S'afegeix al projecte MELISA
L'Aeroport de Girona incorpora un assistent de Mediació Lingüística Sanitària
28/04/2011
19:40
L'Aeroport de Girona-Costa Brava ha incorporat, a través de l'empresa G.I.I.M. (Gestió Integral d'Emergències Mèdiques) que desenvolupa l'activitat assistencial sanitària a les instal·lacions aeroportuàries, el programa informàtic d'ajuda en la mediació lingüística sanitària MELISA.
Es tracta d'una eina pionera en la mediació sanitària virtual. Consisteix en una aplicació web que permet tenir en cada lloc de treball un mediador lingüístic virtual que ajuda a optimitzar la comunicació entre els equips de salut i els pacients de diferents cultures utilitzant les Tecnologies de la Informació i la Comunicació.
El programa informàtic desenvolupa diferents processos assistencials individualitzats, establerts prèviament, mitjançant un registre de preguntes en diferents idiomes que recullen els principals problemes a tractar.
Els processos estan desenvolupats, a més, auditivament en l'idioma corresponent i pictográficamente per facilitar la comunicació, intentant aprofitar al màxim les diferents vies de comunicació enfront d'un pacient. D'aquesta manera, l'aeroport gironí contribueix a la millora de la comunicació en els processos assistencials i la qualitat del seu servei als passatgers. L'any passat, es van realitzar un total d'1.664 assistències a usuaris de l'aeroport i es van dur a terme 158 evacuacions en ambulància.
El programa MELISA és un projecte social, obert i públic desenvolupat pel Centre d'Atenció Primària de Salt (Institut Català de la Salut) i la Universitat de Vic.