Inici > Informa't > Notícies

Notícies



16.02.2011

Aconseguim la suspensió i retirada immediata de la proposta de campanya de publicitat institucional 'Barcelona, la ciutat que sempre comença'

La portaveu adjunta de CiU, Sònia Recasens, demana tenir accés al concurs, que el mateix Govern ha reconegut que es va fer, per a l’adjudicació d’aquesta campanya i critica la voracitat publicitària del bipartit d’Hereu que, en plena crisi econòmica, haurà gastat en publicitat el 2010 un 72% més del que havia pressupostat 

 


El Grup de CiU a l’Ajuntament, que presideix Xavier Trias, ha aconseguit avui l’acord majoritari per a la suspensió i retirada immediata de la proposta de campanya de publicitat institucional ‘Barcelona, la ciutat que sempre comença’. La portaveu adjunta del grup de CiU, Sònia Recasens, ha demanat aquest matí tenir accés al concurs, que el mateix Govern ha reconegut que es va fer, per l’adjudicació d’aquesta campanya i critica la voracitat publicitària del bipartit que encapçala Jordi Hereu que, en plena crisi econòmica, haurà gastat en publicitat el 2010 un 72% més del que havia pressupostat.

En la Comissió de Presidència, Territori i Funció Pública celebrada aquest matí el Grup de CiU ha instat al Govern Municipal a la suspensió i retirada immediata de la proposta de campanya de publicitat institucional ‘Barcelona, la ciutat que sempre comença’ descrita en el ‘briefing creatiu’ proposat per l’Ajuntament de Barcelona.

Com ha exposat la portaveu adjunta de CiU, l’actual situació de greu crisi econòmica i les mesures d’austeritat presentades per l’Ajuntament de Barcelona impedeixen la realització d’una gran campanya de publicitat institucional com la que es desprèn de la lectura del “briefing creatiu” de “Barcelona la ciutat que sempre comença”. “Aquesta campanya  incompleix la llei”, ha denunciat Recasens, “ja que té una clara vocació de vendre un producte i una clara intenció partidista”.

A parer de Recasens, “que en aquests moments haguem de discutir sobre retirades de campanyes publicitàries és un escàndol”. “Estem en plena execució d'un pla d’austeritat, presentat a bombo i plateret. Però la voracitat de publicitat i autobombo d'aquest Ajuntament no té aturador”, ha criticat la regidora de CiU.

La regidora de CiU ha recordat que l’Alcalde Jordi Hereu s’haurà gastat l’any 2010 en “Publicitat i propaganda” un 72,7 % més del que havia pressupostat, arribant als 11,4 milions d’euros. Com ha explicat, el Pressupost municipal aprovat per a l’any passat reservava per a publicitat 6,6 milions, però que en successives modificacions de crèdit el bipartit ha augmentat aquesta partida en 4,8 milions més.

Recasens ha criticat contundentment aquesta despesa: “no la compartim, com tampoc compartim que s’hagi encarregat, com hem pogut comprovar amb un ‘briefing’ al que hem tingut accés, una campanya merament publicitària. Aquesta campanya és per explicar l’obra de govern socialista, no és una campanya per lluitar contra la crisi, de foment de l economia; és una campanya merament publicitària amb vocació de vendre un producte”.

Els grups d'ERC i del PP han donat suport a la proposició de CiU, mentre que el Govern ha votat en contra i ha negat que tingués previst fer aquesta campanya. El regidor de govern, Ramon Garcia Bragado, que ha arribat acusar el grup de CiU de practicar "joc brut", no obstant ha reconegut que hi va haver un concurs i que es va adjudicar a una empresa de comunicació.

A parer de Recasens, la resposta del Govern posa de manifest que “al PSC estan molt nerviosos i no tenen arguments per tanta demagògia i tanta falsedat". Recasens ha criticat que el govern municipal “per una banda anuncia un pla d' austeritat, però alhora no té manies en desviar un 72% la partida destinada a publicitat. És un escàndol que utilitzin recursos públics per fer-se propaganda”.

“Demanem que aturin la campanya i que no surti a la llum. Volem saber quin pressupost hi tenien destinat i volem tenir accés al concurs, perquè, com ha reconegut el Govern, hi va haver un concurs i per tant hi ha una relació contractual amb l’empresa de comunicació”. Finalment, la regidora de CiU ha exigit al Govern que no tiri endavant cap campanya similar, “perquè si ho fan estaran enganyant els ciutadans”.


0 comentaris afegir comentari