüents”. Muñoz ha recordat que la Comissió de Foment del Senat, el passat 18 de novembre de 2008, va acordar l’aturada de com a mínim un Euromed diari a partir del mes de gener i les adequacions necessàries a l’estació per prestar aquest servei ferroviari. “Aquest és un nou exemple d’incompliment del Govern de l’Estat amb les Terres de l’Ebre. Potser ja és hora que les institucions i els ciutadans d’aquest territori ens mobilitzem de manera contundent”.

El senador republicà, interpel·larà avui la Ministra de Foment, Magdalena Álvarez, en la sessió de control del Ple, demanant-li la necessitat de millorar la qualitat del sistema de transport públic en col·laboració amb les institucions del territori, mitjançant el reforç dels serveis d'atenció a l'usuari, vigilància i seguretat, com també la lluita per l'eradicació dels comportaments incívics en els mitjans de transport i el consegüent increment del personal de servei. Muñoz anomenarà com a exemple d’aquest mal servei la decisió d’Adif de reduir serveis i personal a les estacions de tren d’Ascó, Flix i Riba-roja d’Ebre, com també la reducció del servei d’atenció en horari nocturn a les estacions de l’Aldea i Tortosa i l’empitjorament de la qualitat del servei en general a les estacions de tot l’Estat.

Entesa Catalana de Progrés
 
◄Design by Pocket Distributed by Deluxe Templates